=D TOUKOjen tiistai =D
Kommentit (38)
Aminalle ja koko perheelle paljon onnea ja pikaista paranemista!!! Potran pojan saitte! :)
Tervetuloa huhtikuisille, varmasti olo alkaa olla tukala. Supparisäteitä teille ja toivotaan että synnytys alkaisi pian!
Pricilla, pikaista paranemista flunssaan! Itse olen ihme kyllä (pitää koputtaa puuta) säästynyt flunssilta. Normaalisti sairastan 2-4 flunssaa talvessa, ja nyt oli alkutalvesta vain pikku flunssa. Tosin olen kyllä tätä raskausajan nuhaa kärsinyt senkin edestä marraskuusta lähtien. Ilmeisesti minulla tämä raskaus jotenkin suojasi pöpöiltä, mies kun kuitenkin sairasti pari ihan kunnon flunssaa.
Sitten neuvola/lääkäri kuulumiset.
Verenpaine 120/74, pissa puhdas, painoa tullut nyt yhteensä 10 kiloa alusta. Loppua kohti tahti kiihtynyt, ei ole turvotusta mutta vauva ilmeisesti kasvaa aika hurjasti. Tosin tuo kasvu ei sitten näy sf-mitassa joka oli sama kuin pari viikkoa sitten eli 30.
Ja edelleen vauva on perätilassa. Arvelinkin näin koska en ole huomannut että olisi kääntynyt. Noista liikkeistä kyselin kun ovat vaimentuneet ja vähentyneet. Se on kuulemma on normaalia. Jos on hiljaista niin sitten pitää laskea liikkeet.
Lääkäri pisti kiireellisenä lähetteen äippäpolille synnytystapa arvioon / ulkokäännökseen. Sieltä pitäisi minulle soitto tulla tänään tai huomenna. Varmaankin ensi viikolla sitten on tuo aika. Saapa nähdä miten tässä käy. Sitä vaan sanoivat että jos lapsivesi menee, niin ambulanssilla sairaalaan.
Vähän on kummallinen tuo minun neuvolatäti. Kun lääkäri sanoi että alkaa olla jo kiire käännöksellä, niin täti taas että ei tässä vielä mitään hätää, kyllä ehtii. Vähän kummallinen asenne sillä. Sanoi että yksi asiakas oli saanut ajan kääntöön rv 36+jotain ja hän oli sen perunut koska hänen mielestään se oli liian aikasta. En ymmärrä millä perusteella neuvolan täti voi tehdä itse tuollaisia päätöksiä. Kyllä kait äippäpolilla tietävät parhaiten milloin kääntö kannattaa tehdä. Välillä jaksa ymmärtää.
Mukavaa päivää toukomasuille ja jaksamista!
Red_Cat & Möykky 36+3
Vähän lipsui tuossa käsi...
Minulla rentouttava ja hyvin ulkoilmassa vietetty vappu takana. Oli niin ihanat ilmat, että istuskeltiin ulkona ja pikkumies leikki hiekkalaatikolla onnellisena.
Ei tännekään mitään uutta. Muutama napakka supistus koettiin eilen ja viimein sitten pakkasin sairaalakassinkin. Tiesin kyllä, että ei niillä suppareilla vielä synnyttämään lähdetä, mutta synnytys tuntuu nyt jo asteen verran todemmalta. Minä jännitän tosi paljon sitä, että pitää ajaa yli 100 kilsaa synnyttämään. En tiedä, miksi se on noussut kynnyskysymykseksi, kun kyllähän sellaista matkaa kuljetaan vähän joka puolella Suomea ja harvoinhan vauvoja matkalla saadaan. Just vaan neuvolan täti sanoi, että pakko melkein tunnin supistelun jälkeen lähteä ajamaan, vaikka hyvinkin voivat lakata ennen perille pääsyä. Ja miten sitä melkein parin tunnin automatkan jaksaa kärvistellä suppareidensa kanssa, kun ei autossa oikein hyvää asentoa saa.
PLÄÄH, anteeksi että valitan... mietityttää vaan tuo asia.
Muuten täällä jaksellaan hyvin. Yöunet alkavat olla jo parempia, kiitos myös täällä tyynyviritelmien. Yllättävästi tyynyillä saa tuettua itseänsä eikä lonkkia ja polviä särje ihan niin kamalasti. Huomenna on neuvola ja laskettuun aikaan reipas viikko.
Nyt taidan varata autolle huollon ja tehdä muitakin joka päivä lykättyjä hommia. Tuleva isoveli nukahti just ja tuhisee tuolla sängyssään.
Onnitteluja kaikille vauvansa jo saaneille ja aurinkoa vielä odottaville!
no sitä täällä oltiin jo veikattukkin.
onnea koko perheelle!
vaaleenpunaista arkea ja juhlaa! =)
my_selene ja neiti rv 36+
Kaupoilla käytiin ostoksilla lasten kanssa ja olo on ihan ok, viime yönkin nukuin vaihteeksi yllättävän hyvin.
Neuvoisiko joku ystävällinen, miten saan meidät mukaan toukojen esittelyt ja syntyneet pinoon?
Tervetuloa joukkoon huhtikuiset ja toivotaan että saatte pian nyyttinne syliin! Voin vain kuvitella millaista on odotella yliaikaa päivästä toiseen, itsellä vain yksi raskaus toistaiseksi mennyt päivän tai 2 päivää yli (oli 2 LA:ta merkitty) ja sekin tuntui raskaalle :/
Onnea synnyttäneille ja pienokaisille eli ainakin pikku-millille, Aminalle ja JJ-82:lle!!
Voikun itsekkin pääsisi jo pian synnyttämään!
Alfiina+masuvauva 39+1
Tervetuloa huhtikuiset mukaan!
JJ-82:lle onnea tyttövauvasta!
Mulla olo on tukalampi päiväpäivältä enemmän.. eilen illalla supisteli suht kipeästi tasaseen tahtiin, mutta loppui sitten. Yö meni tosi huonosti. Oksetti hirveesti ja käänsin ja väänsin vaan sängyssä. Kerran kävin jopa vessassakin ja juomassa, vaikka yleensä selviän koko yön ilman. Joka paikkaan taas kolotti. Alkaa hermo mennä, kun on niin vaivainen. Pojalle en meinaa pystyä lukemaan iltasatujakaan, kun vauva on niin ylhäällä että normaali istuma-asento sattuu. Tää vauva ei varmaan tuu laskeutumaankaan, kun on perätilassa ja istuu jalkojensa päällä, ei ainakaan ihan heti.
Ens maanantaina on se käännösyritys. Siihen asti saisi olla mahassa kyllä ihan suosiolla, mutta sen jälkeen vois syntyä vaikka heti. Olen jo ihan kypsä. Alkuperäisen lasketunajan mukaan tänään olis jo 38+0, ihan kivasti jo viikkoja. Saa nyt nähdä sitten, kumpi laskettuaika täsmää paremmin:o).
Kauhea valitusvirsi tuli, mutta olo on sen mukainen.
äiskä-04 rv36+2
JJ:lle ja perheelle paljon onnea!!!!
Alfiina, vastaat siihen esittelyketjuun ihan normaalisti viestillä esittelyn itsestäsi niin mä lisään sut listalle kun seuraavan kerran päivitän listan
pikku-milli & paco-rakas 4vrk
Tuli tuonne vahingossa uusi aloitus, mutta rupesikohan nyt tapahtumaan?
Nolo myöntää, mutta vaikka tämä jo kolmas raskaus, niin en tiedä edelleenkään milloin pitäisi jo ajatella, että synnytys on käynnissä.
Mulla 2 edellistä syntynyt rv 42, toinen käynnistettiin (olin jo siis sairaalassa) ja toinen lähti itse edellisyönä käyntiin. Alkoi voimakkailla säännöllisillä supistuksilla, jotka tihenivät ja kestivät joka kerta vaan kauemmin. ja niin lähdin sairaalaan. Kummastakaan ei ole edes harjoitussupistuksia tullut ollenkaan. ja molemmat synnytykset kestäneet alle 5 tuntia.
No, tämä raskaus on edennyt jo pitkälle rv 40+2. Kertaakaan ei ole supistellut koko raskauden aikana, vaikka kovasti olen kävellyt, saunonut, siivonnut ym. No, viime yönä tuli ekat supistukset. Suht kovia, rupesin kellottamaan, parhaimmillaan tulivat 10 min välein. Mutta ne kestivät vain muutaman sekunnin, arvasin, etteivät ole varsinaisia synnytys supistuksia, sillä aika pian niiden olisi pitänyt olla pidempi kestoisempia. Sitten rupesi harvenemaan. mutta n 6 tuntia meni siinä kellotellessa ja kuulosteltaessa, että alkaako tapahtua.
Aamulla siis heräsin nini ettei supistellut ja aamupäivä meni kivasti. Mutta äsken lähdin lapsia laittamaan päiväunille, pitkälleni siis, ja taas rupesi supistelemaan. koitin itsekin nukkua, mutta n 15 minuutin välein tulevat " pikasupparit" estivät sen, tulin siis koneelle. Mutta onko tää kellekään tuttua, voinko jo aatella, et lähellä ollaan synnytys supistuksia, vai onko nää vaan jotain mitkä kuuluu asiaan. olen kuullut että toisilla supistelee koko loppuraskauden.
Sairaalaan lähden vasta kun supparit ovat kestoltaan pidempiä ja tulevat säännöllisesti, mutta saas nähdä tuleeko lähtö ensiyönä vai meneekö vielä pidempään ;)
Rebis rv 40+2
Pitkästä aikaa täällä.
Onnea kaikille jo vauvaantuneille perheille!!!!
Mulla on nyt tasan rv 36 eli neljä viikkoa La:han. Äippälomalla olen voinut tosi hyvin. Kaikki alkaa kohta puolin olemaankin valmista pikkuisen tulla. Raskausdiabetesepäilyt sai onneksi haudata, mun rasituskokeen tulokset oli kuulwemma erinomaiset. Muutenkin kaikki ok, paitsi että koko arvio viikon päästä kättärillä, katsotaan mahtuuko veitikka hyvin tulemaan, lääkäri piti näet meitin vauvaa isohkona viime ultrassa. Ei vielä jännitä, pitäisköhän jo...
Paljon onnea jo vauvansa saaneille perheille!
Tällä itse vielä kärvistelen,laskettuaika on huomena.Eilen illasta on kyl supistellut ennemmän ja tuntunut menkkamaista kipua alavatsalla,mut ei ole voimistuneet yhtään....Plääh!!
Alan olla jo tosi kypsä tähän mahaan ja näihin vaivoihin.Kaikki 3 ässää on kokeiltu moneen kertaan,mut ei vaan käynnisty.
Huomena olis vielä neuvola.Toivottavasti se olis viimeinen!
Että tällästa valitusta,taidan lähteä ulos koirien kans lenkille tuulettamaan hermoja=)
Itseensä kyllästynyt Luci ja paavo 39+6
tuollaisia ilkeitä pikasuppareita voi tulla hyvänkin aikaa ennen synnytystä, minulla niitä on tullut nyt sekä esikoista odottaessani jo reippaasti ennen laskettua aikaa.
Ne on tosi hämääviä, eivätkä kuulema läheskään aina hyödytä mitään synnytyksen käynnistymistä ajatellen, eivätkä ennakoi sitä mitenkään.
Tosin esikoisen kohdalla vastaavanlaiset supparit aiheuttivat sen, että lapsivettä alkoi hiljalleen tihkua, ja lopulta käynnistymiselle annettiin osastolla vähän lisää vauhtia lääkkeillä.
Tällä erää ne eivät ole vielä tehneet muuta kuin salakavalasti kypsyttäneet paikkoja, minkä johdosta voi olla odotettavissa jonkunlainen syöksysynnytys..
Tässä siis vain omakohtaisia kokemuksiani, tietysti toivotaan että niistä sentään jotain hyötyä olisi!=)
rokkikukka + maha-asukki rv 40+3
Niin, sehän tässä juuri on, kun en tiedä joko on todesta kyse vai juuri näistä joista ei pidä välittää. Ja kun edellisestä kerkesin olemaan synnytyssalissa vain sen 10 min, enkä ois silloinkaan tajunnut kotoa lähteä, ellei mies olisi panikoinut. Niin nyt mies on jo aivan hermona ja kysyy vähän väliä, että joko lähdetään. tavarat odottavat jo eteisessä, meidän kun pitää lapset viedä hoitoonkin vielä sukulaiselle joka asuu toisell apuolen kaupunkia. Ja sairaalaan on matkaa se reilu puoli tuntia. Että ihan liian nopeaa syöksysynnytystilannetta ei saa tulla.
Tosiaan supistukset on vähän muuttaneet muotoaan, eivät vielä tuu säännöllisesti, tai en ole vielä kaivanut kelloa esille, mutta eivät ole enää mitään pikasuppareita, vaan kestävät ihan reilusti melkein sen 20s. silloin kun supistus on päällä, niin tuntuu, että menen miehelle sanomaan, että lähdetään vaan. mutta sitten kun ei supista (tosiaan väli ainakin sen 15-30min) niin tuntuu, että en kai mä hätäile.
itse uskon että tässä illan aikaan tai viimestäin ensi yönä lähdetään. mutta katsellaan....Rebis
Tähän raskauteen nimittäin. En tiedä mikä psykologinen merkitys tällekin on keksitty, et raskauden on hyvä kestää kauan. Minä olen ainakin NIIIIIIIIIIN kypsä tähän olotilaan. Jos pitäs antaa arvosana 1-5 asteikolla koko raskaudesta, niin itse antaisin 2+. Plussa siks, kun testi näytti plussaa. Kaikenmaailman selkäivut (jotka jälleen pahentuneet todella kivuliaksi), kolotukset ja jomotukset vie hermot!!! Painokin noussu niin paljon, et voi hyvää päivää..saapa nähä meneekö 20kg puhki, ihan siinä hilkulla ollaan. Vaikka eihän sitä tiedä, vaikka jo tunnin kuluttua supistelis oikeesti niin et tietäs tän päättyvän ja toisen vaiheen alkavan. Toivon tosi hartaasti tuota! Mutta huomaan kyllä etten ole yksin tämän ajatuksen kanssa, moni muu vaikuttaa ihan yhtä " kypsältä" . Psyykkisesti.
Pitääkseni itseni järissäni, oon alkanu suunnittelemaan optimistina ulkomaanreissua alkutalveen / keskitalveen. Tietäiskö kukaan, mistä vois saada vinkkiä erilaisten matkakohteiden hyvistä ja huonoista puolista?? Onko olemassa esim.jotain saittia, missä lapsiperheet jakaa kokemuksiaan??
Ollaan ajateltu joko perinteisesti Teneriffaa / Lanzarotea tai sitten Thaimaan Pangkokia. Onko teillä kokemusta noista paikoista???
Pikkumiina rv38+1 (voi hyvän tähden tuota viikkojen määrää!)
Todella Paljon Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Pikku-Millin Paco oli vallan suloinen.
Ja huhtikuisille tsemppiä ja paaaljon suppareita ;)
Omassa navassa pyörii ajatukset ja samalla tekstikin... Viime viikolla ultrailtiin vauvan kokoa, joka arvioiden mukaan ois jo 3kg ja viikkoja vasta silloin 35+. Kanava oli 2cm, yhdelle sormelle paikat auki ja pehmeät.
Tänään sitten neuvolassa tuli jymy-ylläri, kun ensinnäkin
paineet: 136/104!!
painoa tullut alle viikossa 1,5kg ja megaturvotus
pissa kuitenkin puhdas
sf: 35 ja vauvan pää ei enää tuntunut, on painunut jo lähtökuoppiin vankasti
Nyt seuraillaan kotona mittarilla ja stikseillä kehittyykö raskausmyrkytys oireet. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että parin viikon sisällä tulee tämä vauva! Th tunsi napakoita suppareitakin, mä en tuntenut mitään...Nyt kyllä suppailee lähes koko ajan, mutta tuskin kipeesti, selkää jomottaa ja vauva myllää. Vatsakin on tyhjentänyt itseään viikonlopusta asti 2-3x/päivä ja on kaikin puolin outo olo sekä menkkajomotuksia. Ehkäpä päästään pian vauvan hakuun tai sitten odotellaan sinne viikolle 42... tiedä näistä.
Odottavin mielin Soffie ja masu rv36
en suosittele thaimaan bangkokia lapsiperheelle lomakohteeksi. en itse lähtisi sinne ilman lapsia kuin korkeintaan kolmeksi päiväksi... liikenne on kaamea, samoin siitä johtuva pakokaasu... mutta taasen esim. hua hin on lasten kanssa vallan mainio ja siitä ei pitkä matka ole bangkokiin jos siellä haluaa käväistä esim. shoppailemassa:)
minä itse täällä kuumeisesti odotan suppareita, mutta ei näy ei kuulu.
kieppinobi ja hjördis 39+6 (eräpäivä huomenna, hui)
Paljon onnea JJ-82 sekä koko perhe!!! :)
Unohtui päivällä kirjoittaa että kohdunsuulla oli sellainen muutos tapahtunut että paikat oli pehmenneet. Että jotain sentäs. Heh.
Eipä ole vielä soittoa äippäpolilta kuulunut, soittavat sitten varmaan huomenna.
Onnea Aminalle.
Vappu meni siskon luona Lohjalla ja kotiuduin vasta eileen myöhään, olipa virkistävää päästä välillä pois täältä kotoonta. Mies oli töissä koko vapun niin yksin olisi kotona pitänyt sitten istua.
Kärsimättömyys alkaa vaivata oikein toden teolla, laskettuaika meni siis eileen ja nyt sitten vaan odotusta ja odotusta...
Supisteluja joita kovasti viime viikot on loppunut kokonaan, niistä ei ole ollut tietoakaan viime päivinä, vaikka sunnuntaina käveltiin siskon kanssa yli kolme tuntia hesassa, kun käväistiin siellä katsomassa vapun viettoa, ainut mitä siitä reissusta tuli on hirvittävä turvotus joka vieläkään ei ole kadonnut jaloista minnekään.
Viime yön sain nukuttua pitkästä aikaa todella hyvin, vain kolme vessareissua + pakolliset kääntymiset mutta yhdeksän tuntia unta.
Huomenna aamulla neuvolaan, tympii...
Katuska ja 40+1