Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12269)
Aika monikin esim. Torey Hayden: Aavetyttö ja Taru sormusten herrasta viimeinen osa. Aavetyttö on kyllä aika karua tekstiä ja perustuu tositapahtumiin.
Suvi Raitinen, Matkaystävä
Takakannen mukaan "Riipaisevan hauska esikoisromaani lestadiolaisyhteisössä kasvamisesta, siitä irrottautumisesta ja halusta olla kuten muutkin." Riipaisevaa hauskuutta en ole vielä kohdannut, mutta hyvää kieltä, mukavaa juonenkuljettelua ja ajankuvaa. Olen vasta sivulla sata, jospa kohta alkaa riipaisemaan!
Kuningatar Noor. Jordanian kuningatar Noor al-Husseinin elämänkerta.
"Hirvenmetsästyksen käsikirja"
Välähdyksiä pimeässä ja pimeitä välähdyksiä / Jari Sarasvuo
Osmo Tammisalo. Rakkauden evoluutio.
Vierailija kirjoitti:
Suvi Raitinen, Matkaystävä
Takakannen mukaan "Riipaisevan hauska esikoisromaani lestadiolaisyhteisössä kasvamisesta, siitä irrottautumisesta ja halusta olla kuten muutkin." Riipaisevaa hauskuutta en ole vielä kohdannut, mutta hyvää kieltä, mukavaa juonenkuljettelua ja ajankuvaa. Olen vasta sivulla sata, jospa kohta alkaa riipaisemaan!
Sorry, nimi oli väärin. Suvi Ratinen, Matkaystävä
Sain luettua. Helppolukuinen, mutta ei riipaisevan hauska vaan riipaisevan säälittävä. Tunnen läheisesti lestadiolaisia ja ehkä tämä oli liian lähellä minua, kun en osannut nauraa päähenkilön ajatuksille ja teoille, säälin vain. Erilainen lestakirja, koska tässä perheessä oli vain yksi lapsi, vaikka olisivat halunneet enemmän. Aina on vaikeaa muuttaa maailmankuvaansa ja yrittää elää toisin. Jyväskylän kaupunki on mukavasti mukana, jos olet siellä asunut, tunnet paikkoja. Suosittelen lukemaan, jos haluat avartaa omaa ajatteluasi.
Tunne kotisi Fenshuin voima Asiaa!
Tilikirja.
Tutkailen tilejäni.
Vierailija kirjoitti:
Taivaanpallo (Olli Jalonen)
50-60-luvun nuorten kirja ?
William Gibson : Zero History. Pidän.
Haruki Murakami - Kafka rannalla
Ihastuttava kirja
Tuntematon sotilas. Aloin tuon sarjan innoittamana lukea sitä ja tavallaan vertailla niitä keskenään, että mitä kussakin tapahtui. Olen joskus lukiossa nopeasti yhdessä yössä kirjan lukenut, kun piti essee tehdä ja sainkin siitä 9:sin, vaikka luin nopeasti ja olin ihan väsynyt yön valvottuani.
Psykopaatit ympärillämme.
Mielenkiintoisia havaintoja eri ihmistyypeistä. Eikä yksistään psykopaateista, vaan meistä "kaikista".
Lordi John ja paholaisen korttipakka.
Tom Wolfe: Turhuuksien rovio. Olisi varmaan pitänyt alkaa lukea englanniksi, koska kirjassa henkilöiden puhetyylillä tuntuu olevan suuri merkitys. Ihan ok kuitenkin.
Steve Brusatte: The Rise and Fall of the Dinosaurs. Nimi kertonee kaiken.
"Globaali talous" ja "Koiramäen talvi" nyt kesken. 😁