Onneksi minulla ei ole enää alakouluikäisiä tai vieläkin nuorempia lapsia...
Hirvittää lukea kun samanikäiset (40) hehkuttaa raskautta tai lapsen koulun aloitusta. Onneksi omat on jo teinejä, ei kiinnostais hoitaa enää pikkulapsia.
Kommentit (8)
Minäkin odotan jo innolla sitä kun olen nelikymppinen, ja lapset täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hirvittää lukea kun samanikäiset (40) hehkuttaa raskautta tai lapsen koulun aloitusta. Onneksi omat on jo teinejä, ei kiinnostais hoitaa enää pikkulapsia.
Kyllä sua vaan kiinnostaisi, jos olisit tehnyt lapsesi vasta myöhemmin. Vastaavasti monet ajattelee, että eivät olisi halunneet hoitaa noita juttuja nuorempana kuin vasta nyt. Turhaan meuhkaat, nolo.
Oot 40 v ja et vielä ole oppinut, että eri ihmiset tykkää eri asioista. Kannattaa myös tulla vauvapalstalle, jos ei tykkää pienistä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sua vaan kiinnostaisi, jos olisit tehnyt lapsesi vasta myöhemmin. Vastaavasti monet ajattelee, että eivät olisi halunneet hoitaa noita juttuja nuorempana kuin vasta nyt. Turhaan meuhkaat, nolo.
Samaa mieltä. - Toisaalta vaikka sitten minä olisin halunnut jo useamman vuotta saada jälkikasvua, mutta vain "tekijä kumppani" puutuu ja puuttuu yhä; olen kuitenkin sen verran vaativa, että haluaisin jakaa haaveeni jälkikasvusta jonkun sellaisen kanssa, jonka kanssa saattaisin jakaa " lapsen tekemisen" lisäksi kaiken sen mitä seuraa siitä, että on vastuussa -yksinkertaistaen- lapsen elosta ja olosta varovaisesti arvoiden noin parikymmentä seuraavaa vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi lapsia tullut jos en olisi alle 30 vuotiaana raskaaksi tullut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi lapsia tullut jos en olisi alle 30 vuotiaana raskaaksi tullut...
Jos sopivaa ikää miettii, niin sellaista tuskin edes on olemassa, kun sama ikä on aina jollekulle toisellle liian nuori tai liian vanha. Ja aina nämä eivät ole edes valinta kysymyksiä. On voinut haluta lasta koko ikänsä, mutta silti lapsen saaminen ei syystä tai toisesta ei onnistu, ainakaan yksin ja ns. "perinteisellä" tavalla.
Ap:n kanssa ihan samaa mieltä!
Se on vain se, että aikansa kutakin, ei muuta! Jos tässä itse odottelisi ensimmäistään niin voin vain kuvitella miten innoissaan sitä olisi. Toisaalta kun oma on nyt 18v, niin näkee ihan eri tavalla sen nurjankin puolen lasten saamisessa, kuin onnensa hehkuttelija joka vauvahuuruisena odottaa ensimmäistään.
Just tuossa tuttavien kanssa iltaa istuskellessa mietittiin miten hienoa se nkaan kun tuo vaihe elämästä on takana. Mehän olemme jo jaksaneet sitä maailmaa jota muut vasta aloittelevat jo jopa 30 vuotta, lasten määrät ja ikäerot huomioon ottaen, joten saa sitä huokaista, ja onnitella itseään kun äitiysura on loppusuoralla :)
No sehän on kiva, että olet tyytyväinen tilanteeseesi. Ne sun kanssasi samanikäiset tuntuvat ainakin kertomasi perusteella olevan tyytyväisiä omaansa. Winwin!