Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tummapaahtoinen laatukahvi jää kauppoihin, kun jengi hanmstraa vaaleaa halpiskuraa

Vierailija
09.08.2018 |

Ja sitten ihmetellään kun mahat sekaisin ja närästää!

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestänne kallista kahvia? Se mitä tällä hetkellä juon on melkein 40 euroa kilo...

No jos sitä sitä kahvia juodaan paljon niin kyllä se 7€ hinta per paketti on jo liikaa (mitä on nuo Pauligin kaupunkikahvit).

Vierailija
62/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..ja hyi helvetti joku espresso. Ehkä parasta kahvia saa Arnoldsilta, miten ne saa siitä laimeaa mutta ei kuitenkaan laihan kahvin makuista.

Arnolds sanoo ainakin nettisivuillaan, että jauhavat pavut kahveihinsa päivittäin, joten todennäköinen syy on siinä. Vasta jauhettu on todellakin paljon parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummapaahtoinen laatukahvi jää kauppoihin, kun jengi hanmstraa vaaleaa halpiskuraa

Mikä ois sellainen tummapaahtoinen laatukahvi, jota aloittelijan kannattaisi kokeilla? Olen siis tavallisen resitentin hörppijä.

Löfbergs kharisma

Suoraan vain crescendoa.

Vierailija
64/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestänne kallista kahvia? Se mitä tällä hetkellä juon on melkein 40 euroa kilo...

No jos sitä sitä kahvia juodaan paljon niin kyllä se 7€ hinta per paketti on jo liikaa (mitä on nuo Pauligin kaupunkikahvit).

Montako kuppia siitä saa? Ei kyllä 7e liikaa ole, toki halvemmallakin saa mausta riippuen.

Vierailija
65/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..ja hyi helvetti joku espresso. Ehkä parasta kahvia saa Arnoldsilta, miten ne saa siitä laimeaa mutta ei kuitenkaan laihan kahvin makuista.

Arnolds sanoo ainakin nettisivuillaan, että jauhavat pavut kahveihinsa päivittäin, joten todennäköinen syy on siinä. Vasta jauhettu on todellakin paljon parempaa.

Joo, itse pidän sellaisesta (jenkkityylisestä?) kahvista, mitä voisi juoda vaikka kolpakosta janoonsa. Täytyy perehtyä asiaan.

Vierailija
66/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miten ihmiset voivat juoda suodatinkahvia.

Vierailija
67/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa suosittaisiin yleisesti tummapaahtoista kahvia ja muualla maailmassa vaaleapaahtoista, niin ei ole vaikea arvata kumpaa pidettäisiin hienompana. Suomijuntti vaan on aina väärässä.

Vierailija
68/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun näitä valituksia lukee tulee mieleen että surkimus nimeltä Suomi pitäisi kokonaan lopettaa. Sulkea. Lappu luukulle. Laudat ikkunoihin ja porukka ripoteltaisiin ympäri maailmaa (muiden maiden iloksi). Johan loppuisi ikuinen valitus ja väheksyntä. Kaikki olisivat tyytyväisiä uusiin oloihinsa, kahviin, ilmastoon, maanviljelijöihin ja vieläpä hallitukseen. Tyhjentyneen Suomen voisi antaa kasvaa umpeen tai asvaltoida parkkipaikaksi. On tämä niin kamala paikka ja junttila.

Vierailija
69/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tummapaahtoiset kahvit on ihan hienoa mustaa jauhoa, mikä haisee ihan kissanruoalle?

Vierailija
70/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kahvikapsulot jo out

?

Vierailija
71/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😀😁😂

No monia pannukahvi närästää.

Vierailija
72/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmaan kehitysvamma kun et asioita ymmärrä

Vierailija
73/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa suosittaisiin yleisesti tummapaahtoista kahvia ja muualla maailmassa vaaleapaahtoista, niin ei ole vaikea arvata kumpaa pidettäisiin hienompana. Suomijuntti vaan on aina väärässä.

Niin ajattelee oikeastaan vain, no, suomijuntti..

Vierailija
74/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paahtoasteella ole mitään tekemistä laadun kanssa.

Espressoon käytettävät kahvipavut esimerkiksi paahdetaan huomattavasti tummemmiksi kuin suodatinkahviin tarkoitetut.

Monet Itä-Afrikan pavut ovat parhaimmillaan vaaleahkopaahtoisina, itse tykkään erityisesti etiopialaisista. Laadun takaa: 1. Pavut (mistä ovat peräisin ja kuinka käsitelty), 2. Paahtamisen taito. Olen huomannut että samatkin pavut ovat eri makuisia riippuen siitä missä ne on paahdettu. Siksi suosin parin tietyn paahtimon tuotteita. Suomesta olen löytänyt ihan hyviä papuja caffista, mutta useimmiten tilaan yhdestä brittiläisestä paahtimosta.

Jauhan pavut aina tuoreeltaan joka kerta kun laitan kahvia.

Sori, pitkä sepustus mutta rakastan kahvia :-)

Vierailija
75/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ois sellainen tummapaahtoinen laatukahvi, jota aloittelijan kannattaisi kokeilla? Olen siis tavallisen resitentin hörppijä.

Löfbergs kharisma

Suoraan vain crescendoa.

Komppaan täysillä.

Vierailija
76/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun näitä valituksia lukee tulee mieleen että surkimus nimeltä Suomi pitäisi kokonaan lopettaa. Sulkea. Lappu luukulle. Laudat ikkunoihin ja porukka ripoteltaisiin ympäri maailmaa (muiden maiden iloksi). Johan loppuisi ikuinen valitus ja väheksyntä. Kaikki olisivat tyytyväisiä uusiin oloihinsa, kahviin, ilmastoon, maanviljelijöihin ja vieläpä hallitukseen. Tyhjentyneen Suomen voisi antaa kasvaa umpeen tai asvaltoida parkkipaikaksi. On tämä niin kamala paikka ja junttila.

No tämä! Hittoako se kellekään kuuluu mihin muut rahansa käyttävät, pitää mistä pitää ja ostaa mitä haluaa. Taas on palstalla diversiteettiä, että hirvittää. Nämä ”minulla on ainoa oikea mielipide” -tyypit vaan jaksavat jankata omaa erinomaisuuttaan. Acquired taste on acquired taste vai alammeko inttää kumpiko on parempaa, koiranliha vai haggis ja vaaleaa vai tummapaahtoa?

Vierailija
77/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain eläkeläiset juovat vaaleaa kultamokkakatriinakuraa. No, on heitä paljon, mutta monien maku on jo kehittynyt parempaan suuntaan. Pointtina ei ole vain kahvin väri ja kofeiini.

Vierailija
78/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espressoon käytettävät kahvipavut esimerkiksi paahdetaan huomattavasti tummemmiksi kuin suodatinkahviin tarkoitetut.

Monet Itä-Afrikan pavut ovat parhaimmillaan vaaleahkopaahtoisina, itse tykkään erityisesti etiopialaisista. Laadun takaa: 1. Pavut (mistä ovat peräisin ja kuinka käsitelty), 2. Paahtamisen taito. Olen huomannut että samatkin pavut ovat eri makuisia riippuen siitä missä ne on paahdettu. Siksi suosin parin tietyn paahtimon tuotteita. Suomesta olen löytänyt ihan hyviä papuja caffista, mutta useimmiten tilaan yhdestä brittiläisestä paahtimosta.

Mulla on merkitystä, sillä tummapaahtoinen ei närästä. Tosin kahvia menee pari pannulista päivässä, joten voisin kokeilla vähentämistäkin.

Vierailija
79/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikivanhalla likaisella kahvinkeittimellä Saludua ja kummastellaan, miten kahviloissa on kahvi niin hyvää!  Tai kyläpaikassa. Meillä on halpa kymmenen euron kahvinkeitin, mutta se putsataan säännöllisesti enkä osta mitään muuta kahvia kuin Löfbergin lilaa.

Niin paljon on hyviä kahvilaatuja ja te juotte vain ja ainoastaan sitä??

Tylsää ja mitäänsanomattoman makuista.

Vierailija
80/80 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etiopia on ihan hyvä, täällä yksi lähipaahtimo tekee erittäin hedelmäistä Etiopiaa. Siis se kahvi maistuu oikeasti nektariinilta! :D

Oma suosikkini on Brasilia koska se on karamellimäisempi, melkein suklaan makuja myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme