Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Seppo Hentilä:Pitkät varjot.
Vierailija kirjoitti:
Margaret Atwood: Testamentit. Tämä on Orjattaresi-kirjan jatko-osa. Alkup. teoksesta on tehty suosittu tv-sarja Handmaid's tale, ja tämä kirja yhdistää sekä edeltävässä osassa että tv-sarjassa kerrottua. Nopeaa luettavaa.
Tv-sarja mulla on jäänyt kesken, jotenkin toistaa itseään. Ei toki ole poissuljettua, että joskus katson loppuun.
Ap
Pakko sanoa tästä, että kirja olisi saanut olla pitempi! Mun mielestä siinä kehiteltiin jotain, joka ei ihan lunastunut. Tosi paljon lankoja punottiin, mutta itse kudelma oli lopussa vaatimaton. En tiedä, oliko kirjailija halunnut noudatella alkuteoksen mallia, pitää koko homman lyhyenä ja lopettaa sen samaan tyyliin (tai siis mun muistikuvani mukaan myös Orjattaresi-kirjassa oli lopussa jotain kaukaa tulevaisuudesta Gileadin romahtamisen jälkeen, mutta siitä alkaa olla 13 vuotta, kun olen sen lukenut, eli muistikuvat eivät ole terävimmät).
Ap
Tähtilipun maa. Yhdysvaltain alueen historia.
30 tuntia äänikirjaa.
Hanya Yanagiharan Pieni elämä. Suunnittelen saikuttavani alkuviikon, koska kirja on NIIN hyvä.
Milloinkohan tästä tulee minisarja tai leffa… Oikeudet on jo kuitenkin myyty v. 2016.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkko Saision Passio on nyt loppusuoralla. Kovasti median kehumisesta huolimatta on minulle pettymys. Liian jankkaava ja pitkitetty. Vain muutama kiinnostava henkilöhahmo. JP Koskisen Tulilintu on huimasti parempi.
korjaan: Tulisiipi. Suosittelen!
Pidin!
Vierailija kirjoitti:
Ulla-Lena Lundberg: JÄÄ
Lundbergin henkeäsalpaavan kaunis romaani ei päästä otteestaan. Se vangitsee lukijan jään tavoin odotuksen, kaipuun ja vapauden murtumiin.
Tuo on kyllä aivan loistava kirja. Olen innostunut lukemaan muitakin Lundbergin kirjoja, suosittelen myös niitä luettavaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Tähtilipun maa. Yhdysvaltain alueen historia.
30 tuntia äänikirjaa.
Kirjoittaja oli mun luennoitsija yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Camilla Grebe, Veteen piirretty viiva
En malta lopettaa tämän lukemista! Varsinkin Down-pojan näkökulmasta kerrottu kohta oli niin herkkä, ihan kananlihalla luin. Grebe kirjoittaa taidokkaasti, henkilöt ovat moniulotteisia ja raakuuksilla ei mässäillä. Sopii siis iltalukemiseksi arimmallekin, vaikka on dekkari.
Kiva kuulla. Latasin tuon juuri kuunneltavaksi. Greben Varjojuvat on yksi parhaimmista dekkareista jonka olen lukenut.
Rosa Liksomin Väylä.
Yllättävän hyvä kirja sota-aikojen kuvaukseksi, sillä yleensä en yhtään jaksa lukea sota-aikoja kuvaavia kirjoja. Tätä jaksaa, ei tunnu raskaalta ja epäkiinnostavalta lukea.
Vierailija kirjoitti:
Markku Ropposen Kuhala ja tuomitut.
Mukavaa kevyttä luettavaa!
Milloinkohan tästä Kuhalasta tehdään sarja?
Mä luin nuorena Harjunpää-kirjat, siitä tehtiin tv-sarja/leffoja. Kaiken lisäksi sarjan yksi jakso oli kuvattu paikassa josta ostin 14 v myöhemmin asunnon.
Luin myös Varekset ja siitä tehtiin leffoja.
Kolme vuotta sitten kuuntelin/luin Koskisen ja siitä tehtiin tv-sarja. Luin Hautalehdot, siitä tehtiin sarja, just vissiin saanut C-moressa ensi-illan. Suomalaiae5 dekkarit on nyt nousussa.
Calculus Fennicus. Pitäisi hieman kerrata yliopistotason matematiikkaa kun sille näyttäisi tulevan tarvetta nyt yli 30 vuoden kuluttua peruskurssien suorittamisesta.
"Putinin pihapiirissä" on myös kesken. Ikävää luettavaa tuokin mutta hyvä tietää.
Nina Lykken Kohonnut riski.
Pidin hänen kirjastaan Ei, ei ja vielä kerran ei.
Tuskinpa tämäkään on pettymys.
Rakel Liehun Helene. Taiteilija Helene Schjerfbeckin elämäkerta. Kirjailija, jonka teksti on pelkistettyä, lennokasta ja omaperäistä, on saanut tästä kirjastaan vuonna 2004 Runeberg-palkinnon.
Julia Quinn, Naamiaisten kaunotar
Bridgerton-sarjan 3. osa. Romanttinen, nopealukuinen, hauska historiallinen kirjasarja 1800-luvun Isosta-Britanniasta. Kirjoista on kuvattu Netflixin suosituin tv-sarja.
Mukava, kepeä lukukokemus.
Annette Bjergfeld, Palermotien taivaallinen laulu
Ensimmäinen maailma. Sain idean täältä palstoilta kiitos. Toivon että joku mies katsoisi minuakin kuten kirjassa.
korjaan: Tulisiipi. Suosittelen!