Palkalliset työpaikat vähenevät ilmaistyön vuoksi!!!
Tämä ei ole enää työttömien ongelma, vaan myös työssäkäyvien. Herätkää ihmiset!
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/aktiivimalli-jaavuoren-huippu-pysa…
Kommentit (17)
Arvaan että tulee yllätyksenä ainoastaan meidän päättäjille.
Totta kai orjatyöt vähentävät oikeita työpaikkoja. Tiedän monta firmaa, jotka käyttävät palkattomia korvaamaan oikeaa työvoimaa. Eihän nykyään harjottelijoillekaan pääsääntöisesti makseta mitään, vaikka TES:eissä on erikseen harjoittelijapalkat. Kun itse opiskelin, niin käytännössä kaikki harjoittelivat kesällä ja saivat siitä edes jonkinlaista palkkaa. Ilmaistyö on yhteiskunnan syöpä, ja kokkarekepuloiset vain pyrkivät lisäämään tätä jo katastrofaaliset mittasuhteet saanutta sairasta ilmiötä.
Pitää melkein miettiä, että alkaako sitä Seuran ja Avun tilaajaksi näitä lehtiä tukeakseen. Huomattavasti asiallisempia ja todenmukaisempia kirjoituksia ns. työttömyydenhoidosta kuin vaikka hesarilla, joka on useassa höpötekstissään jo puolustanut aktiivimalleja. Tosisiat ovat herttaisesti unohtuneet, kun hallituskamuja on haluttu puolustaa. (Tai sitten toimittajat hs:ssa ovat oikeasti tyhmiä.)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää mihin lapsenne työllistyisivät. Tuntuu vaikealta näinä aikoina. Miksei työpaikkojen luomisessa käytetä luovuutta?
Niinpä. Orjatöitä tekee nykyisin n. 17% työvoimasta. Kun lapsenne alkavat olla työiässä, prosentti on varmasti jo 30.
Yrittäjänduuneja on tasan niin paljon olemassa kuin sinä itse päätät. Ellet pääse jonkun muun tekemään työpaikkaan, teet työpaikan itse itsellesi.
Hallituskauden alussa vasemmisto-oppositio piti hallituksen tavoitetta 110 000 uudesta työpaikasta mahdottomana. Kuinka kävikään? Sinisen työministerin Jari Lindströmin kaudella tavoite on toteutunut suunnitellusti.
Demareiden ja vasemmistoliiton ollessa viime hallituksessa Suomesta hävisi yli 100 000 työpaikkaa. Ja nyt kun syntyy yli 110 000 työpaikkaa, Li Andersson kehtaa väittää hallituksen työvoimapolitiikkaa huonoksi. On siinä sosialistilla otsaa.
T. Siiimon Elo
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänduuneja on tasan niin paljon olemassa kuin sinä itse päätät. Ellet pääse jonkun muun tekemään työpaikkaan, teet työpaikan itse itsellesi.
Enää tarvitaan riittävän hyvä liikeidea ja alkupääoma. Sitten pitäisi vielä olla yrittämiseen sopiva myyntihenkinen luonne, senkin saa varmaan jostakin hankittua. Vain 50% uusista yrityksistä on enää toiminnassa viiden vuoden kuluttua aloittamisesta, joten ei tuo yrittäminenkään ihan pomminvarma keino tunnu olevan.
Minusta tuo on vain hyvä asia. Kun työtön ei osaa lukea eikä ymmärrä lukemaansa, niin ihan hyvähän se on, että pääsee johonkin suojaan maailmalta aina välillä. Ei työkokeilussa tai kuntouttavassa työtoiminnassa ole tarkoitus korvata työntekijää, mutta kun työtön niin kuvittelee, niin minkä sille sitten voi.
Olisi mielenkiintoista tietää myös, mitä tämä ilmiö tekee palkoille.
Vierailija kirjoitti:
Hallituskauden alussa vasemmisto-oppositio piti hallituksen tavoitetta 110 000 uudesta työpaikasta mahdottomana. Kuinka kävikään? Sinisen työministerin Jari Lindströmin kaudella tavoite on toteutunut suunnitellusti.
Demareiden ja vasemmistoliiton ollessa viime hallituksessa Suomesta hävisi yli 100 000 työpaikkaa. Ja nyt kun syntyy yli 110 000 työpaikkaa, Li Andersson kehtaa väittää hallituksen työvoimapolitiikkaa huonoksi. On siinä sosialistilla otsaa.
T. Siiimon Elo
On siinä Siiimon Elostelijalla otsaa, kun ottaa kunnian maailmantalouden parantumisesta itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää tarvitaan riittävän hyvä liikeidea ja alkupääoma. Sitten pitäisi vielä olla yrittämiseen sopiva myyntihenkinen luonne, senkin saa varmaan jostakin hankittua. Vain 50% uusista yrityksistä on enää toiminnassa viiden vuoden kuluttua aloittamisesta, joten ei tuo yrittäminenkään ihan pomminvarma keino tunnu olevan.
Oma on ongelmasi, jos sinusta ei ole siihen. Ei kukaan ole sinulle työpaikkaa velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on vain hyvä asia. Kun työtön ei osaa lukea eikä ymmärrä lukemaansa, niin ihan hyvähän se on, että pääsee johonkin suojaan maailmalta aina välillä. Ei työkokeilussa tai kuntouttavassa työtoiminnassa ole tarkoitus korvata työntekijää, mutta kun työtön niin kuvittelee, niin minkä sille sitten voi.
Markkinoita vääristävä ilmainen työvoima on siis hyvä asia, koska kokkarekepuloinen haluaa tyydytystä kostonhimolleen työttömiä kohtaan. Saattaapa kokkarekepuloinen jopa olla itse se orjatyöstä ihan konkreettisesti hyötyvä taho, sillä hänellehän ei normaali markkinatalous ja kilpailu kelpaa.
Kannattaa siis osata jotain sellaista, mitä ei voi tehdä koneilla tai tuoda ulkomailta. Mieluiten vielä jotain sellaista, mitä kouluttamattomat tai ulkomaalaiset eivät voi tehdä.
Esimerkiksi rakennusalan asiantuntijatyöt. Ulkomaalaiset eivät osaa meidän määräyksiämme ja vaikka suorittavassa työssä on paljon ulkomaalaisia, harva työnjohtaja on muu kuin suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma on ongelmasi, jos sinusta ei ole siihen. Ei kukaan ole sinulle työpaikkaa velkaa.
Ongelma näyttää olevan sinulla, jos harhoissasi kuvittelet yrittämisen olevan vaihtoehto ihan kaikille. En muuten ole itse työtön, silti en tunne minkäänlaista alhaista kaunaa ja kostonhimoa työttömiä kohtaan.
Tämä riippuu työstä. Jokin aivoton bulkkityö saattaa vähetä, mutta asiantuntijatyö ei vähene. Pitää vain kouluttautua työhön, joka säilyy bulkkityön asemasta, T: Data-analyytikko
Miettikää mihin lapsenne työllistyisivät. Tuntuu vaikealta näinä aikoina. Miksei työpaikkojen luomisessa käytetä luovuutta?