Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Vierailija kirjoitti:
Tissihiki. Ryntäät pitää nostaa ylös niin tukevilla liiveillä, että ne ovat lytyssä keskenään kuin kaksi hikistä possua.
Navetan tai sikalan hajuinen tissihiki, riippuen kummassa sattui olemaan töissä. Oksennus meinaa päästä kun illalla riisuu mennäkseen suihkuun. Rintsikat lentää heti suoraan pyykkikoneeseen, hyi he*vetti miten voikin joku vaatekappale haista PAHALLE!
Vierailija kirjoitti:
Minulla fyysinen epämukavuus liittyy vaatteisiin. Inhoan ja kiemurtelen raivosta, kun rintaliivin olkaimet tippuvat, mummoalushousut kiertyvät pyllyvakoon ja nilkkasukkien kantapäät jalkapöydän päälle.
Jatkuvaa venytystä, oikomista ja kiroilua :( :( Jos ilmasto soisi, ryhtyisin kokopäivätoimiseksi nudistiksi!
Satsaa kunnon vaatteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kun sukat kastuu lumiseen aikaan jossain eteisessä vesilätäkössä eikä vaihtosukkia ole mukana! Yök!
Laitan aina paperia sukkaan niin kuivahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla fyysinen epämukavuus liittyy vaatteisiin. Inhoan ja kiemurtelen raivosta, kun rintaliivin olkaimet tippuvat, mummoalushousut kiertyvät pyllyvakoon ja nilkkasukkien kantapäät jalkapöydän päälle.
Jatkuvaa venytystä, oikomista ja kiroilua :( :( Jos ilmasto soisi, ryhtyisin kokopäivätoimiseksi nudistiksi!
Satsaa kunnon vaatteisiin?
Leveäolkaimiset liivit pysyvät havaittu tämä.
Aivan äsken hermoja kiristi työpaikan mikroaaltouuni. Yksi tyyppi yritti saada sen toimimaan ja siitäkös seurasi 10 minuuttia piippausta. Itse joudun aina pyytämään apua sen käytössä, koska siitä ihan oikeasti puuttuu joki selkeä logiikka miten se toimii - hankalin vehje ikinä. *piip piip piip*
Ohje siinä pitäisi vieressä olla. Tuo todisti etten ole ainoa "pahvi" joka ei siitä laitteesta mitään tajua.
Kaikenlaiset nokkelat pakkausinnovaatiot. Ennen kuin pääset käsiksi ostamaasi hyödykkeeseen, pitää keksiä kuinka se tapahtuu. Jos pakkaukseen on kehitetty jokin "kätevä" systeemi, jolla tuotteen pitäisi tarjoutua askista ulos, sitä ei ensikertalaisena ikinä tajua vaan paketti revitään lopulta kuitenkin auki teräasein, kynsin ja hampain.
Säilyketölkit, joiden kannesta se avaamiseen tarkoitettu nipsu katkeaa heti kun siihen koskee. AAARGH!!!
Töissä oli yksi tosi mukava työkaveri, mutta yritin ajoittaa ruokatauon eri aikaan hänen kanssaan, koska hänellä oli aina eväänä keittoa jota ryysti lusikalta. Siitä syntynyt ääni oli todella oksettava ja ruokahalu meni.
olen aika ääniherkkä ja kaikki liikkuminen kodin ulkopuolella tekisi mieli suorittaa korvatulpat (tai kuulokkeet) korvissa. inhoan yli kaiken autojen ja bussien meteliä, märällä ilmalla meteli tuntuu vielä kovemmalta. pahimpia ovat kuitenkin viritetyt mopot joista lähtee niin korvia raastava meteli että meinaan saada sydänkohtauksen raivosta ja tekisi mieli heitellä kivillä häiriköitä, jotka sellaisilla ajavat. vihaan myös syömisääniä ja työn puolesta joskus joudun kuuntelemaan muuten hipihiljaisessa ympäristössä kuinka joku mässyttää ja ruoka litisee suussa hyi h*****ti.
muita ikuisia riesoja: koiralenkillä yrität siivota kakkoja ja kakkapussia ei saa auki hanskat kädessä. koirat kiskoo eri suuntiin kun riisut hanskat ja nuolet sormia pask*n haistessa nenässä että pussi aukeaisi. tämä rasittava, haiseva toimenpide toistuu monta kertaa lenkin aikana, monta kertaa päivässä.
aamulla meikkaat vessassa silmät ristissä kiireessä ja tökkäät ripsarilla silmään. sattuu ja tulee sotkua.
bussikuskit jotka vuoron perään kiihdyttävät ja jarruttavat niin että ihmiset tuskin pysyy pystyssä. kanssamatkustajat, jotka tönii repuillaan tai varaa ruuhkabussissa istumapaikkaa kassillaan. ihmiset jotka syö haisevia ruokiaan ruuhkabussissa.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkabussi sateisena ja kylmänä aamuna. Liikaa ihmisiä, joku pöykkii koko ajan jostakin puolelta. Ihmisistä lähtee hajuja. Luontaisia ja sitten niitä lisättyjä. Raivotautiset lapset rääkyy. Joku mamma saa raivarit, kun jo ylilastissa olevaan bussiin ei sovi enää kolmansia rattaita.
Tänään meinasi itseltä sietokynnys ylittyä reilusti. Huomenna menen omalla autolla.
Pahimmat bussihajut ovat hiki, tupakka, miesten vahvat hajuvedet, intilalainen ruoka. 😱
t.toinen bussihajuille yökkäilevä
Vierailija kirjoitti:
Kun syö banaania, ummettaa ja se ulostuleva tavarakin on omituisen tervamaista. Tykkäisin syödä banaaneja enemmänkin, mutta tuo ärsyttää.
Epäkohteliaat ihmiset.
Talven ainainen pimeys.
Koti aina sekaisin, vaikka just siivosin.
Haluaisin niin halailla ja pussailla, mutta ei ole miestä.
Vihreät banaanit ummettaa, ruskeat laittaa vatsan toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuivuvat, halkeilevat ja verelle kihoavat, äärimmäisen kivuliaat sormenpäät ja rystyset. Laastaria kuluu pakettitolkulla puolet vuodesta. Tämä siis syksyn ja talven "riemuja". Kaikki kokeiltu, mikään ei auta paitsi käsirasva (huonosti), kärsivällisyys (koetuksella) ja kevät (seuraavaa odotellen).
Vahva sama. Ainoa mikä on auttanut niin apteekista saatava micropore ihoteippi. Sillä teipannut ja pikkuhiljaa parantuneet. Vaatii teippiä pari rullaa ja muutaman kuukauden. Nyt auttaa jo kun tunnen että kohta halkee niin ennakoiden ja ei pääse niin pahaksi
Vierailija kirjoitti:
olen aika ääniherkkä ja kaikki liikkuminen kodin ulkopuolella tekisi mieli suorittaa korvatulpat (tai kuulokkeet) korvissa. inhoan yli kaiken autojen ja bussien meteliä, märällä ilmalla meteli tuntuu vielä kovemmalta. pahimpia ovat kuitenkin viritetyt mopot joista lähtee niin korvia raastava meteli että meinaan saada sydänkohtauksen raivosta ja tekisi mieli heitellä kivillä häiriköitä, jotka sellaisilla ajavat. vihaan myös syömisääniä ja työn puolesta joskus joudun kuuntelemaan muuten hipihiljaisessa ympäristössä kuinka joku mässyttää ja ruoka litisee suussa hyi h*****ti.
Sama juttu. Myös jonkun toisen aiheuttama rapina saa raivon partaalle. Kumma että itse voi rapistella sipsipussia tai purkkapussia, mutta toisen tekemänä se on sietämätöntä. Tai kun joku yskähtää äkillisesti kovaa, aargh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Myös jonkun toisen aiheuttama rapina saa raivon partaalle. Kumma että itse voi rapistella sipsipussia tai purkkapussia, mutta toisen tekemänä se on sietämätöntä. Tai kun joku yskähtää äkillisesti kovaa, aargh.
Mä saan lähes sydänkohtauksen, kun mies aivastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa käynti.
Ruokakassien purkaminen kaappeihin kotona.
Suuret, painavat rinnat, vaikka olen muuten melko hoikka. Inhoan niitä yli kaiken. Aionkin tulevaisuudessa mennä pienennysleikkaukseen. Varmasti tulee olemaan paras päätös ikinä.
Vasomotorinen riniitti eli nuha joka tulee aina kun siirryn ulkoa sisälle, sisältä ulos, syön lämmintä ruokaa, syön mausteista ruokaa, juon lämmintä, urheillessa, uimahallissa jne jne lista on loputon eikä siihen mitkään lääkkeet tepsi. Aina saa olla niistämässä, myös ruokapöydässä. Aina ei voi siirtyä muuallekaan niistämään jos on ahtaat tilat isolla porukalla ruokailtaessa. Hävettää. Ja vaikka olen potenut tätä lähes koko elämäni niin silti aina välillä unohtuu laittaa nenäliinoja laukkuun ja sitten vasta tämä kärsimystä onkin.
Pieni päänsärky melkein koko ajan, syynä stressi, huonot nukkuma-asennot, mahdollisesti hampaiden yhteenpureminen ja liian vähäinen liikunta.
Kuiva iho, jonka vuoksi kädet on aina karheat ja sukat tarttuu kuiviin kantapäihin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Pieni päänsärky melkein koko ajan, syynä stressi, huonot nukkuma-asennot, mahdollisesti hampaiden yhteenpureminen ja liian vähäinen liikunta.
Kuiva iho, jonka vuoksi kädet on aina karheat ja sukat tarttuu kuiviin kantapäihin kiinni.
Syö rautaa ja B12-vitamiinia. Niillä parani mun jatkuva päänsärky.
Ihana ketju. Aah.
Kaikki ärsyttävä on inhottavaa. Nyt mieleen tulee se, kun sukat rullautuu. Lapsi jättää yleensä tavaransa just siihen mihin sattuu tippumaan. Se kun kuulokkeet tippuu päästä. Se, ettei ole virkeä. Se että pitää aina laittaa ruokaa. Etenkin just sillon kun tulee koulusta tai töistä. Ruokakassien kantaminen kaupasta. Repun kantaminen läppäreineen muutenkin välillä.
Yskään ei auta muu kuin kodeiini!Sellaiseen kun "nukut " toista viikkoa istuallesi, saat lievän murtuman kylkiluihisi ja sitten se vasta sattuukin yskään.