Etsin avoimia työpaikkoja, mutta löytyi vain SIIVOUSTA
Koulutustani vastaavaa ei ole, avoinna olevissa ei ollut mitään mihin ei tarvitse koulutusta, paitsi siivousta! Sitäkö minun pitää nyt ruveta tekemään? Minä en haluaisi olla mikään moppipiika.
Kommentit (19)
Tuttu meni siivoojaksi vain lukion käyneenä. Nyt joitain vuosia myöhemmin on esimiehenä, palkalla on hankittu vuosittaiset ulkomaanmatkat ja omakotitalot eikä ura ole näyttänyt kärsineen useasta lapsestakaan huolimatta. Se on vähän sellainen asennejuttu, mutta varmasti arvollesi sopivampaa on olla kortistossa.
Mulle siivous ei käy selkävammojen takia, vaikka asenne olis mikä. Kotiakaan en kykene siivoamaan kerralla, pitää jakaa vähintään kahdelle päivälle ja silloinkin levätä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu meni siivoojaksi vain lukion käyneenä. Nyt joitain vuosia myöhemmin on esimiehenä, palkalla on hankittu vuosittaiset ulkomaanmatkat ja omakotitalot eikä ura ole näyttänyt kärsineen useasta lapsestakaan huolimatta. Se on vähän sellainen asennejuttu, mutta varmasti arvollesi sopivampaa on olla kortistossa.
Eikö hänen puolisonsa siis tienannut lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaa toki, joskin vähemmän kuin vaimonsa.
2
Olen hakenut satoja siivoojan paikkoja, mutta kukaan ei palkkaa. Hakemuksia voi laittaa useampia viikossa, mutta ne paikat menee 19-vuotiaille ja mamuille. Kukaan ei halua palkata siivoojaksi yli 30-v. suomalaista naista, jolla ei ole terveysongelmia tai muutakaan haittaavaa.
Missä Suomessa on paikkakunta, jossa ei ole 100 km säteellä muuta työtä ammattitaidottomalle kuin siivousta? Jopa Kouvolasta löytyisi töitä!
Vierailija kirjoitti:
Missä Suomessa on paikkakunta, jossa ei ole 100 km säteellä muuta työtä ammattitaidottomalle kuin siivousta? Jopa Kouvolasta löytyisi töitä!
Tarjontaa on, mutta kun kukaan ei palkkaa! Asun pk-seudulla ja haen jatkuvasti siivoojan hommia, mutta kun ei vain palkata!
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut satoja siivoojan paikkoja, mutta kukaan ei palkkaa. Hakemuksia voi laittaa useampia viikossa, mutta ne paikat menee 19-vuotiaille ja mamuille. Kukaan ei halua palkata siivoojaksi yli 30-v. suomalaista naista, jolla ei ole terveysongelmia tai muutakaan haittaavaa.
....sulle pitäisi maksaa parempaa palkkaa?
Siinä se syy?
Aika moneen paikkaan tarvii siivoojakin laitoshuoltajan koulutuksen nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se syy?
Ei. Se ei ole syy. Minulle sopii tessin mukainen palkka, sama kuin sille mamullekin. Noissa kaiketi lajitellaan yli 30-v liian vanhaksi. Olen kuitenkin loistavassa kunnossa, lenkkeilen 5-15 km/pv. Varmaan laittavat heti roskapostiin, jos siivouspaikan hakija on syntynyt 80-luvulla.
Siivoojan työhön vaaditaan melkein aina koulutus tai ainakin työkokemusta.
Siivoustyöhön otetaan nykyään nuoria, tummia miehiä. Onko heillä kaikilla siivoojan koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä hain ja pääsin 31-vuotiaana. Tosin en suosittele sitä. Oli raskasta kesäkuumalla vaikka olen hyvässä kunnossa. Hirveällä tahdilla saa tehdä ja harvalta asiakkaalta saa kiitosta. Mummot osasivat nöyryyttää. Tunsin itseni ihan ihmisarvottomaksi orjaksi. Palkka 10€/h.
Vierailija kirjoitti:
Siivoustyöhön otetaan nykyään nuoria, tummia miehiä. Onko heillä kaikilla siivoojan koulutus?
Ei mutta työpaikoilla on ma mukiintiöt. Heitä on pakko palkata.
Itsellä oli sama tilanne ettei muuta ollut, hain siivoojaksi ja "pääsin". Nimittäin tekemään töitä suurinpiirtein juoksemalla, ilman kunnon perehdytystä ja haukuttavaksi. Mikään ei riitä eikä kelpaa vaikka miten yrittää. En kai mä voi asioita valmiiksi tietää!! Mutta ei auta narista tai se on potkut eikä siihen ole varaa. Ikinä elämäni aikana mua ei ole kiusattu eikä nöyryytetty kuten tässä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaa toki, joskin vähemmän kuin vaimonsa.
2
Miksi sitten matkat ja talo yms. on mielestäsi hankittu vain vaimon ansioilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se syy?Ei. Se ei ole syy. Minulle sopii tessin mukainen palkka, sama kuin sille mamullekin. Noissa kaiketi lajitellaan yli 30-v liian vanhaksi. Olen kuitenkin loistavassa kunnossa, lenkkeilen 5-15 km/pv. Varmaan laittavat heti roskapostiin, jos siivouspaikan hakija on syntynyt 80-luvulla.
Sama kokemus täällä. Tosin olen sinua vanhempi enkä niin hyvässä kunnossa enää. Toisin kuin moni luulee, siivoojaksi ei noin vain mennä. Työnantaja valitsee ne jotka kelpuuttaa.
Niiden ulkomaalaisten palkkaamisesta voi saada valtiolta jotain tukea. Työnantajat ovat haukkana tukien perään.
Harmi kun et asu pk-seudulla. Täällä on paljon työpaikkoja avoimena. Tämä on se ongelma pienillä paikkakunnilla :(.
Mä lähetän joka viikko 5-7 hakemusta. Mun ongelma on ikä, 50+. Työpaikoista ei ole pulaa, jos vaan joku suostuisi palkkaamaan.