Mitä ihmiset tekee kuudella samanlaisella muumimukilla?
Muumimukien erikoispainoksen myyntihän oli rajattua, joten yksi henkilö sai ostaa vaan kuusi mukia. Kysymykseni kuuluu, että kuka haluaa niin monta samanlaista mukia? Säästetäänkö niitä jossain kellarissa kymmenen vuotta ja toivotaan, että siitä saadaan joskus jotain voittoa? Samat rahat olisi voitu sijoittaa johonkin rahastoon ja tienata jotain ilman, että joutuu säästämään jotain mukikasaa nurkassa. Vai ottaako joku oikeasti ne kaikki mukit käyttöön?
Ehkä en vaan ymmärrä. Minulla on vain yksi muumimuki, joka on ollut minulla jo 90-luvulta ja on lähes käyttämätön, kun se on niin typeränkokoinen.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että muumimukeja hamstraavat ymmärtävät mitään sijoittamisesta? Fiksuimmatkin vain ajattelevat että saavat ne tässä keinotekoisessa myllytyksessä vielä myytyä kalliimmalla eteenpäin.
No ymmärrän sen verran että ei ole mitään järkeä alkaa 180 euroa sijoittamaan rahastoihin tai osakkeisiin transaktiokulujen takia (pl. Nordnet Super Suomi -rahasto) vaan kyllä itse sijoitan vasta siinä vaiheessa kun voi lätkäistä kerralla yli 500 euroa.
Hyvähyvä, mutta ymmärrätkö myös sen ettei ole järkeä "sijoittaa" 180 euroa muumimukeihin olettaen että ne keräisivät samanlaisen arvon kuin vaikka 90-luvun mukit, samaan aikaan kun niitä tuotetaan, ostetaan ja säilötään komeroihin kymmeniä tai mahdollisesti satoja tuhansia? Muumimukien arvo ei ole pidemmällä tähtäimellä kasvava tai edes säilyvä.
Jos vain haluat omistaa 6 kpl noita mukeja, niin sitten on eri asia. Ne olivat ihan nättejä.
Ymmärrän, mutta olen eri mieltä kanssasi. Uskon että ne säilyttää arvonsa ja kasvaa maltillisesti ajan kuluessa. Uskon myös että näiden Muumin päivä -mukienkin arvo tulee tippumaan nyt parissa päivässä dramaattisesti tuosta millä ihmiset nyt niitä näyttää vaihtavan, mutta uskon että se palautuu pidemmällä aikavälillä takaisin ja ehkä jopa kasvaa ylikin. Onhan näitä nähty kun muumimukien arvo tippunut, mutta myös palautunut takaisin.
Mutta niin, ostin ylimääräisiä koska aion hyödyntää ylimääräisiä mukeja siten, että vaihdan niitä sellaisiin mukeihin joita minulta puuttuu. En siis trokaus-mielessä varsinaisesti ja ainakin yhden otan kyllä käyttöönkin.
On minulla sellaisiakin muumimukeja jotka ovat reilussa 10 vuodessa melkein kymmenkertaistaneet arvonsa. Ei ole mikään minun osakkeista pystynyt vielä samaan (toki sijoitushorisonttikin on lyhyempi), paitsi ehkä Neste.
Muumimukikupla on ollut olemassa vasta suhteellisen lyhyen aikaa, ja sen sisällä hinnat kyllä heilahtelevat paljonkin. Se vain hyvin epätodennäköisesti tulee kestämään hamaan tulevaisuuteen asti, varsinkaan Arabian tuottaessa jatkuvalla syötöllä uusia erikoismukeja. Jonkinlainen nostalgia-arvo noille voi kyllä säilyä.
Mutta tulevaisuus näyttää kummin käy.
Tässä massahypessä Arabia on ainoa suurvoittaja. Tänään lyöfään kassaan aikamoiset katteet, kun ihmiset ihan jonottavat tuota kolmenkympin kiinalaistuotettua mukia...
Muumimukien hinnat on jo nyt tippunut. Jotain 90-luvun harvinaisuuksia saa myytyä hyvään hintaan tai joku tosi harvinainen, jota on tehty muutama kappale. Näillä nykyajan thaikkumukeilla ei kummoistakaan tiliä kukaan tule tekemään. Onnea vaan jälleenmyyntiin sillekin joka hamstrasi tän päiväistä mukia yli 200kpl. Saattaahan niistä kympin pari ostohintaa saada, mutta liekkö vaivansa väärti.
mä ostin kuusi koska siitä menee kaks anopille ja kaks kälylle ja kaks jää mulle :D
En ottaisi mun kotiin muumi mukeja vaikka maksettaisiin! En ole mikään lauma ihminen enkä mene virran mukana! Älytöntä maksaa joistain kipoista/kupeista satoja euroja! Huh huh ,en tajua, onneksi minun ei tarvitsekaan tajuta. Sama on Marimekon rytkyt, mitään niistä en huolisi päälleni, todella rumia telttoja kaikki naistenkin vaatteet, hyi hitto!
Vierailija kirjoitti:
Tämä Muumi-muki oli kyllä Arabialta taas vuosisadan kusetus. Tehdään jossain kehitysmaassa massatuotantona mukia luultavasti euron kipale ja myydään kaikki yhden päivän aikana kolmellakympillä. Ja suomalaiset ostavat. :D Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa...
Joku sentään näkee, että keisarilla ei tälläkään kertaa ole vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi mun kotiin muumi mukeja vaikka maksettaisiin! En ole mikään lauma ihminen enkä mene virran mukana! Älytöntä maksaa joistain kipoista/kupeista satoja euroja! Huh huh ,en tajua, onneksi minun ei tarvitsekaan tajuta. Sama on Marimekon rytkyt, mitään niistä en huolisi päälleni, todella rumia telttoja kaikki naistenkin vaatteet, hyi hitto!
Uniikki lumihiutale bongattu! Ehkä et mene hulluksi muumimukeista, mutta ihan järjelläkin ajateltuna menet tässä ihan lauman mukana. Kukaan tutuistani ei ole seonnut muumimukeihin eikä jonottanut pitkin yötä niiden perään. Suurin osa suomalaisista ei ole jonottanut niitä hulluina.
Suurin osa ihmisistä ei myöskään pukeudu Marimekon vaatteisiin.
Toivon todella, ettei kukaan osta trokarilta mukia ja maksa siitä liikaa. Ihan älytöntä, ettö rajoitus oli jopa kuusi mukia, kyllähän sen tietää miten siinä käy. Miten Arabia hyötyy siitä, että trokarit ostavat mukeja ja myyvät kalliilla eteenpäin? Luulisi yhtiön maineen kannalta olleen fiksumpaa, että rajoitukseksi laitetaan 3-4, että kaikilla halukkailla olisi ollut mahdollisuus ostaa muki eikä niin, että nuo suoraan sanottuna kusipäät vievät kaikki rahankiilto silmissään ja myyvät voitolla eteenpäin.
Onneksi itse sain mukin, minusta se vain on todella nätti Muumi-muki pitkästä aikaa, kun muut uutuudet on ollut jopa rumia.
Ei kannattaisi uskoa, että esim tori.fi:n hinta pyynnöt nyt ja tulevaisuudessa olisivat mukien arvo, seuratkaa toteutuneita kauppahintoja. Ne tonnilla myydyt mukit ovat harvinaisia esim. tämä Fazer eikä niitä ole koskaan käytetty (liurettu pitkin pöydän pintaa saati sitten pesty astianpesukoneessa).
Jotenkin tästä tulee mieleen Talvivaaran osakeanti. Hulluna kansa osti ja sitten itki arvottomaksi muuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi uskoa, että esim tori.fi:n hinta pyynnöt nyt ja tulevaisuudessa olisivat mukien arvo, seuratkaa toteutuneita kauppahintoja. Ne tonnilla myydyt mukit ovat harvinaisia esim. tämä Fazer eikä niitä ole koskaan käytetty (liurettu pitkin pöydän pintaa saati sitten pesty astianpesukoneessa).
Jotenkin tästä tulee mieleen Talvivaaran osakeanti. Hulluna kansa osti ja sitten itki arvottomaksi muuttumista.
Ja saahan sitä nettihuutokaupoissa pyytää mitä vaan, mutta eri asia on mitä kukaan maksaa.
Itselläni on jotain pienen erän kirjoja, joita myydään ebayssa usealla sadalla eurolla, mutta en ole ihan vakuuttunut, että kukaan niitä haluaa sillä hinnalla ostaa.
Kiva kattaa kaikille samanlaiset muumimukit epämuodollisessa kahvipöydässä.
Muuten voi iskeä paha muumimukikateus (vrt annoskateus) ja mukavaksi tarkoitettu kahvitteluhetki muuttuu hetkessä joukkotappeluksi.