Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Timo K. Mukka: Kyyhky ja unikko
kovakantinen 1. painos, 1970
Matkaopas keskiaikaiseen Suomeen
Michael Ondaatjen Warlight
Vaikuttaa luvatun mysteerinomaiselta ekan 30 sivun perusteella, tämä tyyppi kirjoittaa erinomaisen sujuvaa tekstiä
Sharon Penman: Here Be Dragons
Michael Burleigh - Kolmas valtakunta
Niccolò Machiavelli - Prinssi. Tuntui sopivan kevyeltä näin loman alkuun.
William R. Forstchen: One Second After (2009).
Felicia Feldt näkymätön tytär. Ruotsin kasvatusgurun Anna Wagnerin kirja lapsuudestaan
Tommi Kinnunen, Pintti
Kolmen sisaruksen elämää sodan jälkeisessä lasitehtaan työyhteisössä. Kehitysvammainen Jussi on hellyttävästi kuvattu, Helmin surua ja Railin rempseää elämää Kinnunen selittää taitavasti. Huomaa, että kirjoittajalla on kokemusta lapsista, niin hyvin hän kuvaa Saaran kanssa olemista. Kaiken taustalla vaikuttavat punavakileirillä hiljaiksesi peloteltu äiti ja sodan väkivaltaa jatkava isä. Sisarusrakkaus kantaa vaikeissakin tilanteissa on ehkä tämän kirjan opetus. Surullinen kirja.
Olli Jalosen Taivaanpallo. Kävi melkoinen tuuri, kun löysin tämän pikalainana kirjaston palautushyllystä.
Alexander McCall Smithin Kelpo rouva johtajat
Jessica Fellowes Mitfordin Murhat
Kuraa. Harmittaa, että maksoin.
Bios 2 - ekologia ja ympäristö
T. Lukiolainen ::))
Olen aikuisiällä ollut todella huono lukija, mutta nyt kun löysin äänikirjat niin puolen vuoden aikana olen kuunnellut 14 kirjaa! Suurimmaksi osaksi Enni Mustosen sarjoja.
Pauliina Rauhalan Synninkantajat. Siinä on osattu käyttää niin ihanan voimakkaita kielikuvia, ai että. Tekisi mieli ottaa ne kaikki ylös, mutta ratkaisen ongelman niin että ostan kirjan omaan hyllyyni.
Mia Frank, Pommipuutarha
Frankin äiti oli sotalapsena Ruotsissa. Kirja kertoo vuoden 1942 sotalasten lähettämisestä turvaan Ruotsiin. Liselotte pääsee maaseutupappilaan, jossa on samanikäinen tyttö. Liselotte osaa onneksi ennestään ruotsia. Hän on Ruotsissa viisi vuotta ja palaa Suomeen. Kaipaus on aina läsnä, Ruotsissa ja Suomessa. Liselotte kaipaa tuberkuloosiin kuollutta serkkuaan, jonka ääni ohjaa häntä ja auttaa vaikeossa paikoissa.
Olen vasta sata sivua lukenut, mutta vaikuttavalta tuntuu.
Populäärimusiikkia Vittulajänkältä
Paul Auster: 4 3 2 1