Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaapua, paljon verta pyttyyn ja vessapaperiin eikä ollut menkat!

Vierailija
10.08.2018 |

Kävin siis normaalisti vessassa ja pöntössä oli iso määrä verta. Ajattelin että menkat joten laitoin siteen mutta veri olikin tullut takapuolesta.
Tämä ei ole vitsi. :( Kärsin lääkäripelosta mutta pitäisikö mennä päivystykseen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti peräpukamia vain. Katso Duodecimin terveyskirjastosta hoito-ohjeet.

Vierailija
2/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos nyt vaan tästäkin ällötyksestä -_-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhjennut peräpukama. Ei ollut tummaa verta?

Vierailija
4/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa aika lääkäriin. Veri takapuolesta ei ole ihan ok.

Vierailija
5/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesi perusteella oli kirkasta verta, joten peräpukamasta todennäköisesti kyse.

Vierailija
6/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukamat siellä paukkui. Älä ihmeessä mene lääkäriin. Itse menin. Pukamat puhkaistiin siellä enkä voinut istua sen jälkeen moneen päivään ja petauspatja meni pilalle verestä

Vierailija
7/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas veri, runsaskin, tulee suurimmalla todennäköisyydellä peräpukamasta. Se voi vuotaa aika lailla.

Mitään hätää ei ole, et kuole! Peräpukamat saattavat olla piilossa joten niitä ei huomaa ennenkuin vuotavat. Jos kovasti alkavat vaivata ja vuotavat paljon, kannattaa mennä poistattamaan. se ei ole iso juttu ja pääset eroon vaivasta.

Parhaiten pärjäilet niiden kanssa kun huolehdit suolen säännöllisestä tyhjennyksestä. Vältät ummetusta ja kovaa ponnistelua pytyllä. Ei pitkiä istuntoja! Apteekista saa jotain lievittäviä voiteita ja muuta, voit kysellä.

Vierailija
8/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jatkossa enemmän kuitua, esimerkiksi chia-siemeniä ja käy säännöllisesti vessassa.

Toivottavasti vältyt verenvuodolta pukamissa. 

Vierailija
9/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan voi olla suolistosairaus. Mulla ainakin alko tolleen. Mutta eiköhän se oo vaan joku pukama😁

Vierailija
10/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetusta tai paha syöpä.

Vierailija
11/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuudeksi kävisin lääkärissä.

Voi olla pukama, mutta voi olla muutakin. Parempi tsekata nyt kuin katua myöhemmin.

Vierailija
12/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku bakteeri suolistossa aiheuttaa tuota.

Vierailija
14/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tolleen, hitsi säikähdin ku ei oo koskaa käyny tollee. :DD Sit tajusin et olin syöny punajuuria melkein koko purkin ja googlasin siitä ja sit selvis että punajuurista on monilla tullu sillee et värjäytyny kokonaan veren näköseks ja tajusin et se oli siitä. :DDDD

Vierailija
15/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod.näk. peräpukamat. Itselläni ollut jo pari vuotta. Alkuun vuoti silloin tällöin. Muita oireita ei ole ollut.(kutinaa,kirvelyä) Apteekista hain Scheriproct Neo peräpuikkoja. Kai auttoi koska vuotoa ei ole esiintynyt, paitsi jos otan alkoholia. Parina päivänä pientä vuotoa. Kehoittaisin kuitenkin lääkärissä käyntiä.

Vierailija
16/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keväällä kuukauden ajan tuli verta takapuolesta. Lääkäriin ja nopsaan olin sitten kolosnokopiassa sairaalassa missä poltettiin haavautumia ja otettiin näytepaloja suolesta. Hemoglobiini meni alle 90 ja se on aika paljon kun mies olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi