Teinien seurustelu - miten näkyy normielämässänne?
Onko esim. tyttö/poikakaverit matkoilla mukana? Oletteko tekemisissä heidän perheidensä kanssa? Kuinka paljon yökyläilyä yms?
Kommentit (45)
Olen vain iloinen, mitä enemmän tyttö viihtyy kotona. Tiedän, että alkoholi ja muu sekoilu on jo kuvioissa, joten ei ainakaan tarvitse olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöunet ovat vähentyneet, koska pojan tyttöystävä voihkii niin kovaa.
Minä kyllä kiellän seksin teiniltä, omsn katon alla en kuuntele ulinoita!
Miksi noin negatiivinen suhtautuminen seksiin? Itsellä kuiva kausi?
Ei ole, nyt on kyse periaatteesta, yhtään yltä en suostu omassa itse maksamassa kodissani valvomaan teinien seksielämän takia. Saavat harrastaa sitä yllin kyllin mutta niin että minä en kuule.
Ollaan pidetty niin hyvä kuri että poika tulee automaattisesti heti koulun jälkeen kotiin eikä lähde minnekkään ilman meidän lioaamme. Ja sitä lupaakin varten pitää olla joku todellahyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tapana elättää toisen lapsia. Jokainen pitäköön vain huolen omistaan. Ruokaa teen vain omille perheenjäsenille. Lomamatkoilla ei käydä, sillä muutenkin stressaa kamalasti että saa rahat riittämään arkeen ja sovitettua kasvavan teinin tarpeisiin.
Onko se elättämistä, jos vastavuoroisesti ollaan molempien luona?
Jos on tarpeeksi vanha kantamaan seurustelun vastuun, niin eiköhän ole tarpeeksi vanha siihen, että ei oleta vanhempien olevan vieraanvaraisia.
Mikä vastuu seurustelusta? Eikö se ole ihmissuhde siinä missä muutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin negatiivinen suhtautuminen seksiin? Itsellä kuiva kausi?
Ei ole, nyt on kyse periaatteesta, yhtään yltä en suostu omassa itse maksamassa kodissani valvomaan teinien seksielämän takia. Saavat harrastaa sitä yllin kyllin mutta niin että minä en kuule.
No eipä ole tarvinnut erikseen toivoa hiljaista seksiä. Onko sun ???
Minä en jaksa yökylävieraita muutenkasn saati tyttären hampuusipoikakavereita. Aion kieltää yökylät.
Huonosti kasvatettu tytär, jos on hampuusipoikaystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että pihalla saavat nussia/ulista niin paljon kuin sielu sietää?
Tyttö tulee skootterillaan ja painuvat pojan huoneeseen. Ei paljoa muuten näy. Kerran täytyi sanoa, että siirräpä sänkyä vähän kauemmaksi seinästä, pääty ottaa kiinni.. ( ja että ainainaAINA käytät kondomia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että pihalla saavat nussia/ulista niin paljon kuin sielu sietää?
Kyllä. Ei sisällä jos olen kotona itse.
Kaksi seurustelevaa teiniä, tyttö ja poika. Molempien seurustelukumppanit ovat aina tervetulleita yö- ja päiväkylään ja ruokapöytään. Enemmän viettävät aikaa meillä kuin seurustelukumppaneiden kotona, ehkä meillä on sitten sallivampi asenne nuorten seurusteluun. Joillekin matkoille kumppaneita on otettu mukaan, erityisesti mökkireissuille. Tykkään myös, kun he viihtyvät yhdessä nelistäänkin, ovat mm. mökkeilleet myös sillä porukalla. Lasteni seksielämä ei kiinnosta, kunhan eivät häiritse äänillään muuta perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kasvatettu tytär, jos on hampuusipoikaystäviä.
Tai sitten liian tiukasti kasvatettu ja kova halu kapinoida.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö tulee skootterillaan ja painuvat pojan huoneeseen. Ei paljoa muuten näy. Kerran täytyi sanoa, että siirräpä sänkyä vähän kauemmaksi seinästä, pääty ottaa kiinni.. ( ja että ainainaAINA käytät kondomia)
Itse olen pyytänyt hoitamaan homman lattialla, kun oma huoneemme on täsmälleen alapuolella ja laminaatti kolisee sängyn alla myös ikävästi.
Ei vaikuta mitenkään. Teini saa itse järjestellä seurustelunsa, ei käy edes mielessä, että siihen tarvittaisiin vanhempia mukaan avittajiksi.
Meillä näkyy arjessa sillä tavalla, että välillä on kotona enemmän porukkaa, välillä vähemmän. Yökyläilevät toistensa luona ja ovat aina tervetulleita ruokapöytään. Paremmin tutustuu itsekin nuorten kumppaneihin, kun vietetään aikaa yhdessä. Tai, no, toiseen olen tutustunut, toisesta ei saa oikein mitään irti. Vielä.
Lomalle on lähdetty vain omalla porukalla, muutoin täällä saa kyllä olla kaverit ja seurustelukumppanit. Ei toki päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tapana elättää toisen lapsia. Jokainen pitäköön vain huolen omistaan. Ruokaa teen vain omille perheenjäsenille. Lomamatkoilla ei käydä, sillä muutenkin stressaa kamalasti että saa rahat riittämään arkeen ja sovitettua kasvavan teinin tarpeisiin.
Jos on tarpeeksi vanha kantamaan seurustelun vastuun, niin eiköhän ole tarpeeksi vanha siihen, että ei oleta vanhempien olevan vieraanvaraisia.
Silloin varmaan ihmissuhdetta hoidetaan siinä perheen kanssa istuskellen 1-2 tuntia kerrallaan, niin meillä muutkin tavalliset ihmissuhteet toimivat. En minä sulkeudu makuuhuoneeseen parhaan kaverini kanssa tuntikausiksi, ei sulkeudu muuten teinikään seurusrekukumppaninsa kanssa. Jos kokee seurustelun yksityisasiaksi, niin sitten miettii kahdesti, miten perheen kodissa on mahdollista olla yksityinen. Meillä ei ainakaan mitenkään, jos ei osallistu kulujen maksuun. Se, joka maksaa asumiskulut, saa makuuhuoneensa oveen lukon. Muille ei tätä etua suoda.
Opin koputtamaan kantapään kautta ja tyttäreni ei ole edes itse halunnut mukaan lomille vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin varmaan ihmissuhdetta hoidetaan siinä perheen kanssa istuskellen 1-2 tuntia kerrallaan, niin meillä muutkin tavalliset ihmissuhteet toimivat. En minä sulkeudu makuuhuoneeseen parhaan kaverini kanssa tuntikausiksi, ei sulkeudu muuten teinikään seurusrekukumppaninsa kanssa. Jos kokee seurustelun yksityisasiaksi, niin sitten miettii kahdesti, miten perheen kodissa on mahdollista olla yksityinen. Meillä ei ainakaan mitenkään, jos ei osallistu kulujen maksuun. Se, joka maksaa asumiskulut, saa makuuhuoneensa oveen lukon. Muille ei tätä etua suoda.
Luuletko oikeasti ihmissuhteiden hoituvan passiiviagressiivisilla säännöillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidatko siis kaikki henkilökohtaiset asiat niin ystäviesi kuin oman puolisosi kanssa joko julkisesti kodin yhteisissä tiloissa tai poissa kotoa? Jos et, miksi vaadit sitä lapseltasi? Kaltaisesi ns. kasvattajat vain etäännyttävät lapsensa niin, ettei lopulta halua jakaa mitään tärkeitä asioita ja lähtee kotoa heti kun mahdollista. Sitäkö haluat?