Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12269)
Tessa Hadleyn Kun on ilta.
Ihmisluonnosta, menetyksistä, ystävyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mein Kampf. Lysähdin toisen osan puoleen väliin. Että osaa olla huonosti kirjoitettu.
Haluaisin kyllä tietää minkä arvosanan kirjoittaja sai ylppäreissä.
Hitler ei kirjoittanut ylioppilaaksi. Hyvin harva ylioppilas kirjoittakaan ainuttakaan kirjaa, edes Mein Kampfia.
Olisiko halua kertoa nopeasta lukemisesta? Ei nyt välttämättä pikalukemisesta, mutta vastaavasta. Olen niin hidas lukija kun tankkaan joka sanan. Joskus on ollut oikein kevyttä luettavaa ja se on mennyt nopeasti.
Toimittajan kirjoittama Martti J. Karin elämäkerta Käsikirjoitukset eivät pala. Olen saanut käsityksen, että Kari oli paljon kiinnostavampi henkilö kuin minkä elämäkerta pystyy välittämään. Toimittajan sijaan vaikka joku Jari Tervo olisi saanut hänestä paljon enemmän irti.
esa anttala Kiskosotaa Kannaksella.
Vierailija kirjoitti:
Johdatus metafysiikkaan.
Oletko jo päässyt metaan, vai oletko vielä fysiikassa?
Luin Kaari Utrion, Seuraneiti kirjan. Sitä ennen Kalle Päätalon, Nuorikkoa näyttämässä.
Kajaani oli molemmissa alku tai sitten päämäärä. Miten sodan jälkeen rämmittiin osa matkaa kävellen, kun onnikan renkaat puhkeili matkalla ja linjavuorot oli mitä tahansa haavereiden takia.
Seuraneititaas kertoo kerto miten 1833 matkustettiin hevosilla kievarista kievariin Kajaaniin. Hyvää historiaa mukana. Silloin ei edes tietä ollut tehty lähiseudulle, vaan metsissä rämmittiin hevosilla. Kajaani kuitenkin yksi Suomen vanhimmista kaupungeista.
Nyt luen Anu Patrakka, Arvoton. Jännityskirjallisuutta, joka kertoo Portugalissa tapahtuneesta murhasta.
Tavallisesti joka ikistä kirjaa kehutaan ja, että on ainesta palkintoihin. Olen pääasiassa lukenut suomalaisia kirjailijoita.
Ehkä voisin kierrätyksestä hankkia muutaman hyvän ulkomaisen kirjailijan romaanin. Täytyy katsoa, mitä teillä on tarjolla.
Judith Krantz - Tähtitaivas
Sirpa Kähkönen : 36 uurnaa Väärässä olemisen historia
Kuuntelen e-kirjaston kautta äänikirjaa Pommisuojan lukupiiri. Ihan hyvin menee kun vähän nopeutettuna kuuntelee, normaalinopeudella lukijan tyyli on vähän turhan unelias ja apaattinen. Haluaisin kuunnella kirjaston kautta enemmänkin mutta valikoima on aika suppea.
Rujo, kohta aloitan lukemisen, kunhan kiireemmät alta pois
Saara Cantellin Tuulensuojaan.
Kaunista kieltä. Kahden aikatason tarina kahden naisen elämästä.
Pioneja ja peitetarinoita, Blooming you -sarjan toinen osa.
Yksinkertainen juoni ja ärsyttää kirjoittajan tyyli ns. analysoida tai nimetä valmiiksi mitä henkilöt tuntevat sen sijaan, että kuvailisi ja antaisi lukijan itse tulkita tilanteita. Sellaista väkisin keittiöpsykologisoinnin makua.
Markku Ropposen uusin Kuhala.
Kuhala ja vaiennut viulu. Aloittaa Nuori Kuhala- sarjan, hänen uransa alkuvaiheista.
Vierailija kirjoitti:
Pioneja ja peitetarinoita, Blooming you -sarjan toinen osa.
Yksinkertainen juoni ja ärsyttää kirjoittajan tyyli ns. analysoida tai nimetä valmiiksi mitä henkilöt tuntevat sen sijaan, että kuvailisi ja antaisi lukijan itse tulkita tilanteita. Sellaista väkisin keittiöpsykologisoinnin makua.
Yritti kai antaa opetuksia elämästä mutta vain ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Le Comte de Monte Cristo
Niin, eihän sitä kehtaa lukea kuin alkukielellä...
Haruki Murakami: Kafka rannalla.
Ensimmäinen kirjani Murakamilta enkä vielä kahdensadan sivun jälkeen ole oikein vakuuttunut. Takakannessa kirjaa kehuttiin maasta taivaaseen ja suorastaan Nobelin arvoiseksi joten tiedä sitten. Mutta ei tuo huonokaan ole koska en ole jättänyt kesken.