Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lakkasi puhumasta minulle

Vierailija
08.08.2018 |

Ei siis aloittanut mitään mykkäkoulua eikä olla riidoissa tms, hän vain vähitellen lopetti puhumisen. Ei sano hei kun lähtee töihin, jos minä lähden ekana ja sanon hei, niin hän ei vastaa. Ei tervehdi tullessaan kotiin. Ei aloita keskustelua mistään. Illalla kun mennään yhtäaikaa nukkumaan niin ei juttele mistään vaan lukee kirjaa tai katsoo telkkaria. Kun minä aloitan keskustelun niin hän ei välttämättä vastaa mitään, tai ehkä sanoo kerran joo ja hiljenee sitten. Kun alan puhumaan siitä, että puhumattomuus ahdistaa minua, niin hän ei sano mitään. Meillä on lapsia, joten en heti erotakaan haluaisi. Mitä tehdä?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kattelis päivääkään, joko mies kuuntelee minua ja ymmärtää, että loukkaa minua ja en voi enkä aio elää näin ja hän hakee apua/me haemme apua tai sitten se oli siinä.

Kyllähän lapsetkin sekoaa tommossessa menossa.

Igooraako hän sinut täysin, onko seksiä, läheisyyttä?

Vierailija
22/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kattelis päivääkään, joko mies kuuntelee minua ja ymmärtää, että loukkaa minua ja en voi enkä aio elää näin ja hän hakee apua/me haemme apua tai sitten se oli siinä.

Kyllähän lapsetkin sekoaa tommossessa menossa.

Igooraako hän sinut täysin, onko seksiä, läheisyyttä?

No ei ignooraa täysin, kyllä hän lähtee kanssani esim. meidän yhteisiin harrastuksiin, mutta ei autossa eikä harrastuksissakaan puhu juuri mitään. Ja esim. ostelee (pyytämättä) minulle asioita, joiden tietää olevan minulle tärkeitä jne. Läheisyyttä ei hänen taholtaan oikein ole, minä tein aikani siihen aloitteita, mutta lopetin kun en saanut vastakaikua. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko hänellä olla esim ongelmia seksissä? Ei oikein toimi joten koettaa varoa läheisyyttä/seksisä?

Vierailija
24/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa yhtään mitään kun ei tiedä mitään taustoista. Loppuiko puhuminen kuin seinään? Eilen oli normaali, tänään mykkä? Tapahtuiko jotain? Muutuiko jokin radikaalisti? (Kuolemantapaus tai muu suuri menetys? Onko ollut psyykkisiä vaivaoja? Masennusta?

Toden näköisesti mies ei suostu avun hakemiseen, mutta voit hakea sitä itse. Saisit selvitellä ajatuksiasi ja saada toisen ihmisen näkökulman asioihin. Mitä tässä muuta osaa sanoa?

Puhuminen väheni pikkuhiljaa, siis noin puolen vuoden kuluessa vähitellen. Ei ole tapahtunut mitään poikkeavaa, työstressiä sillä tosin on, mutta muille ihmisille kuin minulle puhuu iloisesti. Ap.

Sano miehelle selkeästi ja rauhallisesti: Sinua kohdellaan tässä perheessä ystävällisesti ja kunnioittavasti. Sinulta odotetaan vastaavaa käytöstä puolisoasi kohtaan. Mikäli katsot, että et pysty siihen, on tehtävä päätöksiä, miten jatketaan.

Sano, että näet parhaana vaihtoehtona muuttavasi pois. Lapset jäävät miehen huollettavaksi kotiinsa. Myöhemmin voitte sopia, että tapaat lapsia, esim. joka toinen viikonloppu ja lomilla.

Vierailija
25/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisko hänellä olla esim ongelmia seksissä? Ei oikein toimi joten koettaa varoa läheisyyttä/seksisä?

Hmm voi kai? Ei ole kyllä koskaan tietääkseni ollut, mutta ehkä hän on salannut minulta koko asian? Ennenkin on ollut kausia, että hän ei halua. Mutta miten se liittyy siihen, että hän ei enää keskustele kanssani mistään? Ap.

Vierailija
26/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mies saa sitten valita, alkaako hoitaa omia päänsisäisiä ongelmiaan ja teidän liittoa ja sinä olet tukena vai lopetatteko liiton (toki voit jatkaa tuossa, mutta ei se itsestään parane). 

Meillä isä lakkasi ensin puhumasta äidille, sitten lapsille ja 30 vuotta on kulunut eikä sanainen arkku ole avautunut vieläkään. 

Vierailija
27/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on outo temperamentti.

Normaali ihminenhän kysyy samana tai seuraavana päivänä että miksi et puhu mitään ja sanoo just kuten monet ovat sua neuvoneet, että ymmärrät jos on 1-2 päivää puhumatta ja jos on masennusta ja sitten haette yhdessä apua, jos ei ole niin suhde on tosiaan loppu, et ala mykän oikuttelijan kanssa olemaan. 

Jotenkin outoa että täällä pitää kysyä ja  neuvoa tälläistä, miten olette ne lapset saaneet aikaan.. 

Vierailija
28/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminenhän kysyy samana tai seuraavana päivänä että miksi et puhu mitään ja sanoo just kuten monet ovat sua neuvoneet, että ymmärrät jos on 1-2 päivää puhumatta ja jos on masennusta ja sitten haette yhdessä apua, jos ei ole niin suhde on tosiaan loppu, et ala mykän oikuttelijan kanssa olemaan. 

Jotenkin outoa että täällä pitää kysyä ja  neuvoa tälläistä, miten olette ne lapset saaneet aikaan.. 

Tietenkin olen kysynyt häneltä asiaa monta kertaa. Ap.

Vierailija
29/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, arvostakaa itseänne, elämä on lyhyt. Älkää olko perseilevien miesten kanssa kynnysmattona.

Olen nyt 60 v ja mitään en niin kadu kuin sitä, että elin 20 vuotta onnettomassa liitossa muka lastrn takia.

Ollaan lasten kanssa monasti puhuttu asiasta ja hekin ovat sitä mieltä, että turhaan tuhlasin elämäni perseilijän kanssa.

Ja jos miehesi ei halua missään nimessä erota, ehkä sinun poismuuttaminen havahduttaa hänet ettei voi mitrn tahansa käyttäytyä.

Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Kyllä hekin varmaan ihmettelevät tuota puhumattomuutta.

Vierailija
30/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, arvostakaa itseänne, elämä on lyhyt. Älkää olko perseilevien miesten kanssa kynnysmattona.

Olen nyt 60 v ja mitään en niin kadu kuin sitä, että elin 20 vuotta onnettomassa liitossa muka lastrn takia.

Ollaan lasten kanssa monasti puhuttu asiasta ja hekin ovat sitä mieltä, että turhaan tuhlasin elämäni perseilijän kanssa.

Ja jos miehesi ei halua missään nimessä erota, ehkä sinun poismuuttaminen havahduttaa hänet ettei voi mitrn tahansa käyttäytyä.

Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Kyllä hekin varmaan ihmettelevät tuota puhumattomuutta.

Lapset on 1 ja 3 -vuotiaita. Tämä asunto on minun perintönä saama, joten en halua muuttaa tästä pois, kun kerran tämän omistankin. Ap.

Vierailija
31/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on 1 ja 3 -vuotiaita. Tämä asunto on minun perintönä saama, joten en halua muuttaa tästä pois, kun kerran tämän omistankin. Ap.

Näinhän se menee, aina löytyy ”syitä” miksi asialle ei voi tehdä mitään.

Vaikka oma asunto (onko teillä avioehto?) , voithan sinä löhteä siitä vaikka viikoksi ja käsket miehen miettiä hoidetaanko suhde kuntoon vai erotaanko.

Vierailija
32/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on vähän samanlainen kuin ap:n. Hän vastaa, että mikään ei ole vikana, kun kysyy. Kerran veti tuollaista kylmäkohtelua melkein kaksi kuukautta, enkä tiennyt syytä. Lopulta se purkautui rajuna haukkuryöppynä ulkonäköäni kohtaan. Myöhemmin on sanonut, että häntä ärsytti, etten ollut huomioinut kuulemma tarpeeksi. Eli kyllä se eräänlaista vihanpitoa ja mykkäkoulua on, vaikka ap kirjoitti, ettei olisi.

Vierailija
33/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on vähän samanlainen kuin ap:n. Hän vastaa, että mikään ei ole vikana, kun kysyy. Kerran veti tuollaista kylmäkohtelua melkein kaksi kuukautta, enkä tiennyt syytä. Lopulta se purkautui rajuna haukkuryöppynä ulkonäköäni kohtaan. Myöhemmin on sanonut, että häntä ärsytti, etten ollut huomioinut kuulemma tarpeeksi. Eli kyllä se eräänlaista vihanpitoa ja mykkäkoulua on, vaikka ap kirjoitti, ettei olisi.

Ja katselet tuota miestä koska?

Miksi oi miksi ette arvosta itseänne naiset?

Vierailija
34/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä vituttaa oma elämänsä ja varmasti kaikki paska on ap:n vika. Miehessä itsessä ei ole tietenkään mitään vikaa. Ap pakotti. Mies ei ole kiinnostunut sinusta, olet itsestäänselvyys ja ilmainen kodinhoitaja.

Jos olette naimisissa niin kai teillä on avioehto siitä sinun perimästä asunnosta? Jos ei ole ja ero tulee niin puolet asunnosta on miehen. Voi tietysti olla että perit asunnon testamentilla joka sulkee avio-oikeuden pois?

Vierailija
35/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkää että jos puhuu sulle niin olet liian lähellä ja se voi johtaa seksivaatimuksiin ja mies ei pysty...ei seiso. Pakko teidän on vaan nyt keskustella tuo mykkyys läpi koska et voi enää elää noin.

Vierailija
36/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatinee tässä vaiheessa jotain radikaalimpaa, kuin vain kyselyä, että miksi et puhu. Pistä äijän kamat kasaan ja sano, että takas voit tulla, kun osaat taas kommunikoida normaalisti

Vierailija
37/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet itsestäänselvyys. Ei kai kukaan puhele jollekin kodinkoneelle, samalla viivalla taidat olla....

Minäkin sanoisin, että kyllä tämä oli tässä. 

Olen aina sanonut, että ihmistä kohdellaan, kuten hän antaa itseään kohdeltavan.  SINÄ annat miehen pelata tuota valtapeliä. 

Vierailija
38/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat puhumattomuuden kerralla ka vakavissasi esille, ja kysyt, onko oikeasti joku vialla. Jos muutosta ei ala tapahtumaan, niin jätät miehen. Mitä järkeä on jäädä parisuhteeseen, joka aiheuttaa sinulle pahaa oloa, olkoon sitten lapsia tai ei.

Vierailija
39/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka olisi mikä masennus niin ei se oikeuta käyttäytyä itsekkäästi, välinpitämättömästi ja kusipäisesti.

Ja miksi kohde on vain oma akka? Muille kyllä voi puhua!

Vierailija
40/61 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on toinen nainen? Tai epäilee että sinä petät?

En usko, että kumpikaan näistä, ei mitään syytä epäillä puolin eikä toisin. Ap.

Ei tietenkään ole syytä epäillä. Miksi ne esille tullessaan ovat aina shokkeja? Koska ei olisi uskonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme