Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12269)

Vierailija
1881/12269 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shanghain tytöt - Lisa See

Loppupuolella jo ja on ollut vaikuttava ja mukaansatempaava kirja.

Vierailija
1882/12269 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko tänne kirjoittelemaan ketään, joka olisi lukenut Berlin Alexanderplatzin? Mä oon sitä yrittänyt viritellä pari kertaa, mutta ei ole oikein ottautunut. Olen lukenut siitä, ja sen teemat kiinnostavat, mutta muuttuuko se jotenkin paremmaksi alun jälkeen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/12269 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko Savonlahti, Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu

Mitäänsanomaton kirja työttömän Helsingin Kalliossa asuvan 35-vuotiaan naisen haahuilusta ja työn hakemisesta ja ex-poikaystävän muistelusta. Hauska ykstyiskohta on se, että hän lukee Vauva.fi-palstaa. Lopussa työnsaanti on jo hilkulla ja muutama yhden yön panokaveri ollut.  Kuinka joku voi kirjoittaa näin tylsän kirjan, mutta pahinta on, että jonkun elämä on oikeasti tällaista. Kirjan nimi kyllä kuvaa tyyliä, ehkä jonkun pitäisi muuttua, mutta pitäisikö sen alkaa itsestä?

Vierailija
1884/12269 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi Pakkanen, Linna

Savonlinnan oopperajuhlilla tapaavat vanhat luokkakaverit, joista eräs on on poliitiikan kuuman sarjan vaikuttaja, naistenmies ja kaikkien kaveri. Anna Laine -sarjan 17. kirja. Olen vasta sata sivua lukenut, mutta tutun helppolukuista ja varmaa Pakkasta taas.

Vierailija
1885/12269 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäänsanomaton kirja työttömän Helsingin Kalliossa asuvan 35-vuotiaan naisen haahuilusta ja työn hakemisesta ja ex-poikaystävän muistelusta. Hauska ykstyiskohta on se, että hän lukee Vauva.fi-palstaa. Lopussa työnsaanti on jo hilkulla ja muutama yhden yön panokaveri ollut.  Kuinka joku voi kirjoittaa näin tylsän kirjan, mutta pahinta on, että jonkun elämä on oikeasti tällaista. Kirjan nimi kyllä kuvaa tyyliä, ehkä jonkun pitäisi muuttua, mutta pitäisikö sen alkaa itsestä?

Kirjoita ite parempi ja vauhdikkaampi. Miten ois?

Vierailija
1886/12269 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilar J. Mazzeon Irenan lapset. Kertoo rohkeasta puolalaisnaisesta joka pelasti lapsia natsien kynsistä. Tositarina siis.

Vierailija
1887/12269 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin jo ajat sitten lukemisen koska kirjat ovat kuollutta tekstiä

Vierailija
1888/12269 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

The noble liar, Robin Aitken.

Platonin käsite sovellettuna Brexit politiikkaan ja BBC:n liberaaliagendaan.

Vierailija
1889/12269 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikinkeltainen taivas, Kjell Westö

Rukous on rakkautta, Paavo Hiltunen

Uusin kirja Tellervo Koivistosta

Vierailija
1890/12269 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monikin esim. Torey Hayden: Aavetyttö ja Taru sormusten herrasta viimeinen osa. Aavetyttö on kyllä aika karua tekstiä ja perustuu tositapahtumiin.

Torey Hayden on minusta parasta,

opetan itse vaikeasti vammaisia ja mm autisteja.

Mielenkiintoista tämä miten jotkut kokevat nämä kirjat karuiksi ja toiset hurjiksi, kuten mieheni sukulainen, joka lukee kuitenkin raakoja dekkareita, joita minä taas en lue ja minä en pidä Torey Haydenia taas liian raskaana tai ahdistavana luettavana.

Vierailija
1891/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon sotilas. Aloin tuon sarjan innoittamana lukea sitä ja tavallaan vertailla niitä keskenään, että mitä kussakin tapahtui. Olen joskus lukiossa nopeasti yhdessä yössä kirjan lukenut, kun piti essee tehdä ja sainkin siitä 9:sin, vaikka luin nopeasti ja olin ihan väsynyt yön valvottuani.

Nyt täytyy kysyä, millainen ihminen korvaa y-kirjaimen, yhden näppäimenpainalluksen, kolme painallusta vaativalla "9:" :llä vain pahoinpidelläkseen äidinkieltä. Yhdeksänsin?

Vierailija
1892/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo Deus ja Faktojen maailma.

Vierailija
1893/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roald Dahl: The Witches

Vierailija
1894/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GRRMarillion, eli Fire & Blood.

Vierailija
1895/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larssonin Pilvilinna joka romahti

Vierailija
1896/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen julkaissutkin kirjoja. Ihmettelen, kuinka kustantajat ottavat tällaista julkaistavaksi. Ehkä ajatellaan, että kohdeyleisöä tällekin löytyy. Ilmeisesti sinä pidit tästä, vai oletko lukenut sen? Oletko peräti Sisko? Terapiakirjanahan tämä tietysti palvelee kirjoittajaa, mutta kuntantajaa ihmettelen.

Vierailija
1897/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agatha Christien Kymmenen pientä n**keripoikaa. Juurikin sillä nimellä.

Vierailija
1898/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen julkaissutkin kirjoja. Ihmettelen, kuinka kustantajat ottavat tällaista julkaistavaksi. Ehkä ajatellaan, että kohdeyleisöä tällekin löytyy. Ilmeisesti sinä pidit tästä, vai oletko lukenut sen? Oletko peräti Sisko? Terapiakirjanahan tämä tietysti palvelee kirjoittajaa, mutta kuntantajaa ihmettelen.

Minä en ihmettele julkaisua, ihan luettava teos, jolla on kyllä yleisönsä. Huomattavasti parempi kuitenkin, kuin Henriikka Rönkkösen kirjat, joihin Savonlahden kirjaa vertaisin.

Vierailija
1899/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihmettele julkaisua, ihan luettava teos, jolla on kyllä yleisönsä. Huomattavasti parempi kuitenkin, kuin Henriikka Rönkkösen kirjat, joihin Savonlahden kirjaa vertaisin.

Rönkkösen kirjat ovat kyllä surkeampia, totta. Onkohan nyt sellainen tapa, että julkaistaan helppoa höttöä, koska lukijat sitä lukevat, vai mistä luulet, että näillekin kirjoille on löytynyt julkasijansa. Savonlahden kirja oli helppolukuinen, mutta mitä sillä on annettavaa lukijalle. Se ei ole dekkari, rentouttava huumorikirja tai ajatuksia herättelevä pohdintakirja. Vai onko niin, että samassa elämäntilanteessa olevat voivat samaistua ja saada helpotusta siitä? Kustantajien julkaisukynnys on todella korkea, korkeintaan yksi sadasta tarjotusta käsikirjoituksesta hyväksytään. Siksi ihmettelen tämän kirjan julkaisua.

Vierailija
1900/12269 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommi Kinnusen Pintti on kesken. Jostain syystä takkuaa, olen lukenut tätä jostain tammikuusta asti ja tässä välillä lueskellut muutakin. Kirja on ihan hyvä, muttei ehkä kovin mukaansatempaava. Pidin Kinnusen aiemmista kyllä enemmän.