Etsikää meille koirarotu, kiitos!
Haluamme koiran, jonka voi ottaa lentokoneeseen matkustamoon kassissa. Ei kuitenkaan chihuahuaa tai muuta ihan miniminikoiraa. Asumme ok-talossa, jossa verkkoaidattu iso piha, mutta toki päivittäiset kävelyttämiset tehdään. Minulla lievää polvivaivaa, johon käveleminen suositeltavaa liikuntaa, en kuitenkaan voisi harrastaa agilityä tai liikkumista vaikeammassa maastossa. Pieni reipas koira olisi just meille sopiva, ei metsästysviettiä, ei työkoiraa tms., vaan perhekoira. Lapsia ei ole (omamme jo aikuisia).
Mitä rotua suosittelisitte?
Kommentit (25)
Kääpiövillakoira. Tutuillani on ja ainakin se koira rakastaa lapsia, aikuisia ja toisia koiria. Ja muutenkin olen törmännyt ystävällisiin kääpiövillakoiriin. Trimmausta tietenkin vaatii, mutta senkin voi itse opetella jos tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen chihuja meillä oli sekarotuinen pystykorva, sellainen ihana musti. Mahtava koira sekin! Mutta matkustelemme mielellämme Euroopassa ja ottaisimme koiran mukaan reissuille ja pieni kassiin mahtuva rotu olisi kriteeri. Ap
O/6
Ostakaa niin iso kassi että sinne sopii mikä koira vaan.
:D
Tarkennan: lentokoneeseen matkustamoon vietävään kassiin olisi mahduttava.
Voi olla, että luovumme tästä "olisi mahduttava"-suunnitelmasta, mutta aloitamme nyt kuitenkin sellaisen rodun miettimisen, että sen voisi ottaa matkustamoon. Chihumme oli mukana monilla matkoillamme. Kassi siis toki vain lentokonetta varten ;) Ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaikuttaa teidän elämä siltä,että koira olisi tulossa vain paikkaamaan jotakin"rakoa".Matkustelu tärkeää? Ette voi harrastaa koiran kanssa,mutta voitte kyllä hoitaa pakolliset pissatukset? En suosittele yhtäkään koira-enkä muitakaan rotuja,ennenkuin olette valmiita kaikkeen vastaantulevaan lemmikin kanssa eläessä. Teillä ei ole nyt oikea aika ottaa lemmikkiä.Suoraa tekstiä,mutta toivottavasti antaa auhetta syvällisee miettimiseen.Teillä on tontti,jospa harrastaisitkin eri kukkien kasvatusta?Siitä saisi iloa ja eloa.
Saat toki sanoa mielipiteesi, enkä siitä loukkaannu, ventovieraitahan tässä ollaan, mutta minulla on ollut viimeiset 30 vuotta koiria. Ensin sekarotuinen, myöhemmin 3 chihuahuaa. Tunnen monta vanhustakin, joilla on koiria. Itse olen kyllä ihan aktiivinen, mutten pärjäisi kaikkein aktiivisimman rodun kanssa polvivammani takia (mikä taasen vaatii kävelyliikuntaa). Joskus koiraihmiset nettikeskusteluissa menevät vaatimuksissaan fanaattisuuden puolelle, oikeassa elämässä tuskin tapaa tällaisia ääriajattelijoita. Itse en harrasta kovin tiukkapipousta elämäntyyliä. Meidän koiramme olivat iloisia terhakoita tapauksia :) Ap
Cotton. Kaikin puolin vaivaton koira, jos vaan turkin pitää lyhyenä. Aivan mahtava perhekoirana.
Terrierejä ei ole jalostettu miksikään seurakoiriksi alunperin, vaan ne on esim. pyydystäneet rottia, se voi näkyä käytöksestä edelleen. Lisäksi saattaa olla kovia haukkumaan. Turkinhoito voi tuottaa päänvaivaa, koska trimmaus tehdään nyppimällä. Jos ei käytä missään trimmattavana, nyppiminen on kovaa työtä.