Kohdellaanko nuori ja kauniita naisia paremmin kuin muita?
Tarkoitan esimerkiksi, että tarjotaanko heille herkemmin apua tai palvellaanko heitä paremmin?
Kommentit (24)
Ei. Heitä kähmitään ja heille huudellaan vielä enemmän kuin muille.
Se ei ole ihanaa vaan nöyryyttävää.
Ei.
Parhaiten kohdellaan nuoruusiän ylittäneitä, siistin ja huolitellun näköisiä pukumiehiä ja -naisia.
Kyllä. Kauniita naisia kohdellaan Vanhemmatkin kauniit naiset, jos on hyvinsäilyneet, saa jatkuvasti spesiaalii ulkonäkönsä takia.
Tää on tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Parhaiten kohdellaan nuoruusiän ylittäneitä, siistin ja huolitellun näköisiä pukumiehiä ja -naisia.
Tämä. Erityisesti kaupassa yms asiakaspalvelutilanteissa tämän huomaa.
Voin vahvistaa että kohdellaan, olen itse kaunis ja tuntuu että ihmiset olettavat kauniin ihmisen olevan jotenkin automaattisesti kaunis myös sisältä, saan paljon ihan tuntemattomilta ihmisiltä, sekä miehiltä että naisilta esimerkiksi lempeitä ja ystävällisiä hymyjä.
Kun joskus on nukkunut todella huonosti tai syönyt suolaista turvottavaa ruokaa eikä ole niin hehkeänä, niin huomaa heti negatiivisen eron siinä miten ihmiset suhtautuu ja käyttäytyy minuun.
Yhtäkkiä ei ollakaan enää super-ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ihanaa vaan nöyryyttävää.
Huoh taas joku miesvihaaja. Tein gallupin joskus naiskavereitten kesken ja kysyin kuinka paljon tällasta tapahtuu. Kun ite oon nätti ja tasan yhen kerran elämäni aikana on häiriköity. Kännikala lähti seuraamaan ja lauloi Pretty womania.
No suurinta osaa ei myöskään oltu koskaan häiriköity mitenkään. Ei kourittu. Joskus jollekin vihelletty. Minkä otti kohteliaisuutena.
Oma kokemus on, että keski-ikäistä varakkaan näköistä naista kohdellaan paljon paremmin. Ei vääränlaista peräänhuutelua koskaan, mutta liikkeessä kuin liikkeessä saa aina myyjien huomion. Nuori tyttö saa ei-toivottua seksuaalista huomiota enemmän, mutta ei parempaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ihanaa vaan nöyryyttävää.Huoh taas joku miesvihaaja. Tein gallupin joskus naiskavereitten kesken ja kysyin kuinka paljon tällasta tapahtuu. Kun ite oon nätti ja tasan yhen kerran elämäni aikana on häiriköity. Kännikala lähti seuraamaan ja lauloi Pretty womania.
No suurinta osaa ei myöskään oltu koskaan häiriköity mitenkään. Ei kourittu. Joskus jollekin vihelletty. Minkä otti kohteliaisuutena.
Jaa. Minua kourittiin ja paljon 12-v alkaen. Olin hoikka ja isorintainen tyttö. Huudeltiin myös. 80-luvulla. Ehkä nykyään asiat on paremmin. Toivotaan.
Meidän työpaikalla ainakin saavat jopa parempaa palkkaa kuin miehet, vaikka on miesvaltainen ala. Ja työtehtävät on helpompia ja yksinkertaisempia. No tietysti tässä työpaikassa on miehiä jotka tienaa paljon keskivertoa paremmin keskivertotehtävissä eli se varmaan sit tasoittaa sen miehen euron oikeaksi.
En tiedä, mutta ei oikeastaan kiinnosta, koska en ole vailla kenenkään kohtelua enkä etenkään minkäänlaista huomiota.
Vaivaa vaan hirveästi, jos joku yrittää olla kohtelias ja autella, vaikka pystyn itsekin.
Ehkä, jos imartelua pitää hyvää kohteluna ja seksuaalista mielistelyä.
Eiköhän niitä nuoria kauniita naisia kuitenki kohdella kaikkein huonoiten maailmassa, tapetaan ja raiskataan päivittäin. Kaapataan seksiorjiksi jne.
Ei ole helppoa olla nuori kaunis nainen, arvostusta ei saa millään.
Mitäpä arvostettavaa nuoruudessa ja kauneudessa onkaan, kumpikaan ei ole mikään työllä ja taidolla ansaittu saavutus.
Itse koen saavani parempaa palvelua nyt keski-ikäisenä naisena. Toisaalta osaan sitä myös vaatia, jos joku viikon sitruuna sattuu vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on, että keski-ikäistä varakkaan näköistä naista kohdellaan paljon paremmin. Ei vääränlaista peräänhuutelua koskaan, mutta liikkeessä kuin liikkeessä saa aina myyjien huomion. Nuori tyttö saa ei-toivottua seksuaalista huomiota enemmän, mutta ei parempaa palvelua.
Tämä on niin totta, ennen olin nätti, en mikään kaunotar, mutta hoikka, sievät rinnat ja kohtalaisen kauniit kasvot huomio oli enemmän juuri seksuaalisväritteistä, esim kaupoissa sai palvelua kun kysyi.
Nyt kun olen ylipainoinen hyvin pukeutunut keski-ikäinen saan palvelua jopa ruuhka-aikaan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ihanaa vaan nöyryyttävää.Huoh taas joku miesvihaaja. Tein gallupin joskus naiskavereitten kesken ja kysyin kuinka paljon tällasta tapahtuu. Kun ite oon nätti ja tasan yhen kerran elämäni aikana on häiriköity. Kännikala lähti seuraamaan ja lauloi Pretty womania.
No suurinta osaa ei myöskään oltu koskaan häiriköity mitenkään. Ei kourittu. Joskus jollekin vihelletty. Minkä otti kohteliaisuutena.Jaa. Minua kourittiin ja paljon 12-v alkaen. Olin hoikka ja isorintainen tyttö. Huudeltiin myös. 80-luvulla. Ehkä nykyään asiat on paremmin. Toivotaan.
Jep, sama täällä. Tosin olin teininä lauta, ja aika lauta olen edelleenkin. Mutta kourittu on, pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suurinta osaa ei myöskään oltu koskaan häiriköity mitenkään. Ei kourittu. Joskus jollekin vihelletty. Minkä otti kohteliaisuutena.Jaa. Minua kourittiin ja paljon 12-v alkaen. Olin hoikka ja isorintainen tyttö. Huudeltiin myös. 80-luvulla. Ehkä nykyään asiat on paremmin. Toivotaan.
Jep, sama täällä. Tosin olin teininä lauta, ja aika lauta olen edelleenkin. Mutta kourittu on, pienestä pitäen.
Minuakin alettiin kouria ja kähmiä jo 9-vuotiaana, kahdesti on jopa miesjoukko julkisella paikalla käynyt puristelemaan, toisessa näistä pelkäsin ihan tosissaan.
Enkä ole mikään kaunotar, se riittää kun on nainen sukupuoleltaan.
Vierailija kirjoitti:
Voin vahvistaa että kohdellaan, olen itse kaunis ja tuntuu että ihmiset olettavat kauniin ihmisen olevan jotenkin automaattisesti kaunis myös sisältä, saan paljon ihan tuntemattomilta ihmisiltä, sekä miehiltä että naisilta esimerkiksi lempeitä ja ystävällisiä hymyjä.
Kun joskus on nukkunut todella huonosti tai syönyt suolaista turvottavaa ruokaa eikä ole niin hehkeänä, niin huomaa heti negatiivisen eron siinä miten ihmiset suhtautuu ja käyttäytyy minuun.
Yhtäkkiä ei ollakaan enää super-ystävällisiä.
Allekirjoitan tämän täysin, vaikka olenkin jo keski-ikäinen kaunotar.
Tuntuu, että kun kesällä tuli kiloja lisäa herkuttelun takia ja vaatteetkin olivat joskus "liian värikkäitä" ja muodottomia, oli kohtelu ihan muuta toista kun aiemmin. Se oli suorastaan järkyttävän huonoa, minua tuskin tervehdittiin kassakaan joka on jo aika tavatonta.
Kun sitten jätin kaikki lihottavat herkut ja aloin hoitaa kasvojani ja jumpata, tuntui että saan hyväksyviä ja iloisia katseita kaikkialta. Myös naisilta.
Tähän vaikuttaa tietysti myös se, että kun aloin elää terveellisemmin, on myös itsellä ollut hymy herkässä hyvän olon myötä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä arvostettavaa nuoruudessa ja kauneudessa onkaan, kumpikaan ei ole mikään työllä ja taidolla ansaittu saavutus.
Ei mitään, mutta jos nuori ja kaunis nainen tekee jotain arvostettavaa, hänen on vaikea saada arvostusta juuri ulkonäkönsä takia, keski-ikäistä miestä taas arvostetaan jo pelkän ulkokuorensa takia, vaikkei arvoa edes ansaitsis.
Oispa sellanen mahdollisuus, että vois kokeilla erilaisia kehoja, miehetkin vois huomata miten eilailla ja halveksivasti naisia kohdellaan, kun vertaa miehiin.
Kai päinvastoin, nuoria kohdeltiin minun aikanani jotenkin "varmuuden vuoksi" huonosti, aina näin yleensä ettei ollut muita kuulemassa.
Pelkän vanhuuden takia en ole kokenut kurjaa kohtelua. Vaikka en oikein jaksa hymyillä ainakaan helteillä kun olin pyörtymäisilläni.
No ehkä jossain arjen avuntarjoamistilanteissa kyllä. Toisaalta työelämässä voi saada tehdä melkoisesti työtä että tulee vakavasti otetuksi ammattilaisena.