Olenko ainoa joka ei ymmärrä eikä pidä edes muumimukeista
Miksi ihmeessä aikuiset kahmii lasten satukirjojen kuvituksella varustettuja mukeja kaapit täyteen. Mitä järkeä. No ymmärrän että vaihtaakseen ne sitten joskus rahaksi.
Aika hölmöä että juuri lasten satuhahmot on laitettu palvelemaan aikuisten rahaleikkejä.
Itse en pidä oikein muumeista. En ole kyllä nähnyt että kukaan koskaan käyttäisi edes muumimukeja.
Joskus oikein on ärsyttänyt kun olen etsinyt kivoja mukeja ja ei oikein kaupan hyllyltä tahdo löytyä muuta kuin näitä muumikippoja. Lopettaisivat jo.
Kommentit (43)
Rahasampo tosiaan. Yhden mukin tekeminen maksaa alle 2 euroa alusta loppuun ja jotkut ostavat niitä jopa 20 euron hintaan. Jos niitä ei olisi kaikilla, niin kukaan aikuinen ei kehtaisi laittaa niitä kahvipöytään toiselle aikuiselle. Luulen, että pikkuhiljaa se hype alkaa tuosta laantua ja ihmiset joutuvat ostamaan oikeita astioita. Keskiluokka hylkää ne siinä vaiheessa kun hoksaavat että kyseessä on enemmän tällainen av-mammojen harrastus...
En minäkään ymmärrä tuota touhua, jonotetaan koko yö yhden mukin takia ja sitten niitä ei edes käytetä, vaan laitetaan vitriiniin ! Itseltäni löytyvät lahjaksi saatu Mörkö sekä Taikuri, jonka ostin koska muki on upea.
Et sitten ole lukenut alkuperäisiä Muumitarinoita, kun ajattelet, että ne on lapsille suunnattuja. TV:ssä näytetään aika rankalla kädellä siivottuja versioita.
Ja en minäkään osta muumimukeja.
No se sonta myy.. miettikäpä Keekkiä. käsi vaan pystyyn kuka tietää että 5 vuoden sisällä ei kehtaa ääneen enää kellekkään paljastaa läyttäneensä rahaa sen artistin kuunteluun :)
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole lukenut alkuperäisiä Muumitarinoita, kun ajattelet, että ne on lapsille suunnattuja. TV:ssä näytetään aika rankalla kädellä siivottuja versioita.
Ja en minäkään osta muumimukeja.
Joku muumileffa minkä joskus näin oli kuin joku psykoottisen uni 😨
Muumimukeja meiltä ei löydy ja niiden suhteen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Teemaa meillä kyllä on ja niissä se muki on aika lailla sama kun muumimukissa. Saatu koko astiasto teemaa lahjaksi eikä oo raaskinut pois heittää. Tai tällä hetkellä koitetaan päästä miehen kanssa yhteisymmärrykseen, että mihin astiastoon vaihdettais.
Ei ole eikä tule. Olisin ostanut Muumimamman seitinohuen päiväkännin*, mutta mokoma oli uniikkikappale!
* ei kuulu viralliseen mallistoon ;-)
Minä en erityisesti pidä tai inhoa. Itse en ole yhtään ostanut, mutta aikoinaan sain lahjaksi 6 kpl rajoitetun erän mukeja, joista näköjään pyydetään nyt yli 200€/kpl. Ei se mitään, minulla ne ovat ihan arkikäytössä kahvimukeina.
En ymmärrä millään Muumi-mukeihin liittyvää vöyhötystä tai sitä, että ihmiset maksavat niistä maltaita. Mukeja pidän ihan söpöinä peruskippoina, joista voi juoda iltateetä tai kahvia tutussa seurassa. Juhlapöytään tai vitriiniin ne eivät meillä kuulu.
Tilanteessa hauskaa ja jotenkin niin suomalaista on, että Muumi-mukeja on meille kertynyt noin 20, joista yhtään en ole ostanut itse. Alunperin muutaman sain lahjaksi, tupaantuliaisena ym. ja ilmeisesti nämä nähtyään ihmiset ovat alkaneet kuvitella minun niitä keräävän, koska yleensä joka juhlapäivä ainakin yksi uusi muki löytyy paketeista... :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä tule. Olisin ostanut Muumimamman seitinohuen päiväkännin*, mutta mokoma oli uniikkikappale!
* ei kuulu viralliseen mallistoon ;-)
Oliko samaa sarjaa kuin Strippaava Mörkö? Olisin halunnut, mutta uniikkikappale :(
Vierailija kirjoitti:
Rahasampo tosiaan. Yhden mukin tekeminen maksaa alle 2 euroa alusta loppuun ja jotkut ostavat niitä jopa 20 euron hintaan. Jos niitä ei olisi kaikilla, niin kukaan aikuinen ei kehtaisi laittaa niitä kahvipöytään toiselle aikuiselle. Luulen, että pikkuhiljaa se hype alkaa tuosta laantua ja ihmiset joutuvat ostamaan oikeita astioita. Keskiluokka hylkää ne siinä vaiheessa kun hoksaavat että kyseessä on enemmän tällainen av-mammojen harrastus...
Pikkuhiljaa alkaa laantua? Noin sanottiin jo vuosia sitten kun meuhkattiin siitä rillimukista. Jostain koloista nämä mukihamstraajat kuitenkin aina yhä uudelleen ja uudelleen ryömivät esiin, kun uusia mukeja tulee.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä millään Muumi-mukeihin liittyvää vöyhötystä tai sitä, että ihmiset maksavat niistä maltaita. Mukeja pidän ihan söpöinä peruskippoina, joista voi juoda iltateetä tai kahvia tutussa seurassa. Juhlapöytään tai vitriiniin ne eivät meillä kuulu.
Tilanteessa hauskaa ja jotenkin niin suomalaista on, että Muumi-mukeja on meille kertynyt noin 20, joista yhtään en ole ostanut itse. Alunperin muutaman sain lahjaksi, tupaantuliaisena ym. ja ilmeisesti nämä nähtyään ihmiset ovat alkaneet kuvitella minun niitä keräävän, koska yleensä joka juhlapäivä ainakin yksi uusi muki löytyy paketeista... :)
Meillä kävi samoin! Onneksi nyt niistä on vihdoin päästy eroon.
Inhoan muumikamaa.
Inhoan marimekkoa.
Niitä käyttää jotky äitylit jotka pukeutuvat lastevaatteisiin.
En minäkään heitä keräile enkä edes omista.Ei olis rahaakaan keräillä.Enemmän tykkään kissa-ja koiramukeista,kukkamukeista,vitsimukeista,siis missä on joku hauska juttu ja kuva.
Mutta mutta,ymmärrän tavallaan,miksi ne ovat eri kastia kuin Mikki Hiiri tai Paavo Pesusieni.
Mikki Hiiri toki on ihana klassikko kuten Aku Ankkakin.
Muumeissa on vaan sitä jotain.Ne ovat mystisiä,jännittäviä,jopa pelottavia.Tove Janssonilla on täytynyt olla valtaisa mielikuvitus kun on hahmoja ja tarinoita luonut.
Lapsena en osannut niistä kiinnostua,vasta kun luin omalle tyttärelleni ja nyt lapsenlapsille.
Avautui sitten Toven omat kohtalot ja ihmissuhteet muumien hahmoissa ja tarinoissa,entistä erikoisempaa.
Ne ovat sitä aikuisille avautuvaa puolta,kuten nyt esim. se suuri punainen rubiini joka on hyvinkin sekstinen.
Tuutikki,hänen rakastettunsa,Nuuska Muikkunen,hänen miesrakastettunsa jne jne.
Lapsille muumit ovat satua ja niin on hyvä.
En tykkää mukeista enkä muumeista. Ei ole yhtään muumiastias eikä tule.
Niin ja se,että Mörköä olin aina pitänyt miehenä.Hän onkin nainen,mutta kuka?
Näkymätön lapsi on kiehtova.Siinä kuvataan selvästi ihminen joka on painettu ja alistettu niin,että muuttuu näkymättömäksi.Kuka hänkin on?
Tovella ainakin kertomansa mukaan hyvä lapsuus.Viittaisko hänen aviottomaan lapseensa ja mahdollisesti silloin tuntemiinsa tunteisiin.
En minäkään niistä pidä, enkä omista ainoatakaan. Teema- sarjan yksivärisiä astioita on jonkin verran mutta muumikuvioita ei kotiini tule.
Olet uniikki lumihiutale. Kukaan muu missään ikinä ei ole keksinyt dissata muumimukeja.
Minulla on muumiastiat aamiaiskäytössä. Tykkään niistä. Toimiva muotoilu ja ovat kivan värikkäitä. Hinnoista tiedän sen verran, että mulla on muutama arvokas. Ovat silti jokapäiväisessä käytössä.
Kurkkasin huvikseni keittiön astioitani. IKEA-lautaset oli Romaniasta ja lasit Italiasta. Kaikki omistamani Arabian astiat thaimaasta. Yllätyin kyllä.
Millaisetkohan työolot Thaimaassa on ja valvooko Arabia niitä? Romaniassa ja Italiassa kuitenkin varmaan on jonkinlaiset työolot, kun EU:n jäseniä ovat...