Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tietämätöntä veroasioissa!

Tietämätön
09.08.2018 |

Hei.

Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia. Olen kirjoilla paikkakunnalla X ja työpaikka paikkakunnalla Y. Asun pääasiassa paikkakunnalla Y.

Useamman kerran olen kulkenut töihin paikkakunnalta jossa olen kirjoilla mutta en varsinaisesti asu. Eli miten todistan että olen kulkenut töihin myös kauempaa vaikka asunto lähempänä. Tosiaan olen siis edelleen kirjoilla tässä kauempana sijaitsevassa kaupungissa. Voinko saada kilometrikorvausta?

Tietääkö verottaja edes että omistan asunnon lähempääkin työpaikkaa kuin kaupunki X?

Toivottavasti ymmärsitte sekavan selostuksen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kirjoilla kaupungissa x, niin saat kilometrivähennykset sen mukaan. Periaatteessa verottaja voi jossain vaiheessa alkaa tulkita kotikuntasi toisella tavalla, mutta jos sinulla on myös kaupungissa x asunto ja muita sidoksia, niin aika vahvoilla olet.

Vierailija
2/2 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä verotoimiston neuvonnasta. Periaate on, että vähennyksiä voi tehdä todellisista kuluista. Sinulla on mahdollisuus saada vähennystä työasunnosta, jos maksat siitä vuokraa tai olet ostanut sen omaksesi. Yleensä asiat kannattaa selvittää niin kun ne ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi