Miksi omit kaupassa tyhjän hihnan, seisomalla kaukana maksajasta
niin ettei seuraava pysty latomaan ostoksiaan vapaalle hihnalle?
Korrektia olisi siirtyä jonossa eteenpäin kun edellä oleva on jo maksamassa, sinä voit seistä jo siinä kassan toisella puolella, kun maksaja hoitaa maksuaan siinä toisella puolella, kolmas saa laittaa tavaroitaan vapautuneelle hihnalle.
Niin sen kuuluu mennä.
Ei niin että sinä odotat hihnan päässä parin metrin päässä, kun siellä joku maksaa ostoksiaan, omat tavarasi ovat edenneet jo kassan kohdalle ja sinä estät muilta hihnalle pääsyn.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikset käytä itsepalvelukassaa?
Ei harmita tyhjä hihna.
Siksi ettei täällä onneksi ole sellasia, enkä maksa sellasessa vaikka menisin paikkaan jossa sellanen on (kuten esim citymarket).
En edes tiedä miten ne toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Se vasta ärsyttää kun jäädään siihen korttipäätteelle nyhväämään tai seurusteleen tutun myyjän kanssa. Parhaassa tapauksessa omat ostokset on jo mennyt kassan läpi mut ei pysty maksaan kun toinen tönöttää päätteellä.
Joo no rasittavia sellasetkin on.
Vierailija kirjoitti:
Opetan siten kärsivällisyyttä takana tulijalle. Huomaa varmasti, että on ihan yhtä nopeasti kaupasta ulkona (ellei nopeamminkin) kun hönkimällä edellä olijan niskakarvoissa.
Ei pidä paikkansa. Liian pitkä hajurako liukuhihnalla hidastaa kaikkien etenemistä.
Mä jään usein seisomaan hihnan päähän, jos siinä on vielä edellisen ostoksia, enkä liiku ennenkuin edellinen on maksanut. Syy? Ostan usein pelkkää tupakkaa, ja jos päästän sen takanani olevan latomaan ostoksensa, on se kassahenkilö ehtinyt piipata niistä jo osan ennenkuin ehdin itse kissaa sanoa. Siinä sitten aina joutuu setvimään että anteeksi, kun nämä ei ole minun, minä ottaisin vain askin xyz. Ja sit molemmat, asiakas ja kassahenkilö pyörittelee silmiään ja mitätöi kuittia ja kiskoo niitä tavaroita takaisin pakkauslaarista ja aikaa on kulunut jo aikasta paljon. Mikä ihmeen megakiire teillä siellä kaupassa on? Käykää harvemmin jos noin ahdistaa. (ja joo, ostan useamman askin kerralla, en ole joka päivä siellä tientukkona.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita tyhjä hihna.Siksi ettei täällä onneksi ole sellasia, enkä maksa sellasessa vaikka menisin paikkaan jossa sellanen on (kuten esim citymarket).
En edes tiedä miten ne toimivat.
Eli et siis osaa, mutta olet silti hanakka opettamaan muita?
En varmaan osaa enää edes kaupassa käydä oikein. Olen ihan varma, että mokaan jossain ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetan siten kärsivällisyyttä takana tulijalle. Huomaa varmasti, että on ihan yhtä nopeasti kaupasta ulkona (ellei nopeamminkin) kun hönkimällä edellä olijan niskakarvoissa.
Ei pidä paikkansa. Liian pitkä hajurako liukuhihnalla hidastaa kaikkien etenemistä.
Ahaa, eli tarvit lisää opetusta. No mikäs siinä...
Vierailija kirjoitti:
Mä jään usein seisomaan hihnan päähän, jos siinä on vielä edellisen ostoksia, enkä liiku ennenkuin edellinen on maksanut. Syy? Ostan usein pelkkää tupakkaa, ja jos päästän sen takanani olevan latomaan ostoksensa, on se kassahenkilö ehtinyt piipata niistä jo osan ennenkuin ehdin itse kissaa sanoa. Siinä sitten aina joutuu setvimään että anteeksi, kun nämä ei ole minun, minä ottaisin vain askin xyz. Ja sit molemmat, asiakas ja kassahenkilö pyörittelee silmiään ja mitätöi kuittia ja kiskoo niitä tavaroita takaisin pakkauslaarista ja aikaa on kulunut jo aikasta paljon. Mikä ihmeen megakiire teillä siellä kaupassa on? Käykää harvemmin jos noin ahdistaa. (ja joo, ostan useamman askin kerralla, en ole joka päivä siellä tientukkona.)
En osta röökiä, mutta käyn aina lähikaupan kassalla lataamassa bussilippuani, ilman muita ostoksia. Laitan silloin kaksi kapulaa peräkkäin hihnalle. Kyllä kassa sitten kapulat nähtyään älyää, että on minun vuoro ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita tyhjä hihna.
Jos ostaa olutta itsepalvelukassalla, niin se kassa alkaa piippaamaan ja homma seisahtuu siihen paikkaan. Paikalle tarvitaan sitten henkilökuntaa varmistamaan täysi-ikäisyys ja kuittaamaan tilanne, jotta ostaminen voi jatkua. Läheskään aina sitä henkilökuntaa ei ole paikalla/vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta röökiä, mutta käyn aina lähikaupan kassalla lataamassa bussilippuani, ilman muita ostoksia. Laitan silloin kaksi kapulaa peräkkäin hihnalle. Kyllä kassa sitten kapulat nähtyään älyää, että on minun vuoro ostaa.
Tätäkin koitin monta kertaa, mutta se kassahenkilö on usein niin automatisoitunut, että nappaa sen ekan kapulan siitä heti kun piipannut viimeisen tuotteen, sit odottaa että se asiakas maksaa. Heti kun aloittaa seuraavan, eli sen mun takana olevan asiakkaan tavarat, niin ei se kapula numero kaksi auta mitään, kun sekin lentää siitä rutiinilla ja piippaus alkaa samointein. Tönötän siis edelleen siinä hihnan päässä :D