Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12214)
Mathias Rosenlund: Melancholia zoantropia.
Runoa. Pidän. Minulle ennestään tintematon kirjoittaja, jolta voisin lukea muutakin.
Beth Morreyn Missy Carmichaelin rakkaustarina.
Yksinäisyydestä, ystävyydestä ja uusista aluista.
Mukavaa luettavaa!
Elizabeth Stroutin Lucy meren rannalla. Olen tykännyt Stroutin kirjoista, ja tämä vaikuttaa olevan hyvä myös. (Romaani alkaa koronan alkamisesta ja erikoista, kuinka kaukaiselta se tuntuu nyt.)
Kar Ove Knausgård -taisteluni osa 2
True story what reality TV says about us
Diana Gabaldonin Muukalainen.
Mielenkiintoinen holokaustiin liittyvä kirja: Norman G. Finkelstein: The holocaust industry.
Ostin sen joskus takavuosina ja luen nyt uudelleen rasismitiedonannon innoittamana.
Viisikko pulassa.
Ajattelin alottaa lukemisen pitkän tauon jälkeen lapsuuteni suosikista. En oo vuosiin lukenut mitään, tai jos oon yrittänyt, on jäänyt aika äkkiä kesken.
Tän Viisikon alotin heinäkuussa, ja se jäi kans siihen, mutta olen päättänyt että jatkan lukemista ihan kohta. Toi on oma kirja, kirpparilta, niin aikaa on.
On tää aika järkyttävää ettei saa enää kirjaa luettua, lapsena ja nuorena luki jatkuvasti. Haluun takasin siihen mielikuvitusmaailmaan.
Sen maksaa minkä tilaa, Seppo Jokinen
Matti Patronen: Pro Patronen.
Hauska jopa näin masentuneen mielestä. Oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Viisikko pulassa.
Ajattelin alottaa lukemisen pitkän tauon jälkeen lapsuuteni suosikista. En oo vuosiin lukenut mitään, tai jos oon yrittänyt, on jäänyt aika äkkiä kesken.
Tän Viisikon alotin heinäkuussa, ja se jäi kans siihen, mutta olen päättänyt että jatkan lukemista ihan kohta. Toi on oma kirja, kirpparilta, niin aikaa on.
On tää aika järkyttävää ettei saa enää kirjaa luettua, lapsena ja nuorena luki jatkuvasti. Haluun takasin siihen mielikuvitusmaailmaan.
Se keskittymiskyky palaa kyllä, kun luet vaan. Puhelimen räpläämisen jälkeen kaikki pitkät tekstit tuntuu hankalilta, mutta se menee ohi, kun harjottelee sen taidon uudestaan. Itsellä oli sama ongelma, mutta nyt luen taas ihan kunnolla, kymmeniä kirjoja vuodessa, ja keskittymiskyky on ihan hyvä.
Alastair Reynolds: Varjokapteeni.
Tulin ostaneeksi saman kirjailijan pokkarin "Luiden hiljaisuus" ilman että tajusin sen olevan trilogian kolmas osa. Piti sitten hakea kirjastosta Kostaja ja tämä Varjokapteeni. Eivät nämä parasta Reynoldsia ole, ja vähän vaikuttavat taskulaskimella kirjoitetuilta. Mutta mielenkiintoisen maailman hän on luonut, ja tämä on aika "kovaa" scifiä josta tykkään. Ja on henkilöissäkin tarpeeksi särmää ja puolia pitämään yllä kiinnostusta, mihin Nessin sisarusten taru päätyy.
Yari-taikurin apulainen (muistelee)
Ji Seong-ho : Pako jonka piti olla mahdoton. Kannattaa lukea, ennen kuin valittaa pikku asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikko pulassa.
On tää aika järkyttävää ettei saa enää kirjaa luettua, lapsena ja nuorena luki jatkuvasti. Haluun takasin siihen mielikuvitusmaailmaan.Se keskittymiskyky palaa kyllä, kun luet vaan. Puhelimen räpläämisen jälkeen kaikki pitkät tekstit tuntuu hankalilta, mutta se menee ohi, kun harjottelee sen taidon uudestaan. Itsellä oli sama ongelma, mutta nyt luen taas ihan kunnolla, kymmeniä kirjoja vuodessa, ja keskittymiskyky on ihan hyvä.
Kiva kuulla että se taito palautuu. Lupaan palauttaa sen. 😊
Michael Connnellyn Aavikon tähti.
Neljäs osa Bosch & Ballard- sarjaa.
Juha-Oekka Koskinen: Kirjalija ei koskaan julkaissut mitään.
Suomikummaa - Verronen tulee mieleen hyvällä tavalla.
Bob Dylan: muistelmat osa 1
Anni Kuu Nupponen: Sydänmeri