Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ei pidetä töissä, kun en stressaa, haali töitä ja jousta aina.

Vierailija
08.08.2018 |

Mitä hyötyä on painaa koko ajan niska limassa, olla pitämättä taukoja, suostua vapaapäivinä töihin, haalia koko ajan jotain lisähommaa ja leikkiä ylitehokasta?

Kyseessä ravintola-ala. Itse en jaksaisi jos painaisin täysillä jatkuvasti. Teen hommani hyvin, mutta en todella suostu vapailla töihin, haali jotain lisätöitä, pidän todellakin taukoni varsinkin jos pitkä päivä jne. En jää jatkuvasti ylitöihin. Minua katsotaan kieroon tämän vuoksi.

Oletteko muut alan ihmiset huomanneet samaa? Ja mistä tämä johtuu. Ei minua kiinnosta tarjoilijan palkalla kuin hoitaa omat hommani asiallisesti, mulla on myös oma elämä. En näyttele edes muuta.

Varsinkin nuoremmat tuntuvat stressaavan ja ylisuorittavan jatkuvasti. Tekevät vain hallaa itselleen. Pomollehan toki sopii oikein hyvin, että yksi tehokas parikymppinen tekee kolmen työt minimipalkalla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kova!

Vierailija
2/5 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä uraltasi haluat ap.

Jos haluat pysyä eläkkeelle asti tarjoilijana (tai mitä nyt teetkään), niin jatka samaan malliin.

Jos haluat edetä urallasi, on pakko tehdä enemmän kuin tarvitsee ja olla joustava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyä ei tosiaan ole, varsinkin, kun pk-seudulla on kiljuva pula ravintola-alan ammattilaisista. Työntekijän markkinat. Ei mitään syytä tehdä enempää kuin oman osansa ja sen tietysti kunnolla.

t. kokki

Vierailija
4/5 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitä uraltasi haluat ap.

Jos haluat pysyä eläkkeelle asti tarjoilijana (tai mitä nyt teetkään), niin jatka samaan malliin.

Jos haluat edetä urallasi, on pakko tehdä enemmän kuin tarvitsee ja olla joustava.

No en todella halua edetä ravintola-alalla "urallani" yhtään mihinkään. Ei oo sen arvoista.

Mä ymmärtäisin sen, että tehdään enemmän jos alalla olisi olemassa jokin järkevä palkkakehitys ja työnkuva vastaisi palkkausta. Mutta käytännössä se eteneminen tarkoittaa hulluna lisää töitä ja stressiä sekä menetettyä vapaa-aikaa, palkka nousee ehkä euron tai puolitoista.

Tuskinpa eläkeikään jaksan tätä tehdä, alanvaihtoa suunnittelen.

Ap

Vierailija
5/5 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuotahan se. Tästä syystä teen vain keikkatyötä, en halua vakituiseksi mihinkään paikkaan.

Keikkalaiselle voi antaa vain suht helppoja hommia, kun ei ole aikaa perehdyttää. Eli suht stressitöntä. Töistä saa sen kummempia kyräilyjä lähteä sillä kellonlyömällä, kun listassa niin lukee. Voivat pyytää jäämään, mutta on ihan ok jos ei pysty. Vakkarina ei kävisi laatuun!

Ja mikä parasta, palkka on sama kuin vakkareilla, mutta vähemmän stressiä ja vastuuta, voi suunnitella elämänsä paremmin eikä tarvitse joustaa jos ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi