Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12361)
Vierailija kirjoitti:
Emilia Männynväli: Toiste en suostu katoamaan
Inspiroivia esseitä ja paljon rohkeampaa ja kiinnostavampaa pohdintaa aikamme suurista aiheista kuin se Kontulan paljon kehuttu Pikkuporvarit, vaikka toki tässäkin länsimaisen keskiluokan kritiikki on vahvasti mukana. Kaikesta en ole samaa mieltä, mut se on toisaalta tän tyyppisissä kirjoissa vain hyvä. Nimiesseessä ilahdutti erityisesti se, että Männynväli uskaltaa sanoa ääneen kaiken sen, mitä itse olen liian pelkuri sanomaan. Saa nähdä, leimataanko hänet(kin) vasemmistopiireissä fasistiksi ja/tai äärioikeiston hyödylliseksi idiootiksi... Runo-osioon en ole vielä ehtinyt, eikä punk-skene ole itselle tuttu, niin että saa nähdä, miten se iskee.
Ja niinhän siinä kävi, että Männynvälin kirja mm. vedettiin pois keskustelusta Varjokirjamessuilla, koska se on "vihamielinen". Kertoo taas hienosti Oikeassa Olevien Ihmisten lukutaidosta ja keskustelukyvyistä. On myös aika hauskaa, että Varjokirjamessut ei kykene tällaisen kirjan käsittelyyn, mutta ihan tavan kirjamessuilla voidaan käsitellä myös kirjaa, jossa on niinkin hurjia ja radikaaleja ajatuksia kuin että materiaalisella todellisuudella on väliä myös sukupuolen käsitteen kannalta.
No, nyt itsellä on kesken tietokirja ilveksistä (Katja Holmalan Ilves).
LENTSU by Veikko Huovinen.🤧
Hauskaa ja ajankohtaista lukemista juuri nyt kun olen koronatoipilaana.
Vierailija kirjoitti:
Kestävyyden avaimet ja Red, white& royal blue
Minusta jälkimmäistä enemmän saman tyyppisistä tykkäsin vastikään Jax Calderin Unlike Heir-kirjasta. Alun jälkeen aloin tykätä. Loppu olikin jännä! HEA
Vierailija kirjoitti:
Natasha Lesterin Diorin salaisuus.
Kolmessa aikatasossa kulkeva romaani.
Ei oikein tunnu miltään Galbraithin uusimman tiiliskiviromaanin jälkeen jonka sain just luettua.
Olikin ihan hyvä. Mielenkiintoista faktaa sota-ajan Britannian ilmavoimista ja naisten osuudesta siinä. Ranskan vastarintaliikkeestä myös, Diorin sisko toimi siinä ja melkein kuoli keskitysleirillä.
John Boynen Kaikki särkyneet paikat.
Jatkoa Poika raidallisessa pyjamassa- kirjalle. On hyvä.
Marika Riikonen: Yksin, kiitos
Suosittelen jokaiselle introvertille.
Malin Persson Gioliton Sinun käsissäsi. Just luin loppuun. Oli tosi hyvä, taitavasti kirjoitettu ja ajatuksia herättävä.
Deborah Levy: Hot Milk. Olen suunnilleen puolivälissä, mutta ihan pihalla, mikä on homman nimi ja tarkoitus Sinnittelen kuitenkin kirjan loppuun (vaikka harppomalla) ja toivon, että teoksen idea kirkastuu minullekin.
Just laitoin tuon Levyn kirja kirjastoon varaukseen, luonnehdinta vaikutti hyvältä.
Blake Crouch / Pimeää ainetta
Todella ajatuksia herättävä ja jännittävä.