Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihosin lomalla vaikka mun piti laihtua :(

Vierailija
09.08.2018 |

Taas tullut 5 kiloa lisää!

Olen jättänyt jo pois kaikki jätskit, pullat ja makeat. Syön monipuolista kotiruokaa aamiainen, lounas, päivällinen. Lisäksi kaksi välipalaa ja iltapala ettei veren sokeri laske.

Kerran viikossa on herkuttelupäivä jolloin syön mm jäätelöä, sipsejä, karkkia, pullaa mutta kohtuudella.

Kyllä monipuolisella kotiruualla (peruna, liha, kastike, laatikot, pasta, keitot) pitäisi laihtua.

Voisiko olla kilpirauhanen? Muuta en enää keksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen tilanteen saat parhaiten selville, kun käyt hakemassa lääkäriltä lähetteen.

Mä olen myös jättänyt herkut vähemmälle ja liikkunut enemmän. +2 kg viiden viikon aikana. Tosi motivoivaa.... Mutta muuten on parempi olla. Ja mun kilot on selkeästi kertynyttä nestettä, mun kroppa ei tykkää lämpimästä ilmasta yhtään.

Vierailija
2/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisella kotiruoalla ei laihdu, jos sen koostumus on liian raskas. Vaihda pastat sun muut kasviksiin, niin pääset eteenpäin. Annoskoko kannattaa myös viilata kuntoon. Sen herkkupäivän voit jättää suosiolla pois, kunnes tilanne tasaantuu ja hoikistuminen on alkanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä lomalla laihduttelu vaan ei ole sinun tapasi, ja onnistut arjessa paremmin. 5 kg ei ole onneksi 50, ei paniikkia. Nyt vain uusi alku.

Vierailija
4/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monipuolisella kotiruoalla ei laihdu, jos sen koostumus on liian raskas. Vaihda pastat sun muut kasviksiin, niin pääset eteenpäin. Annoskoko kannattaa myös viilata kuntoon. Sen herkkupäivän voit jättää suosiolla pois, kunnes tilanne tasaantuu ja hoikistuminen on alkanut.

Tämä. Tottakai itsetehty perusruoka on yleensä terveellisempää kuin esimerkiksi pikaruokamättö, mutta ei siinä mitään salaista laihduttavaa osasta ole vaikka monet niin kuvittelevat. Ja monesti pointti on juuri tuo annoskoko, on itsensä pettämistä mättää iso lautasellinen perunamuussia ja lihapullia ja kuvitella laihtuvansa kun syö "vain tavallista kotiruokaa".

Vierailija
5/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi sama, lomalla tuli 5 kg. Aloitin loma jälkeen kiloklubi-nettipalvelussa. Nyt paino on alkanut jo putoamaan. Minulla oli liian isot annoskoot, liikaa rasvaa, liian vähän kasviksia ja kuituja. Tuli myös syötyä liikaa karkkia-pullaa-jäätelöä ja naukkailtua punaviiniä. Mieliala on parantunut ja olen virkeämpi. Vielä 12 kiloa tavoitteeseen joka on BMI 22.

Vierailija
6/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et sentään lihonut. Se oli paljon ikävämpää kuin lihoseminen.

Vierailija
7/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tottakai itsetehty perusruoka on yleensä terveellisempää kuin esimerkiksi pikaruokamättö, mutta ei siinä mitään salaista laihduttavaa osasta ole vaikka monet niin kuvittelevat. Ja monesti pointti on juuri tuo annoskoko, on itsensä pettämistä mättää iso lautasellinen perunamuussia ja lihapullia ja kuvitella laihtuvansa kun syö "vain tavallista kotiruokaa".

Aaaah, voi-pottumuusia. Ja jauhelihapullia kunnon tavarasta, ei mistään nääntyneestä, kuivasta riistasta.

Eli liikunta väheni koska käristyskupoli. Lisäksi tavallista hh-pitoista kotiruokaa. Hiilareissa ei siis mitään vikaa, mutta kyllähän ne nestettäkin kerää.

Vierailija
8/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä lomalla laihduttelu vaan ei ole sinun tapasi, ja onnistut arjessa paremmin. 5 kg ei ole onneksi 50, ei paniikkia. Nyt vain uusi alku.

5 kg on todella paljon. 5 x 7000 kcal ylimääräistä. Syöt aivan liikaa ja liian monta kertaa päivässä.

Vierailija
9/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuseminen kai olis se tavoite?

Vierailija
10/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin on jättää herkut pois. En ole ostanut vuosiin sipsejä, karkkia tai jäätelöä. Pullaa ostetaan vain kun vieraita tulee ja silloinkin vain sen verran mitä odottaa että menee kerralla. Herkkuhimo katoaa kokonaan kun on ensin saanut muutaman kuukauden kauan oltua ilman. Liikuntaa olisi hyvä lisätä niin että sitä olisi edes 30min päivässä. Muista hyötyliikunta.

Laihtuminen on siis erittäin helppoa kun päätös on tehty, jos ei ole selkärankaa pitää päätöstä niin sitten on sama suosiolla olla lihava, muuten se on loppuelämä jojoilua painon kanssa.

Vierailija
11/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla ostamatta vaakaa, niin ei oo niin väliä jos pari kiloa tuleekin lisää.

En muista milloin olisin omistanut viimeksi vaa'an, syön ja lenkkeilen miten itsestä tuntuu hyvälle. Välillä on kiva rääkätä itteään jyrkissä mäissä ja rappusissa, niin että jaloissa todella tuntuu ja välillä on kiva vaan olla ja herkutella.

En enää yli kolmikymppisenä ja neljän lapsen jälkeen ole samassa kunnossa kuin ennen lasten saantia, mut eikö elämässä ole tärkeämpiäkin asioita kuin muutama kilo ylimääräistä?

Vierailija
12/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suositeltavaa hankkiutua kuntoon. Miehet ei vilkaissutkaan ennen kun oli "pari" lisäkiloa. Lisäksi terveyden kannalta lihavuus on huono asia. Helpoin on ottaa heti härkää sarvista kiinni kun 5kg on tullut yli ihannepainon, se 10kg pudotus on sitten paljon työläämpää. Kyllähän se niin monesti on että fitissä kunnossa olevilla on yleensä vahvempi itsekuri ja muutenkin ote elämästä. Lähes kaikki lihavat haluavat laihtua mutta itsekuri ja elämänhallinta on niin kuralla ettei onnistu.

Vierailija
13/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lihoin, ei lihosin.

Vierailija
14/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihosin :D:D:D

Missä tuollaista muotoa käytetään?

Vierailija
15/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei näköjään maistu ruoka kuumuudessa. Joten olen laihtunut kesällä, vaikka ruokavaliossa oli päivittäiset jäätelöt ja makuvissyt (sis. sokeria).

Vierailija
16/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suositeltavaa hankkiutua kuntoon. Miehet ei vilkaissutkaan ennen kun oli "pari" lisäkiloa. Lisäksi terveyden kannalta lihavuus on huono asia. Helpoin on ottaa heti härkää sarvista kiinni kun 5kg on tullut yli ihannepainon, se 10kg pudotus on sitten paljon työläämpää. Kyllähän se niin monesti on että fitissä kunnossa olevilla on yleensä vahvempi itsekuri ja muutenkin ote elämästä. Lähes kaikki lihavat haluavat laihtua mutta itsekuri ja elämänhallinta on niin kuralla ettei onnistu.

Ei vaan monet fitissä kunnossa olevat tykkäävät ihan auodosti liikkua, urheilla ja treenata tavoitteellisesti. Heille kesällä töihin pyöräileminen ei ole taakka, joka vaatii itsekuria, vaan ihan itsestäänselvyys. Nopeuttaa ehkä kotimatkaa eikä tarvitse kärsiä hikisessä bussissa. Uinti on virkistävää ja kävelylenkki rauhottavaa. Joukkuetreenit on mukavaa kavereiden kanssa vietettyä aikaa, jossa harjoitellaan mieleistä juttua. Liikkumisesta pitävien täytyy pikemmin käyttää tahdoinvoimaa ettei treenaa silloinkin kun on sairas.

Lihavan on vaikea laihtua, varsinkin liikunnalla, koska heidän kehonsa polttaa niin huonosti rasvaa. HIIT joka polttaa hyvin rasvaa ei onnistu huonokuntoiselta lihavalta. He eivät jaksa kävellä tuntia rasvapolttosykkeellä.

Itse suosittelisin vesijuoksua. Polttaa 800kcl tunnissa. Ehkä siihen voisi yhdistää HIIT treeniä vedessä? Laskea tarkkaa kalorit, jotta saa tarpeeksi proteiinejä.

Mitä painoon ja miesten suosioon tulee, niin sen perusteella ei kannata omaa painoa ja terveyttä muokkailla. Miehiä ja makuja on paljon, joten niiden perässä ei kannata juosta.