Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12238)
Timo Sandbergin Kuolontuoksu.
Uusin komisario Heittola- sarjan kirja.
Lahtelaisena tuttuja paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kielletty päiväkirja
Uudelleen löydetty italialainen kulttiromaani naisen salaisista ajatuksista on sekä aikansa kuva että häkellyttävän ajankohtainen.
43-vuotias Valeria on elämäänsä tyytyväinen perheenäiti, kunnes hän eräänä päivänä ostaa mustan vihkon. Kirjatessaan arkisia havaintojaan ylös Valeriasta tuntuu kuin hän näkisi perheensä ja itsensä ensimmäistä kertaa todella. Itsestäänselvästä tulee ristiriitaista, pienestä suurta ja mullistavaa.
Kielletty päiväkirja on kertomus sodanjälkeisestä Euroopasta ja keskiluokkaisen naisen pyrkimyksestä murtautua hänelle määrätystä roolista juuri ennen 60-luvun seksuaalista vallankumousta. Otava tuo vuonna 1956 suomennetun teoksen uusien lukijasukupolvien saataville.
Kielletty päiväkirja - Alba de Céspedes
Luin tämän ja oli lapsettoman introvertin painajainen :D
Tietääkö joku keski-iästä kertovaa kirjaa, joka ei keskittyisi äitiyteen eikä puumailuun? Olen lukenut Keski-ikäinen elämäni.
Starlight tähtihetkiä
Böö! 2
Kaisa Tammi: Naisvankilan pomo.
Suosittelen.
Viveca Stenin Sandhamnin murhat -sarjaa olen viime aikoina kuunnellut lenkki-, siivous- ja autossaistumisseurana. Tietokirjapuolella menee nyt luettuna Adam E. Liebermanin Ihmiskehon lyhyt historia (olen kuunnellut aiemmin, mutta nyt ajatuksen kanssa paperilta). Molemmat ihan jees.
Carlo Rovelli; Ajan luonne.
"Aika on aivan muuta kuin miltä se meistä tuntuu. Se kulkee jossakin hitaammin, toisaalla nopeammin ja nykyhetki haihtuu ulottuviltamme valtavaan maailmankaikkeuteen. Kuitenkin elämme ajassa kuin kalat vedessä. Mitä jää jäljelle, jos aikaa ei ole?"
Kuuntelen sellaista kuin Ihan tavallinen kokaiinikauppias. Cowa.
Painava puheenvuoro huumeiden ongelmista ilman saarnaamista.
Luen Sami Tissarin Krysaa. Sen olisi pitänyt voittaa FInlandia. Ei tällaista huikeaa revittelyä tässä maassa ole ennen nähty.
Kaisa Pylkkänen: Räjähdysvaara
Olen kahden vaiheilla, jatkanko lukemista. Vähän liian karski päähenkilö, kova. Kiroilee.
Elina Backman: Kun kuningas kuolee
Ihan toimivaa ja viihdyttävää dekkaria
Vierailija kirjoitti:
Kaisa Pylkkänen: Räjähdysvaara
Olen kahden vaiheilla, jatkanko lukemista. Vähän liian karski päähenkilö, kova. Kiroilee.
Luin loppuun. Raskaita asioita käsiteltiin huumorilla. Moni kappale tuntui sketsiltä, jotkut kielikuvat väkisin hauskoja.
Prince Harry: Spare.
Ihan mielenkiintoinen on alku ollut (160/n. 750 luettu). Näyttää vahvasti siltä, että Harryn ongelmat alkoivat äitinsä kuoltua ja hän jopa kieltäytyi uskomasta äitinsä kuolemaa vaan odotti hänen tulevan jostain piilopaikasta takaisin. Ja tätä kesti sitten pitkään. Ja velipojan kanssa on otettu yhteen jo lapsuudessa (mm. tappelua auton takapenkillä, Charles pysäytti auton ja käskytti Williamin ulos odottamaan toista autoa).
Kuvaukset kouluista (ei napannut), asumuksista ja mm. safarista ovat mielenkiintoisia.
Yllättävän helppoa englantia ja sujuvaa tekstiä, joten kirjoittaja(t) on oikein hyvin valittu.
Anne Holtin Kuolematon kunnia.
Ninni Schulmanin Juhlimaan tulkaa
Ilana Aalto: Paikka kaikelle: Mistä tavaratulva syntyy ja kuinka se padotaan.
Luulin tätä tavaroiden karsimisoppaaksi, mutta sisältää todella laajan ja mielenkiintoisen katsauksen kodin, tavaroiden ja siisteyskäsitysten kulttuurihistoriaan.
Finlandia-palkittu Hävitys on kesken. Niin on myös aivan toisenlainen kirja, Vanhan kartanon Diana.
Vakavaa ja kevyttä.
Kuuntelin Aamu ilman darraa -kirjan, koska elämänmuutos kiinnostaa. Vähän häiritsi epäluonteva puhekieli, vaikka kirjan ilmeisesti lukee kirjoittaja itse. Ehkä olisi ollut parempi ihan kirjana luettuna.
The Kinsey report.
Seksuaalinen elämä 1950-luvun vaiheilla.