Mies lakkasi puhumasta minulle
Ei siis aloittanut mitään mykkäkoulua eikä olla riidoissa tms, hän vain vähitellen lopetti puhumisen. Ei sano hei kun lähtee töihin, jos minä lähden ekana ja sanon hei, niin hän ei vastaa. Ei tervehdi tullessaan kotiin. Ei aloita keskustelua mistään. Illalla kun mennään yhtäaikaa nukkumaan niin ei juttele mistään vaan lukee kirjaa tai katsoo telkkaria. Kun minä aloitan keskustelun niin hän ei välttämättä vastaa mitään, tai ehkä sanoo kerran joo ja hiljenee sitten. Kun alan puhumaan siitä, että puhumattomuus ahdistaa minua, niin hän ei sano mitään. Meillä on lapsia, joten en heti erotakaan haluaisi. Mitä tehdä?
Kommentit (61)
Törkeää käytöstä :( Miten mies käyttäytyy kun teillä on vieraita? Puhuuko heille?
Mitä olet tehnyt väärin kun lopetti puhumisen? Puhumattomuuteen on joku syy.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää käytöstä :( Miten mies käyttäytyy kun teillä on vieraita? Puhuuko heille?
Kuinka niin törkeää? Mies haluaa viestiä jotain. Olkaa kuulolla.
Vierailija kirjoitti:
Puhuu tietenkin vieraille kun meillä on vieraita ja esim. kavereilleen puhuu, kotona puhelimessakin. Ei hän mykkä ole, minulle vain ei juurikaan puhu. Ap.
Vaikea sanoa yhtään mitään kun ei tiedä mitään taustoista. Loppuiko puhuminen kuin seinään? Eilen oli normaali, tänään mykkä? Tapahtuiko jotain? Muutuiko jokin radikaalisti? (Kuolemantapaus tai muu suuri menetys? Onko ollut psyykkisiä vaivaoja? Masennusta?
Toden näköisesti mies ei suostu avun hakemiseen, mutta voit hakea sitä itse. Saisit selvitellä ajatuksiasi ja saada toisen ihmisen näkökulman asioihin. Mitä tässä muuta osaa sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt väärin kun lopetti puhumisen? Puhumattomuuteen on joku syy.
En tiedä mitä olisin tehnyt väärin, eikä hän ole myöskään syyttänyt minua mistään. Kyse ei ole mykkäkoulusta, ei hän vihainen ole, hän vain pikkuhiljaa lopetti puhumisen, juttelu väheni vähitellen, ja nyt ei juttele enää mitään. Ap.
Luovuta. Ei tuo ole (parisuhde-)elämää.
M42
Ap, olet kuollut ja mies ei kuulee sinua. On aika siirtyä eteenpäin. Mene kohti valoa!
Tai jos löydät sen pojan Kuudes aisti- elojuvasta, niin sille voit jutella. :)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa yhtään mitään kun ei tiedä mitään taustoista. Loppuiko puhuminen kuin seinään? Eilen oli normaali, tänään mykkä? Tapahtuiko jotain? Muutuiko jokin radikaalisti? (Kuolemantapaus tai muu suuri menetys? Onko ollut psyykkisiä vaivaoja? Masennusta?
Toden näköisesti mies ei suostu avun hakemiseen, mutta voit hakea sitä itse. Saisit selvitellä ajatuksiasi ja saada toisen ihmisen näkökulman asioihin. Mitä tässä muuta osaa sanoa?
Puhuminen väheni pikkuhiljaa, siis noin puolen vuoden kuluessa vähitellen. Ei ole tapahtunut mitään poikkeavaa, työstressiä sillä tosin on, mutta muille ihmisille kuin minulle puhuu iloisesti. Ap.
Toisen itsestäänselvyytenä ottaminen mennyt jo siihen pisteeseen, ettei tarvitse enää edes puhua.
Ensi kerralla otat kaukosäätimen pois, suljet töllön, istut alas ja sanot että nyt puhutaan ja sitten ilmoitat sille, että lähdet menemään, mikä tulee miehelle yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Luovuta. Ei tuo ole (parisuhde-)elämää.
M42
Olen kysynytkin, että erotako haluaa kun ei enää puhu, mutta siitä loukkaantui, ei kuulemma missään nimessä halua erota. Pahoitti siis mielensä kun tuota kysyin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Rakastat niin omaa ääntäsi ettet kyennyt edes avausta lukemaan?
Kun keskustellaan niin ensimmäinen ehto on että kuuntelee mitä toinen sanoo. Ehkä tässä on syy ap:nkin miehen puhumattomuuteen.
terv. mies
MiTen sängyssä menee? Heiluuko peitto?
Onko mahdollisesti masentunut? Tai burnout?
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollisesti masentunut? Tai burnout?
Luulen, että burnout voi olla. Ap.
Puhumattomuus voi olla myös vallankäyttöä. Viesti on että en vaivaudu puhumaan sinulle koska en arvosta sinua. Et kiinnosta minua.
Tai ehkä kostoa että kiehu nyt omassa liemessäsi, en ikinä tule kertomaan sinulle syitäni...
Vierailija kirjoitti:
Puhumattomuus voi olla myös vallankäyttöä. Viesti on että en vaivaudu puhumaan sinulle koska en arvosta sinua. Et kiinnosta minua.
Tai ehkä kostoa että kiehu nyt omassa liemessäsi, en ikinä tule kertomaan sinulle syitäni...
Ikävä kyllä nämä kuulostavat ihan mahdollisilta mieheni tuntien :( . Tosin en tiedä mistä kostaa, kun ei edes vihjaa että mistä olisi suuttunut tai loukkaantunut. En tiedä tehneeni mitään sellaista, jolla olisin häntä loukannut. En ole kuitenkaan sellainen ihminen, joka anelisi toista puhumaan tai alkaisi itkien pyytelemään anteeksi jotain tietämättä edes mitä. Jos toinen ei puhu, niin alan vain elämään omaa elämääni ja keskittymään omiin kivoihin juttuihini, eli tuo vallankäyttö ei minuun oikein "tehoa". Ap.
Hänellä on toinen nainen? Tai epäilee että sinä petät?
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on toinen nainen? Tai epäilee että sinä petät?
En usko, että kumpikaan näistä, ei mitään syytä epäillä puolin eikä toisin. Ap.
Nostan tätä eilistä aloitustani, jos löytyisi joku kommentoimaan. Ap.