Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12332)
Manna Sarin kirjoitti:
Karl Marx - Pääoma
Tämä on hyvä. Miksi suuria ajattelijoita ei ole ollut viiteen/kuuteenkymmeneen vuoteen? Nietzsche, Marx ja Spinoza🧡
Onko kaikki jo sanottu?
Ilkka Lintusen Aromaansulka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anthony Doerrin "Taivaanrannan taa". Harmittaa kun on nämä yleisurheilun ja potkupallon kisat päällä, niin ei oikein ehdi lukea - kun kesälomakin on vasta elokuussa. Tulee luettua 10-15 sivua päivässä ja tunnelma katoaa... Ehkä odotan elokuulle ja luen sitten uudestaan KUNNOLLA muutamassa päivässä.
Jotkut inhoaa kuuntelemista mutta mä kuuntelen bussissa ja siivotessa silloin ehtii enemmän.
Itsekin olen harkinnut bookbeatia tai suplaa tai mitä näitä on, mutta nimenomaan fiktiossa haluan aina lukea itse. Lukijan rooli voi olla omissa korvissani liian suuri. Tietokirjoja voisin kuvitella itsekin kuuntelevani :)
Karina Halle: River of Shadows
Suomalaiseen mytologiaan perustuvaa romanttista fantasiaa. Ei nyt ihan vakuuta, mutta aion lukea loppuun ihan silkasta uteliaisuudesta.
Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.
Pajtim Statocin Bolla
Volter Kilpi: Alastalon salissa
Kaksikin on kesken, luen vuorotellen.
Haruki Murakami: Norwegian Wood.
Kelly A. Turner: Syövästä voi selviytyä. (itselläni ei syöpää).
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi olla itsestään selvä, mutta Kutsu minua nimelläsi (Call Me By Your Name) ja sen jatko-osa Etsi minut (Find Me), josta nyt tuskin tullaan tekemään elokuvaa.
Meri Valkaman Sinun, Margot.
Vihdoin sain kirjaston varausjonosta muutaman kuukauden jälkeen.
Tässäkin on tuota jonkun kaipaamaa h- teemaa.
Salla Salmisen Katrina jo kolmannen kerran.
Jotiar Ismail Mirkhanin seikkailut Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anthony Doerrin "Taivaanrannan taa". Harmittaa kun on nämä yleisurheilun ja potkupallon kisat päällä, niin ei oikein ehdi lukea - kun kesälomakin on vasta elokuussa. Tulee luettua 10-15 sivua päivässä ja tunnelma katoaa... Ehkä odotan elokuulle ja luen sitten uudestaan KUNNOLLA muutamassa päivässä.
Jotkut inhoaa kuuntelemista mutta mä kuuntelen bussissa ja siivotessa silloin ehtii enemmän.
Itsekin olen harkinnut bookbeatia tai suplaa tai mitä näitä on, mutta nimenomaan fiktiossa haluan aina lukea itse. Lukijan rooli voi olla omissa korvissani liian suuri. Tietokirjoja voisin kuvitella itsekin kuuntelevani :)
Hyvä pointti. Lukijan rooli on suuri yleensäkin. Itse olen kuunnellut Bookbeatilta vanhoja Enid Blytonin krijoja, ja niissä on aivan loistava lukija, joka itse asiassa rikastaa kirjaa. Luin ko. kirjat lapsuudessani, eikä tämän lukijan esitys vähennä nautintoa lainkaan. Päin vastoin, huippulukija, nostalginen teksti. Hieno yhdistelmä :)
Ferdinand von Schirachin kirja Rikoksia, jota luen jo toista kertaa. Juuri sain luettua Sami Lopakan teoksen Loka. Molemmista vahva suositus.
Ilkka Remeksen Pedon syleily.
Aluksi luulin, että se on dokumentti Anneli Auerista...
Ihmissuhteet digimaailmassa.
Sophie Hannah: Kuolema ostaa paikkalipun
Olen muutkin Hannahin Poirot tulkinnat lukenut, en pidä niistä, enkä ymmärrä miksi oikeudenomistajat ovat antaneet Poirotin hahmon tällaiseen. Ja vaikka en pidä, silti ne on aina luettava, koska niissä on Poirot
JP Koskisen Murhan vuosi -sarjan uusinta, Elokuun viimeinen ehtoollinen, odotellessa. Äänikirjana näyttäisi jo olevan, mutta haluan lukea kirjani kirjoina.
Game of Thrones viimeinen kirja. Mahdottoman synkäksi on kaikki mennyt, mutta täytyy loppuun lukea. Sen jälkeen ilmeisesti Witcher sarja käyntiin.
Olisiko suositella miehelle jotain hyväjuonista hyvän mielen kirjaa jota lukea aurinkotuolissa maaten? Näiden nörttikirjojen välissä voisi jotain muutakin lukea kesän kunniaksi.
Don DeLillo: Hiljaisuus