Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12331)

Vierailija
7521/12331 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla Läckbergin Majakanvartija. Ihan jees.

Vierailija
7522/12331 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jan Guillou: Mies Kaliningradista

Ajankohtainen nytkin, kannattaa lukea, kuten muutkin hönen kirjansa! Luen kolmatta kertaa ja muukin hänen tuotoksensa löytyy ihan omasta "kirjastosta", edellinen lukemani oli Keplerin Playground

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7523/12331 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earth Under Fire Humanity's Survival Apocalypse LaViolette Space Cosmic Physics

Vierailija
7524/12331 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä hitaasti lähteviä sanotaan arvosteluissa 'slowburn' :) eli kyllä sille ihan termikin on ja moni pitääkin niistä.

Yllätys yllätys mutta suurin osa MM kirjoittajista ja ehkä lukijoistakin on juuri nimenomaan naisia myös, joten et ole sen oudompi lukija.

Minäpä yritän nyt vkonloppuna tiputella jotain niin katsotaan mikä se sun makusi olisi vaikka voimme joutua sitä vähän hakemaan. Itse olen myös aina lukenut eri genrejä.

Jollei nyt puhdasta contemporary romance tyyppistä lasketa, meillä on vaikka mitä sotkettuna MM pohjaan fantasiasta ja paranormaalistä (PNR) scifin kautta jännitykseen, toimintaan, poliisijuttuihin, kummitusjuttuihin ja jopa kauhuun.

Xx

---

No itse pidän lähes mistä vaan aiheeseen liittyvästä. Olen joskus tuon Amazonin kautta lukenut muutamia. Vaikeaa sanoa mistä pidän eniten. Tarina ei saisi olla mikään "höpöhöpö" juttu mitä monesti näkee vaan ajatuksella tehty. Ei mikään esim seksiin pohjautuva vaan mieluummin ajatuksia herättävä. Ehkä sellainen mieluummin, että ihmiset tapaavat ja hitaasti tutustuvat. Vaikeaa silti selittää. Jos haluat niin kertoa niin otan kyllä suosituksia vastaan. Tuntuu monesti silti siltä, että jotkut tuollaiset kirjat ihan roskaa ja jopa fanifiktiosta löytää joskus parempaa tarinaa juonen käänteinen. Pitää ehkä tähän tunnustaa, että itse olen nainen ja silti luen välillä tähän genreen kuuluvia kirjoja. Tosin luen todella paljon kaikkea muutakin.[/quote]

Vierailija
7525/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter Ackroyd : T.S.Eliot

Miehellä on ollut käsittämättömän tuskia elämässään.Samalla sivutaan Bloomsburyn ryhmää ja luodaan katsaus 1900 - luvun alun kirjallisuuteen.

Vierailija
7526/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrsa Sigurdardottir: Perimä.

Vierailija
7527/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli Kannon "Rottien pyhimys". Rehevä kirja, tulee Rabelais mielee; syvällinenkin. Paras suomalainen kirja 50 vuoteen.

Vierailija
7528/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The happiness track - How to apply the science of happiness to accelerator your success. Voin suositella ihan jokaiselle nykypäivän oravanpyörässä ja häiriötulvan keskellä elävälle.

Vierailija
7529/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen kieli - Bill W:n kirjoituksia Grapevine -lehdessä

Vierailija
7530/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica Fellowes: Mittfordin juttu

Harmitonta, kevyttä, dekkaria ja romantiikka sotkettuna 1920-30 luvulla. Sarjan neljäs osa.

Vierailija
7531/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusintakierrokselle Rushdien "Saatanalliset säkeet".

Myötätunnosta.

Kipikapi hankkimaan tämä kirja!

Vierailija
7532/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Myötätunnosta.

Juuri äsken Googletin kirjaa, kun mieheni kanssa tästä puhuttiin ja sanoin, että pitää kyllä lukea kirja. Pitää laittaa kirjastovaraukseen, ellei Bookbeatista tai Suplasta löydy. 

Vierailija
7533/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän verkko - luonnon monimuotoisuutta edistämässä

Vierailija
7534/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Myötätunnosta.

Luin tämän teoksen suomennuksen tuoreeltaan  -90 ihan vain mediakohun takia.

Tämähän siis on hauska, sarkastinen, fantastisuutta hipoava romaani, joka sijoittuu Intiaan ja Englantiin ( Ruhdie intialainen, asunut Lontoossa ).

En ymmärtänyt silloin fatwan syitä. Luin Koraanin  - 95 - ymmärsin vielä vähemmän. Luin -96 netistä ja lehdistä tarkkoja syitä fatwalle, aina vaan meni sakeammaksi tulkinnat. 

Yossa kirjallisuuden opiskelijana luin tämän vielä uudelleen, enkä - vaikka pitäisin turbaania  kuinka kireällä löydä -tästä teoksesta mitään Islamia tai profeetta Muhammedia loukkaavaa.

Tämä valitettavasti osoittaa myös kirjallisuuden voiman ja tulkinnan merkityksen.

Ilmeisesti kyseessä on joku äärishiia, joka on radikalisoitunut verkossa. Tuskin lukenut teosta ja A. Khomeinikin kuoli jo - 89.

Hyllystä teos löytyy. Ehkä luen vielä kerran.

Vierailija
7535/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joyce Carol Oates: Blondi. Oatesin Marilyn-kirja, tulossa syyskuussa leffateattereihin. Muistin, että se löytyy omasta hyllystäni ja kiinnostuin.

Vierailija
7536/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kirjallinen kontribuutio Rushdie-tilanteeseen: tilasin verkosta Padma Lakshmin (Rushdien ex-vaimo, tai yksi heistä) muistelman Love, Loss, and What We Ate.

Vierailija
7537/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasse Lehtisen " Murhattu ministeri"

Vierailija
7538/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 Laws of Power

Vierailija
7539/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joyce Carol Oates: Blondi. Oatesin Marilyn-kirja, tulossa syyskuussa leffateattereihin. Muistin, että se löytyy omasta hyllystäni ja kiinnostuin.

Tuo kiinnostaa. Kerrotko sitten mitä mieltä olit.

Vierailija
7540/12331 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janet Skeslien Charles: Kirjasto Pariisin sydämessä. Osittain tositapahtumiin perustuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi