Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Maaret Kallio: Inhimillisiä kohtaamisia
Mikael Niemi, Karhun keitto
Alku oli tahmeaa kuin umpihangessa hiihto, nyt sadan sivun jälkeen alkaa luistaa hyvin. Vuonna 1831 hylätty lapsi, Jussi, saa kodin Lars Levi Laestadiuksen pappilasta. Rovasti selvittää karjapiian murhaa Jussi apunaan. Mielenkiintoista!
Niemi on kirjoittanut mm. Populäärimusiikkia Vittulanjängältä.
Bikinirajatapaus, sattui olemaan kirjaston e-kirjoissa lainattavissa. Matalin odotuksin kirjan aloitin mutta nekin alittuivat. Ilmeisesti seksi ei ole enää tarpeeksi suuri tabu, joten pitää kakasta juttua vääntää.
Yhdessä vaiheessa Rönkkönen kirjoittaa syvällisemmin burn outista, mutta lopetta senkin kappaleen jotenkin näin (muistini mukaan): Minä olen se, joka pusertaa loppuun asti uskoen että pakaroiden välissä on kakkapökäle eikä peräpukama, niin kuin se todellisuudessa on.
Nuff said.
Vierailija kirjoitti:
Bikinirajatapaus, sattui olemaan kirjaston e-kirjoissa lainattavissa. Matalin odotuksin kirjan aloitin mutta nekin alittuivat. Ilmeisesti seksi ei ole enää tarpeeksi suuri tabu, joten pitää kakasta juttua vääntää.
Yhdessä vaiheessa Rönkkönen kirjoittaa syvällisemmin burn outista, mutta lopetta senkin kappaleen jotenkin näin (muistini mukaan): Minä olen se, joka pusertaa loppuun asti uskoen että pakaroiden välissä on kakkapökäle eikä peräpukama, niin kuin se todellisuudessa on.
Nuff said.
Samaa mieltä olen. Aivan turha kirja.
Robert I. Sutton: Työpaikan kusipäät - selviytyjän opas (Minerva 2018, suom. J. Arvassalo).
Venäläinen ruletti
Tulenarka tositarina kansainvälisen politiikan kulisseissa
Donald Trumpin valinta Yhdysvaltojen 45. presidentiksi yllätti kaikki politiikkaa seuraavat. Ylimielistä, vastustajiaan avoimesti pilkannutta Trumpia karsastettiin jopa omien piirissä, mutta silti hän nousi takamatkalta ohi ennakkosuosikki Hillary Clintonin...
Suosittelen.
Ville Kivimäki: Murtuneet mielet.
Alkemisti. Paulo Coelho.
Luin tunnissa puolet ja kohta loput. Ihana:)
Elämästä, kuolemasta ja aivokirurgiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ethnic cleansing of Palestine
Ilan Pappén kirja ilmeisesti. Olen itsekin lukenut tuon, ja oli todella mielenkiintoinen. Nyt odottaa pinossa The Idea of Israel.
Juuri sain loppuun Kamila Shamsien romaanin Home Fire. Suomennettu nimellä Joka veljeään vihaa.
Erittäin hyvä lukukokemus, Shamsie luotaa mielenkiintoisesti pakistanilaistaustaisten brittien monimutkaisia identiteettikysymyksiä, vaikkei ehkä kirjana ihan täydellinen ollutkaan.
Alex Rossin Listen to This (ei suomennettu tietääkseni). Ross on The New Yorkerin musiikkikriitikko ja kirjoittaa todella mielenkiintoisesti kaikenlaisesta musiikista, Renessanssista romantiikkaan ja rockiin.
Mulla on myös odottamassa The Rest is Noise, joka käsittelee 1900-luvun "klassista" musiikkkia.
Gail Honeymanin Eleanorille kuuluu ihan hyvää. En malttanut illalla jättää kesken vaan luin loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Camilla Läckberg: Saarnaaja
Oi tämä oli hyvä. Niin kuin Läckberg aina.
Taivaan rajalla (John Burke). John Burke on tutkinut kymmenien vuosien ajan kertomuksia, joissa on käyty lähellä kuolemaa ja palattu kertomaan sekä taivaallisista että helvetillisistä kokemuksista. Erittäin kiinnostava!
Neale Donald Walsh - Keskusteluja Jumalan Kanssa 1. Johan on päräyttävää iltalukemista!
Ethnic cleansing of Palestine