Voiko pahoinpitely syytteen lapsea kohtaan tehdä aikuisena n.15vuotta siis myöhemmin
Olin n.15vuotias kun 9vuotiasta ja 10vuotiasta poikaa pahoinpideltiin ja huoneesta kuului kauheat metelit ja huonekalujen lentelyt. Näin aikuisena on asia tullut mieleeni monesti, tuntuu pahalta kun en tehnyt mitään esim. Koittanut soittaa salaa hätänumeroon, jopa mennyt väliin.. En enää muista olisinko ollut tarpeeksi iso väliin olin kuitenki aika ruipelo tyttö.. Haluisin tehdä ihmisestä syytteen, koska suuttumus on kova ja koska hän aikuisena nuoria puolustuskyvyttömiä poikia, joilla ei ollut mitään mahdollisuutta puolustautua. Tekisi mieli nyt nousta vastaan ku on aikuinen ja tuntuu että ansaitsisi sanktion, koska silloin oli jotenki ylimielinen ja ilkeä.
Kommentit (11)
Voisinhan kysyä ihan poliisiltakin. Mutta ssia vaivaa minua tosiaan oman reaktioni takia, niin halusin jakaa tämän.
10 vuotta taitaa olla se vanhenemisen raja tässä. Joku varman faktan tietäjä voi korjata, jos olen väärässä.
Siis aikuinen löi 9 ja 10 vuotiaita poikia
Eikös rikos lasta kohtaan vanhene 10 vuotta siitä, kun lapsi täyttää 18 vuotta?
Hyvä kysymys, kannattaa selvittää asiaa poliisilta. Olitko siis naapuri vai samassa perheessä vai...?
Vierailija kirjoitti:
Eikös rikos lasta kohtaan vanhene 10 vuotta siitä, kun lapsi täyttää 18 vuotta?
Taasko täällä keksitään jotain omia lakeja?
Liian myöhään! Rikokset vanhenevat 10 vuodessa, vain murha ei vanhene.
Lapset varmaan menneet jo elämässä eteenpäin. Toivottavasti saaneet hyvän elämän kaikesta huolimatta. Ei ole reilua pilata sitä vain itsekkäiden syiden takia. Olisit auttanut silloin kun voit. Sitä paitsi, jos ovat nyt korkeassa asemassa voi se, että joku tietää heidän menneisyydestään tuntua epämillyttävältä. Traumojen pintaan nousemisesta puhumattakaan. Anna poikien elää elämää, jonka ovat ansainneet.
Pitäisi varmaan yrittää unohtaa, mutta asia vaivaa minua.. Lähinnä sillä että olisinko voinut tehdä jotain, mutta olen yrittänyt olla syyllistämättä itseäni, koska pelokas nuori olin ja syyllinen on tosiaan tämä aikuinen