Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huomaa näistä teksteistä, et kaikilla alkaa olla jonkinlainen ' paniikki' . Mullakin on sellanen olo, et vauva tulee minä hetkenä hyvänsä. Ja pihaa tarvis laittaa ja remontoida myöskin (osanottoni Lytte, tiedän tunteen..) Kaikki alkaa ' sekoilemaan' kun aika käy vähiin. Kun ois niin paljon tehtävää ja niin vähän aikaa :) Mutta eipä siitä taida koskaan tulla valmista (ainakaan meidän kohdalla). Mä hikipäässä kirjaimellisesti yritän järjestää kauheita ' sukujuhlia' eli esikoisen synttärit/tuparit..ja vielä kahtena viikonloppuna. Kauhee siivoominen pihalla ja kotona sisällä, leipominen ja tavaroiden järjesteleminen tupari kuntoon. Vieläkin pahvilaatikoissa tavaroita!! Saadaan uusi astiakaappi/vitriini tällä viikolla ja sitte vasta saa laseja yms. laitettua hyllyyn. Aika käy vähiin!! Ja sitte vielä, kun tarvis tehdä koko ajan jotain niin supistaa niin paljon, et kaikki on yhtä tuskaa!

Vappu meni tosi rauhallisesti..käytiin niissä tupareissa ja oli ihan kivaa. Mentiin esikoiselle se vappupallo ostamaan ja käveltiin kattelemassa veneitä ja oltiin puistossa esikoisen toiveesta! Että ihanan rauhallista..

Masussa oltu paljon aktiivisempia taas! Ja aikasemmin oli puhe hikoilemisesta..Siis mä hikoilen ihan mielettömästi öisin ja illalla just kun tarvis alkaa nukkumaan niin pyörii ja pyörii ja uni ei vain tule!! On kuuma, jalkoja särkee ja mikään asento ei ole hyvä..ja pissattaa!! Ja vauveli möyrii niin kovasti. Se on ihan kiva kun herään joka aamu, kun aurinko nousee ja kärpänen herättää. Ihan vakio. 5 aikaan ylhäällä ja sit yritän torkkua ja esikoinen on 7 pystyssä! Nyt on siis pakko mennä päiväunille ja auta armias jos siellä on KÄRPÄNEN taas mua kiusaamassa. En tajua mistä ne tulee..Niitä on ihan sairaasti!

Mutta tällasta..niin maha on todella laskeutunut tai näyttää ihan hassulta :) Hanna*

Vierailija
22/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin taas kirjoittelemaan. Pyrin kuitenkin lukemaan viestit päivittäin, mutta yleensä vasta sitten, kun lapset jo nukkuu illalla.

Supistuksista. Moni täällä tosiaan " kärsii" jo supistuksista yms. Minulla siis kolmas raskaus ja esikoinen vasta 3.5v, mutta eipä juuri minullakaan supistele. Aikaisemmissakaan raskauksissa ei ole juuri supistellut, kun vasta ihan loppu viikoilla ja lapset syntyneet rv39+6 (molemmat). Toisilla tosiaan voi supistella lähes koko raskaus ajan ja silti mennä yli...

Oma (.) Olo on periaatteessa tosi hyvä. Viikonloppuna tuli tehtyä paljon puutarhatöitä, haravoitua ja siivoiltua joten iltaisin tuntui, ettei jalat kanna. Onneksi pysyn yhä nukkumaan öisin (mitä nyt lapset herättelevät vuoroöinä...) joten saan siten levätä. Päivisin en näes malta. Hurja pesänrakennus vietti taas vaivaa ja kaikki pitäisi saada järjestettyä ennen vauvan tuloa... Vauvan tavarat ovat kyllä yhä varastossa enkä oikein vielä tässä vaiheessa halua niitä alkaa vetää esiin.

Viime viikolla oli neuvola ja kaikki ok. Mulla tosin verenpaine sekä hemoglobiini ovat matalia joten aamuisin on vaikea päästä ylös. Rautaa popsin siis yhä ja yritän syödä rautapitoisia ruokia. Lihaa en syö ollenkaan joten pinaatti, täysjyväviljat yms ovat ehdottomia.

Voimia kaikilla joilla alkaa olla tukalaa! Onneksi tässä on enää jokunen viikkoa ja sitten osa meistä alkaa olla jo hyvillä viikoilla! Jännä nähdä milloin syntyy ensimmäinen kesäkuinen.

T. Jazzimiina rv 33+4 ja tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta kotiuduttu jo jokin aika sitten. Kaikki ihan ok, ei valkuaista eikä verenpainetta. Painoa oli tullut taas kilo/vko, yllätys yllätys.

Missähän ne kaikki kilot on ja mistä ne tulee? Jos puhutaan tavallisesta laihtumisesta ja lihomisesta, joka on ihan matematiikkaa > syöt enemmän kuin kulutat = lihoo. Saadakseen yhden ylimääräisen kilon täytyy syödä (muistaakseni) noin 7000 kcal ylimääräistä, joskus jopa yli, koska kaikki syödyt kalorit eivät " käy toteen" . Kulutushan on kasvanut raskauden myötä, noin 200 - 300 kcal/päivä eli sen verran saisi syödä enemmän ilman että siis lihoisi. Syön nykyisin ihan normaalisti, edelleen kasvisruokaa, kevyttä, monipuolisesti ja harvoin herkutellaan ja paino vain nousee. Ja kun se ei edes näy missään?? Ainoa asia mikä on levinnyt on takamus, mutta sekin tapahtui hyvissä ajoin ensimmäisen kolmanneksen aikana (toisen alussa), paino on kuitenkin kertynyt tässä viimeaikoina, viikolta 30 lähtien tullut järjestään kilo viikossa.... Minen jaksa!

Se omasta valituksesta...

Venla: Onnea avioitumisesta! Ja hyvä että kaikki sujui loppujen lopuksi hyvin, tuli ainakin ikimuistettava hetki, kaikkine kommelluksineen valmisteluissa.

Lilli: Ei ole ollut sellaista tunnetta, että lähtö olisi käsillä. Paremminkin tuntuu siltä, ettei tämä taida tulla täältä ikinä pois. Vaikka kalenterin mukaan saattaa olla hetket kohta käsillä, niin silti tuntuu hyvin kaukaiselta ajatukselta.

Lytte: *halaus*

Mitä tähän sanoisi.. Voimia sinulle. Sen verran voin yrittää auttaa, että sinä et pysty muuttamaan toista, tai hänen käyttäytymistään. Voit vain muuttaa sitä, miten itse käyttäydyt tai reagoit, ja toivoa että sillä olisi vaikutusta. Toivottavasti miehesi ryhdistäytyy, tai toivottavasti itse löydät kärsivällisyyttä miehesi käyttäytymistä kohtaan.

Vierailija
24/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenda] (onkohan tällasta väriä???)

Nyt ottaa siis päähän... täälläkin. Sain tietää, että pomoni on kämmännyt mun kela-paprut... ja joudun nyt sitten hakemaan neuvolasta uuden raskaustodistuksen ja toimittamaan sen duunin sv-asioihin. ... sitä ennen ne ei voi laittaa edes virkavapaahakemusta eteenpäin. :( Kela ei laita hakemusta eteenpäin ennen kuin saavat työnantajan palkkatodistukset yms. enkä siis voi saada äitiyspakkaustakaan ennen kuin kaikki on kunnossa, kun ovat samalla lomakkeella. Sitten olin unohtanut hakea lapsilisää.. joten sekin vielä :( Niin että v****ks meni!!!

[color=blue] No nyt paremmalle mielelle :) Menin taas bussilla bailatiinoon... ja kylläpä sekin otti muuten päähän (sori nyt mun piti olla hyvällä päällä). .. Juuri olin manannut, kun bussimatkatkin maksaa nykyään niin paljon... sitten menen sinne pysäkille 5 min aikaisemmin kun bussin pitäs tulla (etten vain myöhästys) ja totean 20 minuutin päästä, että bussi oli sitten pikkasen myöhässä!!! Teki mieli sanoa bussikuskille, että tällasesta myöhästymisestä pitäs saada jo alennusta lipusta... mutta en kehannut kun se oli sellainen nuori, tumma pojan kloppi. 3.60¿:lla matkustaa aika pitkän matkan kyllä ihan autollakin... Laskin huvikseen, että tuon 17 km matkan matkustais autolla 1.50¿:lla... parkkia ei tarvi maksaa kun kyseisen paikan läheltä löytyy ilmasparkkis. Tietenkin päälle tulee vielä auton vakuutus yms. maksut, mutta kyllä sitä autoa näköjään kannattaa käyttää, jos se kerta tossa pihassa seisoo.... [color=green] nyt joku viherpipertäjä voi älähtää :I

[color=red]

Asioita joista olen iloinen tänään!!!

-Bailatinossa oli tosi kivaa :)

-mennään katsomaan (ja toivottavasti ostamaan ne vaunut ...JEE-JEE!!!

-Ostamani tuore kauraleipä on NAM... niin hyvää :) Oon jo kohta puol leipää syöny maalaiskinkun kanssa...

-Masuasukki liikkuu entiseen malliin

-Ei supistele

-Ja ehkäpä toi arskakin illaksi tulee näkyviin... :)

[color=brown] Venlalla oli sitten ollut hurjat häävalmistelut :O Täyty ihan lukea toisen kerran, kun alko tulla usko että kaikki olis vain olu pahaa unta... No onneks olkoon nyt sitten... ja myös senkin takia, että nyt ne hääjärjestelyt on sitten ohi :D Meinaatteko mennä häämatkalle jossain vaiheessa?

Ninni rv 31+6

Vierailija
25/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin että oli pakko kesken pinon lukemisen käydä huilaamassa, ja edelleen painaa uni silmään.

Täällä sairastellaan. Tytöllä ihan kauhee räkätauti ja yskä. Itsellä kurkku kipee ja nuhaa myös. Mies on ainoo joka toistaseksi on välttynyt tältä...

jaksuja Lytelle ja muillekin joita vi....aa!!!! Mulla on ihan samoja oireita välillä. Mutta kaipa se johtuu hormoneistakin.

Paljon onnea venlalle vai kukas se naimisiin mennyt nyt oli...Joka tapauksessa onnea onnea onnea!!! =)

Masussa venytellään tasasin väliajoin, tosiaan liikkeet tuntuu välillä venyttelyltä, alkaa varmaan olemaan ahdasta siellä.

Mulla myös alkaa paniikki iskee kun tuntuu et mikään ei oo valmiina vauvaa varten! Ei olla vaunujakaan ostettu kun ei nyt olla päätetty että tarvitaanko sisarusrattaat vai toiset vaunut vai nukkuuko tyttö sitte päikkärit matkarattaissa kun sisälle sitä ei päiväunille saa. Toisaalta, ne sisarusrattaat ei taida mahtua ees meidän autoon ja tässä meillä on kapeaa tie joka vie merelle niin mihis niillä sitten väistää kun auto tulee vastaan?! Ja sit taas ne mallit joissa istutaan peräkkäin tuntui ainakin liikkeessä kauheen raskailta työntää. Ehkä parempi miettiä vasta sitte kun vaavi maailmassa, näkee miten kaikki menee. Toisaalta sitte ei kauppoihin ehdi tai jaksa välttämättä lähtee koluamaan mitään vaunuja/rattaita. Blääääääääääh.

Sairaalakassi sentään on pakattuna vaikka tuntuu et aikaa lähtöön on. Toivottavasti ainaakin syntyy vasta lähellä LA:ta, mua jotenkin pelottaakin niin paljon etten oo vielä yhtään valmistautunut. Synnytys pelottaa ja se sairaalassaoloaika!!!! Mulla oli viimeksikin niin kamala koti ikävä koko ajan et aina kun mies lähti illalla kotiin tuli niin paha mieli ja surullinen olo kun ei päästy mukaan :( Eikä me oltu kun ti-pe sairaalassa. Onkohan mulla joku kammo sairaaloita kohtaan? Sit pelottaa millanen kätilö osuu kohdalle...Huh huh siis tälläsiä mä mietin ja tuntuu että pää hajoo!

Kissat on nyt viettäny aikaa enimmäkseen pihalla kun on lämmin, ei ne ees sisällä viihdy. Mut viime yö taas mouruttiin ulos. Neljältä toinen ja kun sain unen takas kiinni, mourusi toinen. Ja hermothan siinä meinas mennä!n Mies ei ikinä herää mutta mä herään joka rapsahdukseen. Jopa siihen jos ne yöllä syö...Siksipä kai on nytkin niin kova uni...Taidan mennä vielä huilaamaan ennen kun tyttö herää. MIehellä taas iltavuoro ja rankka ilta tulossa, yksin tytön kanssa.

QUEEN RV35+4 JA TYTSY 1/05

Vierailija
26/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama rivi täältäkin suunnalta...

Isommat ovat kerhossa ja pienin päiväunilla. Äidillä siis muutama hetki aikaa istua kahvikupposen äärellä. :)

Ainakin Nyyti mietti supistuksia, tai sitä ettei niitä vielä ole ilmaantunut. Mulla oli ekassa raskaudessa juuri noin. Ei supistellut ollenkaan koko aikana, ei edes mahan kovettumista tuntunut koskaan. Ja silti vauva syntyi 10 päivää etuajassa yllärinä. Vedet vain menivät yhtäkkiä, ja vuorokausi sen jälkeen synnytys käynnistettiin kun supistukset eivät vesien menon jälkeenkään alkaneet. Välttämättä supistusten puuttuminen ei siis tarkoita yliajalle menoa! :)

Toisessa raskaudessakaan ei supistellut, ja silloin mentiin reippaasti yli lasketun ajan. Ajattelin silloin ettei tämä varmasti ilman käynnistystä ulos tule! 12 päivää lasketun ajan yli vedet kuitenkin hulahtivat taas yhtäkkiä, ja kymmenen minuutin sisällä tästä supistukset olivat kovia ja parin minuutin välein. Vauva oli maailmassa tunnin ja 43 minuutin kuluttua...

Kolmannessa raskaudessa supisteli kivuttomasti lähinnä viimeisen kuukauden aikana. Synnytys käynnistyi 2 päivää yli ajan rajuilla supistuksilla, jotka ilmaantuivat yöllisellä vessareissulla kuin tyhjästä. Vauva näki päivänvalon 1h 13 min myöhemmin. Sairaalaan ehdittiin hädin tuskin.

Nyt jännäänkin miten tällä neljännellä kerralla käy. Supistellut on kivuttomasti oikeastaan jo 20+ viikolta lähtien, ja kohdunsuulla oli viikolla 27 jo lyhentymistä ja pehmentymistä. Tilanne oli kuitenkin viikolla 30 ennallaan, eikä sen jälkeenkään ole mitään mullistavaa ilmaantunut. Supistelee helposti rasituksesta, mutta kipua ei ole ollut. Joskus tosin hieman napakampaa tuntemusta. Jännään torstain lääkärikäyntiä, niin tietää taas vähän paremmin missä mennään.

Huomasin muuten, että ainakin Lillillä taitaa olla juuri samat viikot kuin mulla. :) Myös mulla on ollut usein sellainen tunne että tämä taitaa syntyä jo aiemmin. Tietysti siihen on vaikuttanut se että näitä tuntemuksia on ollut ihan hirveän paljon enemmän kuin mun aiemmissa raskauksissa. Nyt on onneksi jo rauhallisempi mieli kun viikot turvallisemmat vauvalle.

Tälläisiä ajatuksia tällä kertaa!

Päivänkukka

Vierailija
27/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi

G:Mikä paras rintapumppuvaihtoehto näistä: Avent Isis käsikäyttöinen tai sähkökäyttöinen, vai Ainun sähkökäyttöinen. Olettaen et maitoa tulee reilusti?

Olen lähdössä viimeisiä tarvikkeita hankkimaan, ja rintapumpusta en ole osannut päättää... (Toivottavasti muistan kaiken tarpeellisen.) Onko vielä jotain, mitä erityisesti pitäisi muistaa? Mistä muuten saa lanoliinivoidetta rinnoille, entä sellaista paksua vaippavoidetta, jota ennen oli Natusanilla purkissa (keltaista, vähän lanoliinivoiteen tapaista)?

Jännitys lisääntyy, kun synnytys lähenee. Näkymmä on vähän ollut se psykologinen ajatus, ettei viitsi hommata kauheesti mitään etukäteen, et JOs kuitenkin sattuu jotain... Mut pakko kai se on niin vaan asennoitua, kun asutaan sen verran syrjässä, ettei ihan vaan yhtä juttua tuu lähettyä hakemaan kaupoista. Onneks on tullu sentään muutama näytevaippa. :-)

Summerska

Vierailija
28/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Huomenta" täältä..nukuin ihan älyttömän huonosti viime yön, heräsin kokonaan jo kolmen jälkeen ja koko aamupäivä meni ns. usvassa. Yhden aikaan sitten nukahdin sohvalle äsken kun lapset alkoi kattoo Peter Pania niin ups, nukuin liki kolme tuntia. Nyt on pää ihan tötteröö, mutta hyvää teki nuo unet!

Lytte77, ihan pakko sanoa, että allekirjoitan täysin tuon top 3 listasi!! Nimenomaan tuo jääkiekko kuuluu siihen, meillä ehkä jopa numero 1, sitten mies ja sitten remontti. Täällä on myös keskusteltu tosta lätkäharrastuksesta tosi paljon viime aikoina, se kun vie niin älyttömästi aikaa että alkaa hermot mennä. Ja tilaakin se vie se hiivatin lätkäkassi, argh! Aina mun tiellä ja haisee kun mikä. Mies ei voi ymmärtää että vaahtoan rakkaasta lätkästä, hänestä kun on hienoa että hän harrastaa jne., mikä tietty onkin hienoa mutta kun niitä pelejä on oikeasti kokoajan mun mielestä. Ja pelimatkoja... Noh, jääköön tähän mun purkautuminen.

Joku valisti hiivasta ja supisteluista, kiitos tiedosta. Nimittäin mua on supistellut nyt liki viikon ihmeen paljon ja säännöllisestikin ja samaan aikaan olen epäillyt että olisko myös hiivaa. Valkovuotoahan nyt on ollut tosi paljon ja pitkään mutta olen ajatellut sen johtuvan raskaudesta kunnes nyt on myös ollut jo kutinaakin niin että alkaa häiritä eloa. Taidan ihan omin päin hakea jonkun hiivakuurin? Eikös niitä saa raskaanankin ihan turvallisesti käyttää? Ainakin tuo vilkkuva Canesten mainos tossa yllä sanoo niin...

Galluppia raskauden kestosta, mustakin tuntuu ettei tämä voi kauan enää kestää, siis muka kesäkuun loppuun asti olisi mulla vielä, la 30.6, onneksi mulla on jo varma tieto että vauva on maailmassa ennen jussia joka tapauksessa....mutta kiirettä alkaa pukkaa, siltä ainakin tuntuu kun en ole oikein mitään vieläkään saanut tehtyä.

Nyt lyö taas tyhjää päässä, taidan mennä heräilemään vielä hetkeksi!

t. mariadee 31+4

ps. teillä joillakin on muuten jo hurjasti viikkoja, jopa 35+, hui, kylläpä aika rientää tosiaan!!

Vierailija
29/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Kävinpäs sitten neuvolassa. Painoa oli tullut 605g/vk, yhteensä on tullut 6,1kg. Verenpaineet oli 108/77. Pissa oli puhdas. Hemppa oli 132, sf-mitta 32cm. Tällä kertaa oli toinen neuvolatäti ja jotenkin se ärsytti mua. Esim alapaine oli ensin 80, sanoi että on vähän koholla. Ei kyllä se oli vielä yhtään koholla. Sit sf-mitta 32cm, heti katsoi käyrältä ja sanoi, että käyrä nyt kyllä vähän heilahti alaspäin. Jos en oikeasti tietäisi, että nuo arvot ovat hyvät, niin voisi olla jopa huolestunut. Jos kaikki ei mene sentilleen käyrän mukaan, niin pitääkö siitä edes mainita. Sanois vaan, että kaikki on ok. Sitäpaitsi kun laitoin itse käyrälle sf-mitan, niin se oli ihan samassa kohdassa kuin edellisetkin tulokset. Se varmaan laittoi käyrälle viikoiksi 33, vaikka viikkoja oli 33+6, eli käytännössä 34.

Sit mikä kans ärsytti: Neuvolan vessassa lukee, että jos pissa on ollut rakossa alle 4h, laita tähän purkkiin. Jos yli 4h, niin toiseen purkkiin. Missään ei lue, että pitäis olla se 4h pissa. Tottakai aina yritän siihen, mutta ei se ole helppoa. Tänään sitten kun vein näytteen, rakossa 3h, niin antoi uuden purkin ja pitää viedä uusi näyte joku päivä. Mulla ei ole mitään oireita, eikä siinä kolmen tunnin pissassa näkynyt mitään. Eikö helvetti viime kerralla voinut sanoa, että tuo ens kerran 4h pissa. Oisin pinnistänyt sen verran. Ärsyttää koko ajan olla tuota pissaa sinne kuskaamassa. Koko neuvolatoiminta on kyllä yhtä mittaamista. Mulla menee hermot kun se on niin keskeisessä asemassa.

Onhan se tietty neuvolassa vaikea tietää, miten kukin asiakas haluaa itseään kohdeltavan. Itse en tykkää jaarittelusta, varsinkin kun asiat on mulle tuttuja ihan koulun penkiltä. Ja just tuo, että merkityksettömiä mittoja ruetaan paisuttelemaan.

Odotan kyllä kovasti huomista perhevalmennusta. Kivaa päästä visiitille synnytyssaliin. Pitää kysyä sieltä olisiko mahdollista saada vesisynnytys.

G: Kehotetaanko muiden neuvoloissa välilihan venytykseen? Mulle annettiin ihan kirjalliset ohjeet. Se on nähtävästi aika uus käytäntö neuvolassa, koska kaks vuotta sitten siitä asiasta puhuttiin vielä aika vähän. Pitäähän se sit vissiin rueta venyttelemään. Tutkimusten mukaan se vähentää 80 % repeytymisiä ja episiotomian tarvetta.

No, lähden tästä vielä pyörälenkille miehen kanssa.

Tytteli-83 rv 33+6

Vierailija
30/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Siis välilihan mistä?? Venyttely?? Ei ole mainittu, mutta eipä se neuvolan täti muista muutenkaan ihan kaikesta mainiskella.. Viimeks ei ottanut verta mistään, ennen aina oli sen neulan kans tuikkimassa. Olisin ihan mielenkiinnosta voinut takastella sitä hemppaa.. Muutenkin on aika omituinen tätiliini.. Käyn sokereiden takia kerran kuussa äippäpolilla kontrollissa, joten sieltä olen kaiken infon saanut. Ovat siellä aika paljon kivempiakin.. Edellisestä raskaudesta on niin kauan aikaa, että olis ihan kiva kuulla kaikkia juttuja siltä neuvolamammaltakin.. Jos kysyy, niin kyllä vastaa, mutta jos ei ihan kaikkea ymmärrä kysyä.. Sitte jää tiedot saamatta..

[color=red]

Tänään luulin olevani energinen, mutta enpäs sitten ollutkaan. Nukuin päivällä parin tunnin päikkäritkin.. Saamattomuus ärsyttää ihan suunnattomasti, mutta iltaa kohden yleensä vähän paranee..

Viimeistään sitten, kun muu pesue painuu maate..

[color=green]

Napa jaksaa heilua, välillä ei voi kun nauraa.. Maha muljuu ja meno on ihan mieletön.. Kiva, että siellä vielä viihdytään.. Eipä tartte hetkeen paikaltaan poistua..

[color=blue]

Ihanaa, että olette täällä.. Ilman teitä en tietäis mistään mitään.

Illan jatkoa kaikille!!

MariAnn 32+5

Vierailija
31/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerropa meillekin ne välilihan venytysohjeet! Eipä oo sellaisia edistyksellisiä neuvoja ainakaan täällä jaeltu!

Summerska

Vierailija
32/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terästäydynpä minäkin ja kirjoitan piiiiitkästä aikaa :) noi teidän neuvola kommentit saivat minut tulemaan esille taustalta.

Jännä kuinka olin aluksi onnessani neuvola käynneistä, mukavaa ja ihanaa... toista se on nyt. jotenkin tuntuu etten saa sieltä sitä mitä tarvitsen, TUKEA!! paljon viisaammaksi olen tullut lukemalla teidä kesäkerttujen kommentteja ja tarinoita, kiitos! eniten mua ottaa päähän noi neuvolan ympäri pyöreät kommentit ja suppeat palvelut.

Ultraa on ihan tarjottu x1, rakenne uä rv17! yksityisellä ollaan sitte käyty vielä kerran moikkaamassa masukkia, ihan mun mielenrauhan vuoksi. Nyt kun kysyin painoarvio asista, tehtäisiinkö sellainen ultralla niin EI. Tarjoavat mulle ihan kätilön tekemää arviota vatsanpäältä ja koko arvio on siinä :( ja niin mielelläni kun olisin ultrassa käynyt... Kanava mulla on jo lyhentynyt 1cm, mikä ei kuulemma merkkaa mitään?? koska olen ensi synnyttäjä ja vaikka meidän suvussa ennen aikaisuus on in. sit voisin vielä jatkaa listaa vaikka kuinka pitkään mut totean vaan et mikä välilihan venytys ohje?? mikä 4h virtsanäyte?? perhevalmennuksestakin oltais ulkona jos en ite olis ollu aktiivinen kyselijä...

et tälläinen vaahdotus taustalta :) toivoittavasti ette säikähtäneet?

SITTE TÄRKEÄ KYSYMYS: neuvola tuumasi mun olevan streptokokki positiivinen ja se siitä! siis osaisiko joku valaista mua asiassa paremmin??? apua! pelottaa ihan kamalasti :( neuvolan täti kiireisenä sanoi vaan et se on ihan yleistä ja saat antibioottia synnytyksessä, kaikki seurannat jatkuu kuten aiemmin! löytyisikö teidän kerttusten joukosta viisautta mua valistamaan?? esim kysymys jonka mies mulle heitti, miten seksi? olisko nyt syytä suojautua kumilla? vaikka taitaa olla kantajuus jo molemmilla...

nyt ilta auringosta nauttimaan pihamaalle ja odottamana josko neuvoja mulla jakaisitte :)

Villa ja pallo 32+4

Vierailija
33/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas hetken aikaa, vois jotain kirjoitella :)

[color=hotpink]kiitti kaikille vastanneille tuohon mun närästys/supistus brobleemaan!! aamulla oli kyllä tosi kovat morkkikset! koko päivän onkin nyt ollut masu ikävän tuntuinen ja jotenkin supistaa/ahistaa herkemmin.

jouduimpa minäkin ottamaan päikkärit tuossa yhden jälkeen.

tänään ei oo oikeen saanut mitään fiksua aikasex...on mullakin ollut tollanen v**tus päivä :(( (osa johtunee tuosta yöstäkin) mutta suuressa osassa on ollut mies kuten lytellä.

[color=violet]GABRIELA:mun mielestä nuo sun kuvailemat kivut oisivat hyvinkin voineet olla supistuksia...kun tulivat vielä aaltomaisesti. huomasitko kovettuiko masukin?? ja kun olit vielä rehkinytkin aiemmin...

~~~~MIONALLE VOIMAN SÄTEITÄ!! koita jaksella siellä~~~~

MARIANN80: noita värien " koodeja" löytyy lisää niin kun laitat googlessä hakusanax värikartta

SUPISTELUISTA: ollut puhetta...mullakaan ei kahdessa aiemmassa raskaudessa tullut näitä supisteluja...nyt on sitten menty tämänkin suhteen eri kaavalla...alkuraskaudessa tuntui että kaikki muut odottajat joutuivat kärsimään tosi pahasta pahoinvoinnista/yrjöilyistä ja ite pääsi siinä jotenkin helpommalla taas...

ääh pino on taas niin pitkä että taitaa jäädä loppuihin vastaaminen huomiselle...en oo vielä edes puolessa välissä pinoa...juu nyt iltahommeleihin, morjenttes ja illan jatkoja

krisse rv33+3

Vierailija
34/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]

Kiitos Krisselle!! Väreillä saa piristävän tekstin, vaikka sisältö ei aina niin pirteää olisikaan..

[color=magenta]

Vetelyys jatkuu täällä.. Yritän mennä nyt iltapalalle..

MariAnn

Vierailija
35/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tietty tajunnut päivällä hakea sitä hemmetin rennietä :((( AAArgh!!!

pientä paniikkia lietsoin itelleni tuossa kun aloin miettimään sitä kun mulla ei aiemmissa raskauksissa ollut näitä kivuliaita suppareita ..että eikai tää yritä vielä tulla...

sit kun tota raskauden alkamis päivää ei oikeen tiedä tarkkaan kun mähän en tietänyt millon mulla oli ollut kuukautiset...siis kun sain tietää et oon paksuna.

sellasta pähläilyä vielä näin iltasella...no nyt meen vetään massuun jäätelöö..jos vaikka tää närästys loppuis sillä... öitä kaikille

-k- taas

Vierailija
36/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ohjeita yölliseen närästykseen:

*Nukkuun kolmen tunnin paastä ruokailusta

*Yöksi jalkojen alle 15cm korotus (tyyny)

*Välttää illalla hiilihappoisia juomia

*Ei kahvia klo 17 jälkeen

Toi ruokailu juttu ei toimi mun kohdalla, mutta närästys öisin on vähentynyt.. Joku viisas on sanonut, että parsakali vähentää vatsahappojen nousun, mutta sitä en ole kokeillut..

Toivottavasti sun olo helpottuu!!

MariAnn

Vierailija
37/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B3A3A] summersnow kyseli rintapumpuista. mulla ei ole kokemusta muista kuin avent isis -pumpusta. siis siitä käsipumpusta. musta se oli ainakin tosi hyvä. suosittelen sitä, jos et ole jo käynyt ostamassa. muut joilla on muistakin kokemusta vois tietty suositella niitäkin :) mutta tuo ei ainakaan huono ole.

ja niille, jotka mietti supistelemattomuutta. ei varmaan kannata siitä huolestua, vaan nauttia, jos voi hyvin :) monilla on synnytys lähtenyt kertarysäyksellä käyntiin ilman ensimmäistäkään harjoitussupistusta. mä olisi ainakin tosi iloinen, jos ei tarttisi noita supistuksia joka päivä miettiä.

jaksuja kaikille miesten ja niiden harrastusten kanssa kamppaileville. itsellä ei edes ole tuollaisia ongelmia, vaan räyhään välillä ihan ilman syytäkin. niin et koittakaa jaksaa, kyllä se varmaan helpottaa vielä. tosin sitä toivon kaikille, että miehet ymmärtäis myös huomioida vaimojaan ja lapsiaan, eikä vain jotain kiekkoa.

[color=Teal] siitä, että tuntuuko, että synnytys ois lähellä... joka toinen päivä tuntuu, että voi jo kohta syntyä. sit taas joka toinen päivä, että ei varmaan synny ennen kesäkuun loppua. toive olis, että viimeistään juhannuksena tulis, vaikka saishan tuo jo vaikka toukokuun lopussakin tulla. varsinkin jos ne kätilöt menee lakkoon. vaikka kai se sieltä ulos tulee ilman kätilöäkin, ois vaan kiva, että joku olis ottamassa vauvaa vastaan, ettei ihan lattialle tipahda :)

ja sit piti vielä krisselle vastata niistä yöllisistä suppareista... siksi mä vähän epäilin, että onkohan ne, kun en varsinaisesti huomannut kohdun kovettumista. muuten kyllä tuntui ihan supistelulta. voi kyllä olla, että kohdun kovettuminen jäi huomaamatta, kun olin ihan unenpöpperössä ja aina nukahdin siinä välillä. muuten onkin sit koko päivän supistellut, varsinkin jos on jotain vähän tehnyt. pojan haku päiväkodista oli kyllä melkoisen huono idea, kun tuli vielä riitaa siinä kävellessä, ei tehnyt hyvää masulle. ja pitihän mun sit tuossa illansuussa vielä vähän käydä haravoimassakin, se on niin kivaa :)

häntäluu on nyt muutaman päivän ollut tosi kipeä. en tiedä olenko jotenkin huonosti rönöttänyt sen päällä, vai voiko vauva jotenkin painaa siihen. varsinkin jos rönöttää, ja sit vielä lisäksi vauva painaa... enpä tiedä. tai sit se liittyy löystyviin liitoksiin, niin kuin äitini ehdotti. onko muilla ollut vastaavaa? esikoisen odotuksesta en tällaista muista.

[color=green] nyt vauveli potkii teille mukavat illan jatkot ja hyvät yöt!

gabriela, edelleenkin rv 33+4

Vierailija
38/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo venytelly sitä mitenkään (eiköhän se jo viime synnytyksessä venyny, heh...) mutta oon kyllä jostain lukenu että se vois auttaa ettei repeä niin pahasti. Jollain öljyllä sitä vois sitte niinkun rasvailla ja venytellä, mies voi olla tässä apuna =) Mutta kerropas tytteli millaset ohjeet sieltä neuvolasta sait?

Mä tunnen itseni läskiksi!!!!:( Siis raskaanahan tässä ollaan ja noin pois päin mutta oon huomannut että reisiin ja peppuun on tullut selluliittiä! Lähteeköhän tuo raskauden jälkeen pois? Muutenkin tuntuu että jalat ja peppu on älyttömästi levinny. Painosta en tiedä mitä nyt on tullu mut viime neuvolassa oli yhteensä jotain 10kg. Oon n.160cm ja ennen raskautta painoin 58kg (ennen edellistä raskautta 49kg). Mietin vaan että pääsenköhän EDES noihin mittoihin enää koskaan?! Kyllä oon herkutellutkin aika paljon välillä mut mielestäni ihan kohtuudella. Onko kenelläkään muulla näin pöljiä mietteitä? Masu on musta tosi ihana mut muuten tunnen iotseni ihan plösöksi...No joo...

kissoista oon täällä kirjotellu/purkanu itteeni välillä ja nyt tuli ihan paha mieli kun kisutin niitä sisälle eikä raukat tulleet syömään! Siis mä en tiedä mikä niitä vaivaa. Onkohan joku naapuri kiusannu tai jotain. En mielestäni kyllä ole niitä mitenkään kaltoin kohdellut vaikka hermo meneekin välillä. Ajattelin viedä tohon kuistille sit ruokaa niille jos muuten eivät syömään tule. Tää ei nyt oikeen tainnut liittyä tänne tämä aihe. Anteeksi...

Masussa on ollut nyt illalla bileet. Leikittiin tytön kanssa ja vauveli oli heti hengessä mukana :) Taitaa oikeen intoutua kun kuulee isosiskon leikit :)

Huomenna on neuvola joten tuun sitte kertoo kuulumisia...

HYVÄÄ YÖTÄ KERTUT!

QUEEN RV35+4

Vierailija
39/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niitä on suunnilleen joka kerta joten koittakaa kestää! Mua ei muiden kirjotusvirheet niin häiritse, pääasia että selvän saa...=)

No nyt jätän teidät rauhaan!

Q taas

Vierailija
40/40 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä venyny ilta...Tavallisesti jo sängyssä tähän aikaan.

Jotain oli mistä aioin kirjottaa.Enkä yritäkään muistaa kuka mitäki kirjotteli...

Rintapumpuista. Mulla oli neuvolasta lainassa käsikäyttönen, minkä merkkiä en suurin surminkaan muista, mut tykkäsin... Ja toivottavasti saa vieläki lainaan, ettei tarvii ostaa.

Ei oo totta, enkö muista tän enempää......

Supisteluista. Mulla on kerran supistellu tunnin ajan yöllä tässä raskaudessa. Poikaa ku ootin nii laitoksella sano kätilö et nyt supistaa ku käyrää otti, en ite tienny mitään....

Ja nyt mulla on tunne, et vielä viikkoja saa ootastella, vaikka kokoajan oon puhunu, et etuajassa tämäki syntyy...

Huomenna aattelin valita vauvalle kotiintulovaatteet valmiiks, mies hätäili niistä jo ja omasta kassista! Vaihteeks ihana...

Mä inhoon kans jääkiekkoo ylikaiken! Sillon ku alettiin seurustelemaan mies pelas " korkeemmalla" tasolla ja nyt enää onneks harrastelijoissa, mut siltikään en tykkää, vaikka eihän sitä oo ku 3na päivänä viikossa, mut tuhottomasti se vie aikaa... Nyt onneks on syyskuuhun asti vapaata siitä...

Tulipas sitte oltua ostoksilla, vähä väliä jalkoja ja selkää särki, mut hauskaa oli. Poika oli NIIIN onnessaan tuliaisista, kirpparilta ostetuista sellaisista että ilta meni ilosesti... rahaa palo ja vaihteeks en itelle ostanu oikeestaan mitään... Liivinsuojia ostin paketillisen :)

Nukkumaan mars....

Suhmurainen