Aaapua, paljon verta pyttyyn ja vessapaperiin eikä ollut menkat!
Kävin siis normaalisti vessassa ja pöntössä oli iso määrä verta. Ajattelin että menkat joten laitoin siteen mutta veri olikin tullut takapuolesta.
Tämä ei ole vitsi. :( Kärsin lääkäripelosta mutta pitäisikö mennä päivystykseen?
Kommentit (16)
No kiitos nyt vaan tästäkin ällötyksestä -_-
Puhjennut peräpukama. Ei ollut tummaa verta?
tilaa aika lääkäriin. Veri takapuolesta ei ole ihan ok.
Kuvauksesi perusteella oli kirkasta verta, joten peräpukamasta todennäköisesti kyse.
Pukamat siellä paukkui. Älä ihmeessä mene lääkäriin. Itse menin. Pukamat puhkaistiin siellä enkä voinut istua sen jälkeen moneen päivään ja petauspatja meni pilalle verestä
Kirkas veri, runsaskin, tulee suurimmalla todennäköisyydellä peräpukamasta. Se voi vuotaa aika lailla.
Mitään hätää ei ole, et kuole! Peräpukamat saattavat olla piilossa joten niitä ei huomaa ennenkuin vuotavat. Jos kovasti alkavat vaivata ja vuotavat paljon, kannattaa mennä poistattamaan. se ei ole iso juttu ja pääset eroon vaivasta.
Parhaiten pärjäilet niiden kanssa kun huolehdit suolen säännöllisestä tyhjennyksestä. Vältät ummetusta ja kovaa ponnistelua pytyllä. Ei pitkiä istuntoja! Apteekista saa jotain lievittäviä voiteita ja muuta, voit kysellä.
Syö jatkossa enemmän kuitua, esimerkiksi chia-siemeniä ja käy säännöllisesti vessassa.
Toivottavasti vältyt verenvuodolta pukamissa.
Pahimmillaan voi olla suolistosairaus. Mulla ainakin alko tolleen. Mutta eiköhän se oo vaan joku pukama😁
Varmuudeksi kävisin lääkärissä.
Voi olla pukama, mutta voi olla muutakin. Parempi tsekata nyt kuin katua myöhemmin.
Joku bakteeri suolistossa aiheuttaa tuota.
Mulla kävi tolleen, hitsi säikähdin ku ei oo koskaa käyny tollee. :DD Sit tajusin et olin syöny punajuuria melkein koko purkin ja googlasin siitä ja sit selvis että punajuurista on monilla tullu sillee et värjäytyny kokonaan veren näköseks ja tajusin et se oli siitä. :DDDD
Tod.näk. peräpukamat. Itselläni ollut jo pari vuotta. Alkuun vuoti silloin tällöin. Muita oireita ei ole ollut.(kutinaa,kirvelyä) Apteekista hain Scheriproct Neo peräpuikkoja. Kai auttoi koska vuotoa ei ole esiintynyt, paitsi jos otan alkoholia. Parina päivänä pientä vuotoa. Kehoittaisin kuitenkin lääkärissä käyntiä.
Minulla keväällä kuukauden ajan tuli verta takapuolesta. Lääkäriin ja nopsaan olin sitten kolosnokopiassa sairaalassa missä poltettiin haavautumia ja otettiin näytepaloja suolesta. Hemoglobiini meni alle 90 ja se on aika paljon kun mies olen.
Mahdollisesti peräpukamia vain. Katso Duodecimin terveyskirjastosta hoito-ohjeet.