Mitä ajattelette ihmisestä, jolla on pelkästään leivinarkkeja leivipaperiksi?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulee tuo mieleen?
Meillä on joskus arkkeja ja joskus metritavaraa, en nyt oikein ymmärrä tuota sun mielleyhtymää?
Metritavaraa tarvitsee, jos tekee jotain muuta, kun pakastepizzaa,tms.
Esim. Pannari valuu pellille, jos käyttää arkkia.
ApPannaritaikina laitetaan suoraan pellille. Ei siinä leivinpaperia tarvita, paitsi jos on laiska eikä jaksa pitää peltejä puhtaina.
No en kyllä ikinä näinkään tekisi. Kuulostaa ällöttävältä. Ja eikös se pannari takerru siihen peltiin kiinni? Ja miten sitä leikataan? Joo ei kiitos.
Minulla on erikseen ostettu pannaripelti ruostumattomasta teräksestä. Ei tarvitse leivinpaperia.
No AP, kerro nyt uunisi mitat tai pellin koko ja sitten se, minkä kokoinen leivinarkki ei ylety yli pellin reunojen.
Joko sinulla on jokin standardista poikkeavan kokoinen julmettu uuni tai olet valinnut liian pieniä arkkeja.
Lidlissä oli aiemmin sekä pitkänä että arkkeina, nyt näyttää olevan vain arkkeja. Olen käyttänyt sitä ensinmainittua, kun käytän miniuunia kaikkeen mihin uunia tarvitsen. Kuluttaa puolet siitä sähköä mitä iso uuni. Ostin sitten Puuilosta sitä pitkää leivinpaperia ja myös voipaperia muuhun kuin uunikäyttöön. Sitä ei Lidlissä ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli aiemmin sekä pitkänä että arkkeina, nyt näyttää olevan vain arkkeja. Olen käyttänyt sitä ensinmainittua, kun käytän miniuunia kaikkeen mihin uunia tarvitsen. Kuluttaa puolet siitä sähköä mitä iso uuni. Ostin sitten Puuilosta sitä pitkää leivinpaperia ja myös voipaperia muuhun kuin uunikäyttöön. Sitä ei Lidlissä ole lainkaan.
Tämä siis ainakin lyhytaikaisessa kypsennyksessä/paistossa. En harrasta tuntikausien haudutuksia.
"No narkkejahan sellaiset on. Leivinarkkeja."
Repesin!! :D
Asiaan: Käytän arkkeja. Teen uunissa pellillä pakastepizzaa, paahdan kasviksia, pannariin käytän 2 arkkia limittäin (ilmeisesti mulla on niitä pienempiä). Käärin myös täytetyn lihamurekkeen ja kääretortun arkin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on miniuuni?
Että ei ikinä leivo mitään ja elää terveellisesti. Ainoat kerrat, kun mulle ei leivinarkin kokoinen pala riitä on, kun teen pannaria tms, joka menee reunoille asti.
Paistan leivinpaperilla pikkuleipiä, karjalanpiirakoita, makkaroita, ranskalaisia, leivonnaisia (esim. porkkanakakun pohjan korkeareunaisella pellillä), kotitekoisia pizzoja ja toisinaan niitä pakastepizzojakin. Mitä muuta sen leivinpaperin asemasta pitäisi käyttää?
Mulla on tavallinen 50cm söhköuuni ja 34cm puu-uuni. Lisäksi paperitan lasatikkoruokien vuo'at ja säästän tiskiaineessa ja hermoissa. Eli arkit on enimmöäkseen väärän kokoisia käyttööni.
Pitää hakea Hurstin valinnasta levitettä ja namnam😘