Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Vierailija kirjoitti:
Elena Ferrante: uuden nimen tarina
Ferranten koko Napoli-sarja on parasta, mitä olen lukenut pitkään aikaan!
Leena Putkonen & Mari Koskinen: Ruokamysteerit
Edward St Aubyn: Toivoa sopii.
Olen vasta ihan kirjan alussa, toivottavasti on yhtä hyvä kuin Loistava menneisyys.
Jussi Valtonen: He eivät tiedä mitä tekevät.
Lainasin aikoinaan kirjastosta, mutta sillä hetkellä ei ollut aikaa/energiaa lukea sitä. Elämässä oli vaihe jolloin en muistanut palauttaa edes kirjaston kirjoja! Ostin sittemmin pokkarina, koska jotenkin pidin kirjaa rahan väärttinä. Sivuja on 822!
Muuten asiasta kukkaruukkuun; minusta tälläiset ketjut ovat ihania! Ylipäätään kirjat ovat minulle tärkeitä, vaikka nykyään näkee kaikenlaisia menestyjiä, jotka eivät omista edes kirjahyllyä.
Itse koen että puheliaisuuteni ja se että luin lapsilleni toi heille jotain jota muuten ei voi saada. Ainakin kyvyn avautua ja sanoittaa elämää, vaikka se pääosin onkin välillä ollut hyvin epäoikeudenmukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lionel Shriver: Poikani Kevin.
Kirja vaikutti aluksi erittäin mielenkiintoislta, mutta into hieman lopahti kun tajusin mihin siinä pyritään. Toivottavasti en nyt paljasta juonesta liikaa, mutta maailmassa kouluampumisia tapahtuu kahdessa maassa, Yhdysvalloissa ja Suomessa. Suomessa syylliseksi todetaan koulukiusaajat, Jenkkilässä äiti. Minusta kumpikaan tulkinta ei ole oikein, kaikkea pahuutta ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista ymmärtää.
Vedän sanani takaisin kun luin hieman pidemmälle. Kirja on koskettava, surullinen ja mielenkiintoinen. Suosittelen kirjaa kaikille lapsen hankintaa suunnitteleville.
Minä luin tuon kirjan kesällä 2013 kun laskettuun aikaan oli vain kaksi viikkoa. Minusta kirja oli aivan älyttömän hyvä. Yksi parhaimmista lukemistani kirjoista.
Michelle Obama Minun tarinani
Tolstoi: Anna Karenina
Aloitin vasta, en osaa mielipidettä vielä laittaa. Saa nähdä jaksanko lukea loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Tolstoi: Anna Karenina
Aloitin vasta, en osaa mielipidettä vielä laittaa. Saa nähdä jaksanko lukea loppuun.
Mulla sama, oli pokkarina tarjouksessa 7.95e niin ostin. Itse olen kyllä tykännyt vaikka olen vasta sivulla 74/358.
Tykkään kyllä muutenkin tuon tyyppisistä kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kaikki Griffithsin suomennetut dekkarit. Loistavia ovat ja uusia odotellessa,,,
Minä brittiläisten dekkarien suuri fani löysin Griffithsin vasta viime vuonna aivan sattumalta ja harmittelin, etten ollut tietänyt hänestä ennen. Luen englanninkieliset romaanit aina alkukielellä, ja aikaa on mennyt Griffithsin teosten odottelemiseen Vaski-kirjastojen varauslistoilla. Siksipä ostinkin uusimman Griffithsin, The Dark Angelin, Akateemisesta kirjakaupasta, koska pokkarin hintakin oli kukkaroon sopiva reilut yksitoista euroa. Se minulla on nyt kesken, ja sitä ennen luin uusimman Peter Robinsonin romaanin Sleeping in the Ground, jonka ostin samalla kerralla.
Griffithsin Dr Ruth Galloway on kyllä erikoisin dekkariromaanien päähenkilö pitkään aikaan, mutta hyvin mielenkiintoinen sellainen. Rosoinen ja todentuntuinen ihminen, ei mikään teennäinen tyhjäpää. Ja kissahulluna mietin aina, minkänäköinen katti se Flint onkaan...
Yhdestoista vitsaus.
Ei minkään persun vaan vasemmistolaisen rohkean naisen karu kirja iislamista. Suosittelen niin avautuu ne silmät...
Phil Knightin Shoe Dog.
Noin sata sivua takana, yllättävän mielenkiintoinen kirja muistelmiksi. Yleensä itseäni ei tuontyyppiset kirjat nappaa.
Håkan Nesser: Kokonaan toinen juttu, rakastan dekkareita :)
Marie Brennan: Within the Sanctuary of Wings
Lohikäärmefantasiasarjan viides ja viimeinen kirja. Ihan hauska pseudohistoriallinen sarja on ollut. Tätä ei ole valitettavasti suomennettu toistaiseksi. Pohtii paljon myös naisen asemaa viktoriaanisessa yhteiskunnassa (sitä aikakautta tässä kuvitteellissa maailmassa jäljitellään).
Veikko Huovisen Koirankynnen leikkaaja.
Ostin kirjan kirpputorilta viime viikolla. Pidän Huovisen kirjoista ja entisaikojen kuvauksesta.
Timo Vihavaisen Barbarian paluu- Euroopan auringon laskiessa. Täytyu sanoa että osuu ja uppoaa ainakin minuun. Kannattaa lukea
Merete Mazzarellan Elämän tarkoitus
Nadeem Aslam: Sokean miehen puutarha.