Olenko ainoa joka ei ymmärrä eikä pidä edes muumimukeista
Miksi ihmeessä aikuiset kahmii lasten satukirjojen kuvituksella varustettuja mukeja kaapit täyteen. Mitä järkeä. No ymmärrän että vaihtaakseen ne sitten joskus rahaksi.
Aika hölmöä että juuri lasten satuhahmot on laitettu palvelemaan aikuisten rahaleikkejä.
Itse en pidä oikein muumeista. En ole kyllä nähnyt että kukaan koskaan käyttäisi edes muumimukeja.
Joskus oikein on ärsyttänyt kun olen etsinyt kivoja mukeja ja ei oikein kaupan hyllyltä tahdo löytyä muuta kuin näitä muumikippoja. Lopettaisivat jo.
Kommentit (43)
En omista yhtään muumimukia. Pari olen saanut lahjaksi ja olen antanut ne pois sukulaisten lapsille.
Muutenkaan en pidä mistään sellaisesta mitä on sarjoittain ja löytyy joka toisen kodin kaapista, seinältä, latialsta tai mistään. Pidän uniikimmasta kaikessa.
Mukin kuvioista en välitä. Muotoilu mukissa hyvä.
Kuvat ois kivoja, jos aitoja pistesilmäisiä muumeja Toven tyyliin...
Mutta liian paksua porsliinia - tai jotain - makuuni.
Ottaisivat oppia Venäjältä, miten tee/kahvimukeja tehdään niin, että juomakin maistuu oikeanlaiselta.
Arabia keksi rahasammon ja takoo niin kauan kuin rahaa kilisee.
Ei löydy täältäkään. Muut saavat keräillä mielin määrin :)
En pidä muumimukeista, lapsellisia. Jokaisella niitä kaapeissa, massatyyppien tavaraa, persoonallisuus puuttuu. Savossa käydessä jokaisella tapaamallani perheellä jos jotakin muumimukia ja kulhoa, plääh.
Kyllä minä ihan sujuvasti juon noista lahjaksi saamistani mukeista, mutta olen kanssasi samaa mieltä. Olisihan se nyt vähän omituista, jos aikuisten kekkereillä katetaan pöytään Paavo Pesusieni - tai Mikki Hiiri -lautaset, mutta Muumimukit ovatkin ihan tyylikkäitä.
Muumit oli lapsena mun lempiohjelma telkkarista. Silti en välitä mukeista näin aikuisena. Muutamia löytyy kaapista, nekin olen saanut lahjaksi pyytämättä.
Et ole ainoa.
Suomessa pidetään lapsellisuutta tyylin huipentumana; marimekkos, aikuisilla lasten vaatteita ja aikuiset ovat lastensa ”parhaita kavereita”. Ei arvovaltaa missään koska kaikki haluavat olla lapsia.
Minusta ne on ihan mukavia arkisia käyttömukeja. Mukeihin liittyvää vouhotusta en ymmärrä, enkä sitä, että joku jaksaa niitä lähteä jopa jonottamaan.
En tykkää minäkään noista. Olen saanut niitä jokusen lahjaksi, ja ovat minusta lapsellisia, ja lisäksi tylsää kuin on kuppeja "eri paria" eli eri värejä ja kuvioita. Mä tykkään että on pöydässä samanlaisia.
Et ole. Ei löydy tästä huushollista mitään Arabian (tai Iittalan) astioita. Innostus lopahti silloin, kun tuotanto siirtyi Aasiaan.
Kirjoitin tämän jo toisaallekin, mutta miettikää: IKEA tuottaa astiastonsa euroopassa. Halvimmissa Euroopan maissa, mutta silti Euroopassa. Miksi suomalaisen "laatumerkin" pohjalla lukee "Made in Thailand"? Miksi ihmeessä ihmiset maksavat ihan hirveästi tällaisesta "designistä"?
Vierailija kirjoitti:
Mukin kuvioista en välitä. Muotoilu mukissa hyvä.
Yksivärisiä teema-mukeja saa kympillä. Muumikuva kylkeen, niin hinta kolminkertaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Ei löydy tästä huushollista mitään Arabian (tai Iittalan) astioita. Innostus lopahti silloin, kun tuotanto siirtyi Aasiaan.
Kirjoitin tämän jo toisaallekin, mutta miettikää: IKEA tuottaa astiastonsa euroopassa. Halvimmissa Euroopan maissa, mutta silti Euroopassa. Miksi suomalaisen "laatumerkin" pohjalla lukee "Made in Thailand"? Miksi ihmeessä ihmiset maksavat ihan hirveästi tällaisesta "designistä"?
Ollaan niin samaa mieltä!
En minäkään tajua, että niitä jonotetaan yötä myöten. Mutta jokainen tyylillään, ja tekee rahoillaan mitä lystää.
Eniten varastettu ja eniten varastettuna kirppareilla myyty mukisarja. Muumi.
Lähikirpparilla olen mm. seurannut yhtä myyntipöytää joka on melko kestona siellä koko ajan. Siihen ilmestyy koko ajan aina uusi muutama muumimuki. Tuskinpa myyjä niitä ostaa ja tuo sitten samalla hinnalla myyntiin.
Samoin netissä näkee paljon esim tori.fi.ssä ilmoituksi joissa myydään paria muumikuia. Mutta kun sama myyjä saattaa myydä parin viikon väelin aina pari muumimukia ??
En ymmärrä vouhotusta minäkään. Lahjaksi olen saanut muutaman muumimukin, ja niistä tarjoilen vieraille kahvia. Tätäkin joku piti pahana, koska mukieni joukossa on ilmeisesti joku ”harvinaisuus”. Mitä virkaa on kahvimukilla, jos ei sitä voi käyttää?
Työpaikalla meillä on firman puolesta kahvimukeina muumimukit ja sinne ne jotenkin sopii.
Mä tykkään muumeista, mutta en välitä mukeista. Ne on ylikalliita ja tylsiä, kaikilla samat muumikupit. Itselläkin silti muumimukeja on, kun kaveri ja äitini ovat niitä mulle tuoneet.