Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12265)

Vierailija
1421/12265 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilän Lääkkeetön elämä. Olen huono lukemaan, koska kolmen lukukerran jälkeen en ole löytänyt kohtaa missä hänen väitetään ohjeistavan hoitamaan syöpää pelkästään c-vitamiinilla ja ruokavaliolla.

Mielenkiintoinen kirja kuitenkin.

Vierailija
1422/12265 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clare Macintosh, Anna minun olla.

Piti lukea myös Katja Ketun Rose on poissa, mutta tunnustan, etten jaksanut sitä  "kielellisesti kutkuttavaa" tekstiä, jonka takia juonikaan ei auennut. Eli vein pikapikaa takaisin kirjastoon, jonoa sillä kirjalla kai on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/12265 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasieppo kirjoitti:

Ainahan näihin kirja-aiheisiin pitää päästä kommentoimaan:

mulla on kesken Anthony Doerrin "Kaikki se valo jota emme näe". Voin suositella oikein lämpimästi, yksi parhaista kirjoista joita olen tähän mennessä lukenut. :)

Luin tuon, kun sitä on niin suositeltu. Laskelmoidun taitavasti kirjoitettu nyyhkytarina Leijapojan ja vastaavien tapaan. Näissä rahastuskirjoissa on aina sopivasti eettisyyttä, historiaa ja tunnehdintaa varmalla reseptillä. Varmasti viihdyttävät ihmisiä, mutta yllättävätkö tai muuttavatko ketään?

Ymmärrän, että joku pitää noita hyvinä kirjoina, kun lukee vaikka viisi ensimmäistä. Mutta viidennenkymmenennen kohdalla kassavirran varmistelu alkaa sattua.

Vierailija
1424/12265 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haruki Murakamin 1Q84 -trilogia.

On tiiliskivi kirjaksi, mutta juoni on koukuttava ja päähenkilöt mielenkiintoisia.

Vierailija
1425/12265 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jordan Peterson: 12 rules for life, An Antidote to Chaos.

Vierailija
1426/12265 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucinda Rileyn The Moon Sister.

Olen lukenut myös kaikki aiemmat Seven sisters kirjat. Ovat olleet mukaansatempaavia ja sarjan myötä on päässyt seikkailemaan eri puolille maailmaa.

Vierailija
1427/12265 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lionel Shriver: Poikani Kevin.

Kirja vaikutti aluksi erittäin mielenkiintoislta, mutta into hieman lopahti kun tajusin mihin siinä pyritään. Toivottavasti en nyt paljasta juonesta liikaa, mutta maailmassa kouluampumisia tapahtuu kahdessa maassa, Yhdysvalloissa ja Suomessa. Suomessa syylliseksi todetaan koulukiusaajat, Jenkkilässä äiti. Minusta kumpikaan tulkinta ei ole oikein, kaikkea pahuutta ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista ymmärtää.

Vierailija
1428/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars Kepler  STALKER.  

Kepler on hyvä.

Vierailija
1429/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King- Uinu, uinu lemmikkini

Vierailija
1430/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel Bjørk  - Yölintu

Vierailija
1431/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars Wilderängin romaani Tähtipöly (trilogian viimeinen osa) ja Teemu Keskisarjan kirja Aleksis Kivestä.

Vierailija
1432/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei mikään, mutta tänään aloitan lukemaan kirjaa Harry Potter ja liekehtivä pikari. Muutama vuosi sitten luin kyseisen kirjasarjan neljä ensimmäistä osaa, mutta sitten kiinnostus lopahti. Nyt luen tuon liekehtivän pikarin uudestaan ja sitten luen ne kolme vielä lukematonta sarjan viimeistä osaa.

Vierailija
1433/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjasieppo kirjoitti:

Ainahan näihin kirja-aiheisiin pitää päästä kommentoimaan:

mulla on kesken Anthony Doerrin "Kaikki se valo jota emme näe". Voin suositella oikein lämpimästi, yksi parhaista kirjoista joita olen tähän mennessä lukenut. :)

Luin tuon, kun sitä on niin suositeltu. Laskelmoidun taitavasti kirjoitettu nyyhkytarina Leijapojan ja vastaavien tapaan. Näissä rahastuskirjoissa on aina sopivasti eettisyyttä, historiaa ja tunnehdintaa varmalla reseptillä. Varmasti viihdyttävät ihmisiä, mutta yllättävätkö tai muuttavatko ketään?

Ymmärrän, että joku pitää noita hyvinä kirjoina, kun lukee vaikka viisi ensimmäistä. Mutta viidennenkymmenennen kohdalla kassavirran varmistelu alkaa sattua.

Voit olla oikeassakin rahastuksen suhteen, mutta milläpä ei nykyään rahasteta? Musiikki, hyvinvointi, taide, kaikki maksaa. Kirjallisuus on kuitenkin halvimmasta päästä, kirjastosta jopa ilmaista yksilötasolla. Tässä kirjassa on näköalaa eri aikakauteen, pois omista murheista, kaunista kieltä. Jos niistä saa itselleen hyvän olon, miksi ei maksasi kirjailijalle? Se ei vähennä kirjan arvoa, että niitä on paljon samantyyppisillä juonikuvioilla ja teemoilla tehty. Niinhän sotakirjojakin on ja dekkareita. Nautitaan kaikista kirjoista!

Vierailija
1434/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilän Lääkkeetön elämä.  Hyvä.

Vierailija
1435/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilän Lääkkeetön elämä.  Hyvä.

Vierailija
1436/12265 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Linda Olsson: Kun mustarastas laulaa

-Ovatko kaikki esineet olleet joskus märkiä? Ja 127 muuta kiperää kysymystä, joihin saadaan viisas vastaus ( Hesarin tiedepalstalle tulleita lasten esittämiä kysymyksiä)

Vierailija
1437/12265 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Pulkkinen, Lasten planeetta

Pulkkinen kertoo avoerostaan ja kipuilustaan ja ikävästään pientä lastaan kohtaan. Toisena juonikuviona on isosiskon sairastuminen psykoosiin. Minä en jotenkin pääse Pulkkisen kirjojen ystäväksi, vaikka kuinka yritän. Minua häiritsee se itsekehuinen älykkyyden ja viisauden korostaminen. Päähenkilö on niin viisas ja älykäs, sitä painotetaan useasti. Hän juttelee 3-vuotiaalle lapselleen kuin luennoisi astrologiaa yliopistossa. Hän haluaa keskustella korkealentoisesti. Tästä tulee säälittävä olo. Miksi pitää olla noin epävarma kelpaamisestaan ja arvostaan.

Kaikkien Pulkkisen kirjojen kohdalla olen pettynyt, kun olen uskonut ennakkohypetykseen.

Vierailija
1438/12265 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tara Westover, Opintiellä

Hain juuri kirjastosta. Suurin odotuksin aloitan. Kirja kertoo Yhdysvaltojen Idahossa asuvasta tytöstä, joka kasvoi vuorilla suurperheessä odottaen maailmaloppua. He eivät saanet käydä lääkärissä tai koulussa.

Vierailija
1439/12265 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Pulkkinen, Lasten planeetta

Pulkkinen kertoo avoerostaan ja kipuilustaan ja ikävästään pientä lastaan kohtaan. Toisena juonikuviona on isosiskon sairastuminen psykoosiin. Minä en jotenkin pääse Pulkkisen kirjojen ystäväksi, vaikka kuinka yritän. Minua häiritsee se itsekehuinen älykkyyden ja viisauden korostaminen. Päähenkilö on niin viisas ja älykäs, sitä painotetaan useasti. Hän juttelee 3-vuotiaalle lapselleen kuin luennoisi astrologiaa yliopistossa. Hän haluaa keskustella korkealentoisesti. Tästä tulee säälittävä olo. Miksi pitää olla noin epävarma kelpaamisestaan ja arvostaan.

Kaikkien Pulkkisen kirjojen kohdalla olen pettynyt, kun olen uskonut ennakkohypetykseen.

Samaa mieltä Pulkkisesta, "kaunis" kirjoitustyyli alkaa aina ärsyttämään. Mutta toisaalta toiset pitävät hänen kirjoistaan juuri siitä syystä.

Vierailija
1440/12265 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haruki Murakami Komtuurin surma

Jotenkin ei vain napannut, vaikka olen Harukin kirjoista ja tyylistä pitänyt, olisiko käännöksen syy, sillä Raisa Porrasmaan kääntämä Värittömän miehen vaellusvuodet tavoitti Harukin mielenmaiseman paremmin, kuin tämän, myös suomalaisen kääntäjän.

Tämä metaforinen tarina oli kyllä mielenkiintoinen, mutta 800 sivua tuntui turhalta pitkittämiseltä.

Ihmettelin myös mikä addiktio oli palata niin usein rintojen kuvaamiseen, ei lainkaan olennaisia koko tarinalle, ainoastaan ärsytti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi