Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos loikunya ei kerran vaikuta mitenkään painonhallintaan ja kuntoon niin miksi kaikkien on sitten pakko harrastaa edes jotain liikuntaa?

Vierailija
10.08.2018 |

Eikö silloin voisi olla yhtä hyvin harrastamatta, jos sillä ei kerran ole mitään vaikutusta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa nyt järjellä. Mihin ihminen tarvitsee lihaskuntoa? No hengissä pysymiseen ja terveenä olemiseen. Selviät onnettomuuksista ja sairauksista, kun sinulla on hyvä lihaskunto. Jos joudut onnettomuuteen ja sinut leikataan, niin ylipaino pelkästään on riski.

Minä ainakin haluan elää mahdollisimman pitkään terveenä ja omin avuin kotona. Mummoni olivat kovia liikkumaan ja saivat elää itsellistä ja aktiivista elämää yhdeksänkymppisiksi. Haluatko maata monta vuotta jossain sairasosastolla vaipoissa muiden armoilla? Joudut muuttamaan rakkaasta kodistasi laitokseen, kun kunto on niin paska.

Ei tämä istumatyökään herkkua kropalle ole. Jos olen ilman liikuntaa kuukautta kauemmin, niin selkäkivut ovat karmeat.

Mitä liikuntaa mummosi harrastivat, kävivätkö he vatkaamassa laitteita salilla loisteputkien valossa kolmesti viikossa? Aivan luonnottomaksi on minusta mennyt liikunnat ja kuntoiluvaatimukset. Sinne kroonikko-osastolle voi päätyä ihan kuka vaan, liikkui tai ei. Minun 78-vuotias äitini ei vieläkään ole, vaikka ylipainoa on useampi kymmenen kiloa, eikä hän kuntoile. Järki kuitenkin juoksee ja hänellä on paljon harrastuksia.

Vierailija
22/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan loikunya oo yhtään auttanut.

Mutta liikunnan harrastamisesta tulee hyvä olo. Nyt hellekesänä on vain jäänyt kaikki paitsi uiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta liikunnan harrastamisesta tulee hyvä olo. Nyt hellekesänä on vain jäänyt kaikki paitsi uiminen.

Sitä on oikein tutkittu ja todettu, että kaikilla liikunta ei nosta endorfiinitasoja eivätkä he saa liikunnasta hyvää oloa.

Vierailija
24/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä on oikein tutkittu ja todettu, että kaikilla liikunta ei nosta endorfiinitasoja eivätkä he saa liikunnasta hyvää oloa.

Jep. Urheilulääketieteen lehdestä oon lukenut, että 10% on sellaisia joilla tuota endorfiiniefektiä ei tule lainkaan. 

Vierailija
25/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan elää mahdollisimman pitkään terveenä ja omin avuin kotona. Mummoni olivat kovia liikkumaan ja saivat elää itsellistä ja aktiivista elämää yhdeksänkymppisiksi. Haluatko maata monta vuotta jossain sairasosastolla vaipoissa muiden armoilla? Joudut muuttamaan rakkaasta kodistasi laitokseen, kun kunto on niin paska.

Voi kun se olisikin mukavaa jos noin täydellisesti voisi hallita omaa vanhenemistaan, että kun liikkuu vaan niin ei joudu laitokseen ja pärjää kauan itsenäisenä. Näin vanhusten kotihoitajana ei pysty kyllä noin optimistinen olemaan ollenkaan. Sopiva sairaus iskee päähän tai kroppaan -ja ne yleistyvät iän myötä- niin etpä ole pitkään itsenäinen vaikka kuinka olisit liikkunut ja terveysintoillut. 

Vierailija
26/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö elämä ole turhan rankkaa jos tekee kaiken vain painonhallinta ja ulkonäkö mielessään?

Liikunta auttaa kohti helpompaa ikääntymistä ja vanhuutta. Tätini oli hyvin hoikka eikä koskaan harrastanut liikuntaa. 76-vuotiaana hänellä ei ollut lainkaan lihaksia, huono tasapaino, hapenottokyky tosi heikko. Piti taluttaa pihan poikki roskikselle ja joka päivä piti tarkistaa jos täti on kaatunut kun ei itse päässyt ylös. 82-vuotiaana kuoli niin että ei ollut päässyt sängystä enää pariin vuoteen, jonkun piti nostaa pyörätuoliin ja kärrätä muiden ikäihmisten joukkoon

Entinen liikunnanopettajani muuten kuoli juuri 76-vuotiaana. Ei ollut liikunnasta paljoa hyötyä hänelle. Tai no, ehkä hän ilman sitä olis kuollut aiemmin.

Joo, ja mun ukki tupakoi ja eli 130-vuotiaaksi. Eli sinun logiikkaasi noudattaen tupakointi pidentää elinikää.

Vierailija
27/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne luut itsestää pysy kasassa vaan tarvitsevat tukevat vahvat lihakset ympärilleen.

Vierailija
28/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska covfefe?

Vierailija
29/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin otsikosta LYIJYKYNÄ. :D Ei juma...

Vierailija
30/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun se olisikin mukavaa jos noin täydellisesti voisi hallita omaa vanhenemistaan, että kun liikkuu vaan niin ei joudu laitokseen ja pärjää kauan itsenäisenä. Näin vanhusten kotihoitajana ei pysty kyllä noin optimistinen olemaan ollenkaan. Sopiva sairaus iskee päähän tai kroppaan -ja ne yleistyvät iän myötä- niin etpä ole pitkään itsenäinen vaikka kuinka olisit liikkunut ja terveysintoillut. 

Miten se onkin aina hoitajille niin vaikeaa ymmärtää että yksittäistapaukset eivät kumoa tilastollista todennäköisyyttä?

Vierailija
31/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä pakko ole harrastaa mutta ehkä liikuntaa suositellaan juuri siksi, koska loikunya ei auta yhtään mitään mihinkään.

Vierailija
32/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö elämä ole turhan rankkaa jos tekee kaiken vain painonhallinta ja ulkonäkö mielessään?

Liikunta auttaa kohti helpompaa ikääntymistä ja vanhuutta. Tätini oli hyvin hoikka eikä koskaan harrastanut liikuntaa. 76-vuotiaana hänellä ei ollut lainkaan lihaksia, huono tasapaino, hapenottokyky tosi heikko. Piti taluttaa pihan poikki roskikselle ja joka päivä piti tarkistaa jos täti on kaatunut kun ei itse päässyt ylös. 82-vuotiaana kuoli niin että ei ollut päässyt sängystä enää pariin vuoteen, jonkun piti nostaa pyörätuoliin ja kärrätä muiden ikäihmisten joukkoon

Entinen liikunnanopettajani muuten kuoli juuri 76-vuotiaana. Ei ollut liikunnasta paljoa hyötyä hänelle. Tai no, ehkä hän ilman sitä olis kuollut aiemmin.

Joo, ja mun ukki tupakoi ja eli 130-vuotiaaksi. Eli sinun logiikkaasi noudattaen tupakointi pidentää elinikää.

Ukkisi ei liene suomalainen? Vanhin suomalainen mies on nimittäin kuollut 111-vuotiaana.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_vanhimmista_ihmisist%C3%A4

Vierailija
33/33 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loikunya vie kaikki voimat ja siitä tulee vain kiukkuiseksi. En suosittele.