Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12224)
Kati Tervo: Tyttö joka olin.
Huomenkellotyttö.Sarianna Vaara.Lapsuuden koulukaverini.
Maailmanparantajan muistelmat Risto Isomäeltä. Suomalaiset ovat saaneet yllättävän isoja muutoksia aikaan maailmalla. Nykyään on taannuttu vain huutelemaan somessa. Isomäki on kiinnostava tyyppi, ajattelee itse.
Assburger kirjoitti:
Simpauttajasta löytyi sävyjä enemmän kuin muistinkaan.
Kaikki ihmiset oli kuvattu hyvin ymmärtävästi, ketään ei tee mieli tuomita.
Turunen havainnoi erinomaisesti sekä ihmisiä että maaseutua, tutulta kuulostaa itäsuomalaiselle. Äänikirjana se toimii hyvin, kun on pitkiä kuvailuja. Överi miehinen seksuaalisuus Simpauttajassa kyllä rasittaa.
Ei kertonut katuvansa - Tommi Kinnunen
Kuuntelen äänikirjana, nyt reilu puolet kuunneltu. Ihan ok. Kertoo suomalaisesta naisporukasta matkalla Norjasta Suomeen toisen maailmansodan jälkeen. Kirjaan haetaan draamaa kuvailemalla jokaisen naisen omaa tarinaa ennen sotaa ja sen aikana. Ei jotenkaan onnistu mielestäni kuvailemaan riittävän hyvin näiden persoonia eikä heidän välistä keskustelua ja dynamiikkaa. Unohdan useimmiten kuka kukin olikaan. Liekö syynä kirjailijan sukupuoli ettei pysty niin vakuuttavasti kuvailemaan naisia.
Esimerkiksi kohta, jossa sodan päätyttyä naisten päät ajellaan kaljuksi häpäisytarkoituksessa. Naisia kuvaillaan kuinka he keskimäärin kaikki ovat maailmanlopun partaalla ja itkevät katkerasti kun hiukset leikataan ja ajellaan. Sellaisessa tilanteessa kun eivät tiedä mitä vieraskieliset miessotilaat puhuvat tai aikovat tehdä heille. Itse ainakin olisin hyvin helpottunut jos säästyisin väkivallalta tai seks. hyväksikäytöltä tuollaisessa tilanteessa.
Esko Valtaojan Ensimmäinen koira kuussa. Kolumneja vuosien varrelta. Ihmetellä täytyy, miten ajankohtaisia esim. vuoden 2010 jutut ovat. Viihdyttävä ja samalla ajatuksia antava. Suosittelen!
Raamatun Apostolien teot. On kyl mielenkiintoista luettavaa.
Kesäloman huvituksiini kuuluu lainata kirjastosta iso kasa Kamut -sarjiksia ja nauraa höröttää ääneen niitä lukiessa 😁 Suosittelen, rentouttaa kivasti ja unohtuu työjutut 👍
Ann-Christin Antell: Puuvillatehtaan varjossa. Historiallista romantiikkaa ja aktivismiakin. Kirjailija on perehtynyt elämään 1800-luvun Turussa hyvin. Aina näissä historiallisissa kuitenkin mietityttää, kuinka hyvin nykyajasta pääsee menneen aikakauden ihmisten ajatusmaailmaan.
Sarah Perse: Parantola. Dekkari.
Vierailija kirjoitti:
Bongasin kirjaston kierrätyshyllystä Joy Fieldingin Syrjähyppy- kirjan.
Olen hänen kirjojaan lukenut muitakin ja tykännyt.
On hyvä, avioliiton ja menneisyyden taakkoja.
Kirjan nimestä voisi päätellä sen olevan aivan erilainen- on aika traaginen tarina.
Velkakirja, osa 4, kuudes painos.
Niina Mero: Englantilainen romanssi. Olen lukenut vähän yli puolet ja vaikuttaa todella hyvältä. Romantiikkahyllystä mutta tähän mennessä enemmän kuvausta kirjallisuuden tutkimuksesta ja romantiikan ajan kirjailijoista kuten Percy Bysshe Shelley. Vähän goottikauhua ja aatelisten salaisuuksia niin avot.
Jasmine Westerlund: Olly Donnerin kiehtova elämä.
Kirja kertoo ?? Sinebrychoffin suvusta, näin luulin. Kirjoittaja kertookin itsestään, josta en ole lainkaan kiinnostunut. Jätän kesken.
Mikä ihmeen narsismi tai piilonarsismi (vielä pahempi) ihmisiä vaivaa. Mitään ei voida kertoa tai sanoa ilman, että otetaan mukaan itsensä. HALOO, kirjoittakaa siitä asiasta, mistä lupaatte, älkää herran tähden itsestänne.
Raamattu: täynnä outoja satuja, jotkut vielä uskoo niihin.
Camilla Grebe, Åsa Täff : Karvas kuin kuolema, tykkäsin. Kirjasarjan eka kirja Levoton mieli oli myös hyvä. Siri Bergman sarja.
Sofie Sarenbrant Sielunkumppani. Tykkään näistä Emma Sköld kirjoista ja odotan aina uusinta.
Ranar Jónasson Tuhkayö, ihan jees dekkari.
Eeva Loukon Onnelisten saaren aloitin juuri, katsotaan millainen on.
Bongasin kirjaston kierrätyshyllystä Joy Fieldingin Syrjähyppy- kirjan.
Olen hänen kirjojaan lukenut muitakin ja tykännyt.
On hyvä, avioliiton ja menneisyyden taakkoja.