Äiti juoksi puolimaratonin aikaan 1,5h työntäen samalla kolmea lastaan rattaissa (1, 3 ja 6v) Mikä on sinun tekosyysi maata sohvalla?
Et kai käytä lapsia tekosyynä liikkumattomuuteesi?
https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/aiti-tykitti-puolima…
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Sydänvika
Aiheutettu huonoilla elintavoilla?
Ei se yhteiskunta pyöri sillä tavalla että kaikki äidit vain juoksee maratoneja. Ketä sä ap sit dissaisit täällä palstalla, venakoita tai thaikkunaisia vai? Vai ehkä nekin juoksee maratoneja, venäläiset korkokengissä varmaan ap:n päiväunissa.
En pysty juoksemaan noin pitkää matkaa kun en ole juoksua harrastanut. Muutenkin kokisin huonoa omaa tuntia juosta rattaiden kanssa jatkuvasti pitkiä matkoja. Ei meidän lapset vaan jaksaisi istua koko aikaa rattaissa,haluavat itsekin liikkua. Meillä lapset on 2-vuotiaana jättänyt rattaat ja sateenvarjorattaat pitemillä kävelyillä ollut mukana vaan varmuuden vuoksi vielä 3-vuotiaana.
Äiti vaihtoi itse autonsa renkaat, mikä on tekosyysi ettet sinäkin tee niin? Äiti lukee sivistävää kirjallisuutta ja pohtii yhteiskunnallisia ja filosofisia asioita, mikset sinä tee samoin? Ja millä tekosyyllä jätät matemaattisten yhtälöiden ratkaisemisen, seiniesi maalaamisen yksin kuten myös hyllyjen seinille poraamisen? Tuossa muutama helppo juttu jotka jokaisen tulisi tehdä, mutta tärkein kysymys on kuitenkin että mikä on ap tekosyysi ku sipäisyyteesi ja muiden asioihin puuttumiseen ja arvosteluun?
Vierailija kirjoitti:
Pyh eihän tuo ole mithän. Minun isäpä nosti sikaa korvista niin paljon, kuin jaksoi.
Ai se on ap:n tuttu? Pieni on maailma.
Miten ihmeessä nainen sai lapset pysymään rattaissa? Oliko lapset sidottu kiinni vai huumattu? Omien lasten kanssa se oli kymmenen metrin välein pois rattaista ja takaisin rattaisiin, sitten ihmeteltiin muurahaisia ja muita öttiäisiä minuuttitolkulla. Välillä lapset käveli väärään suuntaan. Puolimaratoniin olisi mennyt useampi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä nainen sai lapset pysymään rattaissa? Oliko lapset sidottu kiinni vai huumattu? Omien lasten kanssa se oli kymmenen metrin välein pois rattaista ja takaisin rattaisiin, sitten ihmeteltiin muurahaisia ja muita öttiäisiä minuuttitolkulla. Välillä lapset käveli väärään suuntaan. Puolimaratoniin olisi mennyt useampi päivä.
Tuollainen suorittaja-kurppa komentaa lapset tiukasti hiljaseks. Samapa tuo mulle tietty.
Ei ole tekosyitä. Mua ei vaan kiinosta.
Mä juoksin viime viikolla maratonin taapero reppuselässä ja vauva kantoliinassa.
Jotenkin kylmää lapset rattaissa. Pienten lasten paikka on äidin iholla.
Parhaiten tämä Cynthia kuitenkin innostaisi lapsiaan liikunnan pariin antamalla heidän liikkua itse. Normaali kuusivuotias pyöräilisi helposti 21,1 km puolessatoista tunnissa, mutta tässä tempauksessa taisikin olla äidin egon pönkityksestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tikkarin avulla. En tajua miten se edistää lasten terveyttä, että isokin lapsi istuu tikkarisuussa 1,5 h.
Parempi olis, ku ois vieny hoitajan kanssa ne puistoon leikkimään tms.
Kokeiltu on rattailla juoksemista, mutta ei ollut mun juttu. Kamala yrittää juosta pitkää matkaa ja pitää samalla käsillä jostain aisasta kiinni. Kun juoksen, haluan, että käteni ovat vapaat. No nyt on siihen tilaisuus, kun lapset ovat kasvaneet isommiksi, eikä käytetä rattaita. On vaan kroppa niin hajalla lasten tekemisestä, että juoskoon muut, jos pakottaa. Liikun kyllä ilokseni, mutta en juokse kaikkien trendien perässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän sai suostuteltua 6-vuotiaan rattaisiin?
Niin miten? Eskarilainen rattaissa, jotta äityli pääsee juoksemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä juoksin viime viikolla maratonin taapero reppuselässä ja vauva kantoliinassa.
Jotenkin kylmää lapset rattaissa. Pienten lasten paikka on äidin iholla.
Olihan tää vitsi?
Ei toivoakaan saada lapsia (1&3v) pysymään rattaissa noin pitkää aikaa. Mikä rakkaus liikuntaa kohtaan lapsilla tuossa syntyy, kun eivät itse liiku vaan istuvat persposket, selät ja kyljet hiessä rattaissa? Se kun oli yhtenä syynä miksi tuo äityli juoksee rattaiden kanssa, uskoisin vaikutuksen olevan lähinnä päinvastainen. Lapset harvemmin haluavat vaan katsella vierestä kun äiti puuhaa omiaan, kyllä mäkin vaunujuoksua kokeilin tavallisilla tuparattailla mutta ei lapset tykänneet ja vauva pelästyi aina kun hengästyin ja puhe alkoi olla katkonaista. Esikoisen kysymyksiin taas koen jotenkin velvollisuudekseni vastailla. Jäi sitten juoksu. Enkä kyllä jaksaiskaan näillä unilla mitään treeniä, oikeasti. Neljä vuotta ilman yhtäkään kokonaista yöunta, herätyksiä on useampi joka yö. Ja ilman yhtäkään päikkäriä. Koita siinä sitten treenata maratonille.
Ei tuo rattaissa istuttaminen kyllä liikkumaan niitä lapsia kannusta. Liikkuja niiden lasten kanssa, vaikka oma treeni oliskin kevyempi siinä.
Luin vain otsikon, tuli mieleen Super-Marjo.
Pyh eihän tuo ole mithän. Minun isäpä nosti sikaa korvista niin paljon, kuin jaksoi.