Milloin tämä muumimuki-kupla oikein puhkeaa?
Huomenna keskiyöllä mammat taas jonottaa kaupan edessä uusinta mukia ja hamstraa niitä sen rajoitetun ostomäärän verran kotiinsa yrittäen tehdä epätoivoisesti voittoa painotuotteella. Onkohan muki edes Suomessa valmistettu, epäilen
Kommentit (27)
Kyllä markkinoinnilla saadaan ihmeitä aikaan ;)
Mä tykkään kyllä muumeista ja tykkään esim. muumivauvanvaatteista, lakanoista ja löytyypä pari tuollaista mukiakin, mutta jotenkin en ole innostunut kuitenkaan keräilemään niitä kuin pokemoneja eli että kaikki pitäisi saada. Muutama itselleni mieleisellä kuvalla löytyy ja se riittää itselleni. Tuskin ostan tätä yhden päivän myynnissä olevaa mukia. Mielestäni siis ovat ihan kivoja, mutta ei aiheuta pakonomaista keräilytarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitteko Ruotsin Kenen Kotona-sarjaa? Siinä jollain oli ihan älytön kokoelma niitä mukeja valkoisessa kaapissa joka näytti siltä että se on teetetty oikein niitä mukeja varten, ja kyseessä oli aika nuori, ruotsalainen nainen joka ne omisti ja joka siellä asui.
Jaksossa oli suomalaissyntyinen lähemmäs keski-ikäinen nainen Ahvenanmaalta, joten kaikki luulivat tottakai että tuo olisi ollut hänen asuntonsa :D
Olen huomannut monissa ruotsalaisohjelmissa on ollut myös Kivituikkuja pöydillä ja Marimekon Unikkoa ikkunoissa.
Taitavat olla suosittuja myös siellä.
Yksi niistä oli arkkitehdin koti.Joo ja monilla ollut noiden lisäksi Ultima Thule-laseja mm. olohuoneen baari/tarjoilupöydillä ja Festivo-kynttilänjalkoja kaapistojen päällä.
Mullakin on. Otin perintönä, muistoja lapsuudesta :)
Ymmärtäisin jos nämä olisivat käsityönä tehtyjä. Mikään ei estä Arabiaa alkamasta tehtailla noita takavuosien mukeja uudestaan, jolloin se keräilyarvo romahtaisi heti.
Mullakin on pari vanhaa joiden arvo on näköjään jotain 200/kpl. Pitää varmaan ottaa hölmöiltä rahat pois ennen kuplan puhkeamista.
Minusta nuo on tavallaan hauskoja ja on kiva nähdä niitä kokoelmia kun joissakin erikoisemmissa (?)mukeissa on niitä talojen pyöreitä kattoja "hattuina", mutta nuo mukit eivät sovi minun muuhun sisustustyyliin :)