Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Luin just loppuun Mika Mäkeläisen Kimlandian. Toimittajien kirjoittamat kirjat ajankohtaisista asioista on usein mielenkiintoisia ja avaavat taustoja paremmin kuin lehtijutut tai uutispätkät.
Kolme kirjaa menossa, joita luen limittäin fiiliksen mukaan:
1. Homo Deus: Huomisen lyhyt historia
2. Lohkoketju : tiekartta päättäjille
3. Ajattelu, nopeasti ja hitaasti
Ranska, Macron ja minä, H.Petäistö
Mark Manson - Everything is f""ked, a book about hope. Tosi seekava, alku hyvin mielenkiintoinen, keskiosa ei ,loppu näyttäis olevan suht ok.
Eettisen lihansyönnin käsikirja
Juha Itkosen Myöhempien aikojen pyhiä.
Olen lukenut tämän joskus 10 vuotta sitten ja nyt kun luen uudelleen, niin kokoajan hämmästelen, että en muistanut kuinka hyvä tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Juha Itkosen Myöhempien aikojen pyhiä.
Olen lukenut tämän joskus 10 vuotta sitten ja nyt kun luen uudelleen, niin kokoajan hämmästelen, että en muistanut kuinka hyvä tämä on.
Mun mielestä Juha Itkosen kaikki kirjat ovat hyviä! En ole tällä hetkellä kovin innostunut uudesta suomalaisesta kirjallisuudesta, mutta Itkosen kirjoista olen tykännyt kaikista. Hän kirjoittaa jotenkin niin vaivattomasti ja eleettömästi.
Ap
Ken Follett: A Column of Fire
Ellen olisi juuri lukenut tämän trilogian kahta aiempaa osaa, pitäisin tätä kirjaa luultavasti loistavana. Mutta etenkin World Without End oli niin tajunnanräjäyttävän hyvä, että tämä on heti sen perään luettuna lievä pettymys. Henkilöt jäävät jotenkin etäisemmiksi, ja minua on harmittanut, kun aiempien kirjojen tapahtumapaikka Kingsbridge on tässä niin pienessä osassa. Olen tosin vasta puolessa välissä, joten voi olla, että tämäkin kirja vielä osoittautuu yhtä hyväksi kuin edelliset kaksi, mutta tässä vaiheessa ei oikein siltä näytä.
Jere Nurmisen Kiira - ehjäksi särkynyt.
Julie Kibler - Matkalla kotiin
Onkos moni lukenut Miki Liukkosta? Millainen kirjoittaja hän on?
Löysin muuten Ylen uutissivulta jutun kiehtovasta kirjasta, nimittäin Artemi Troitskin Vastarintaa Venäjällä. Lukekaa juttu, jos aihe kiinnostaa. https://yle.fi/uutiset/3-10849406 Panin lukulistalle. Mulla on sellainen pieni vihko, jonka toiseen päähän kirjoitan ne kirjat, jotka olen lukenut, ja toiseen ne, jotka kiinnostavat. Helppo suositellakin kavereille luettavaa, kun voi etsiä kirjan nimen vihkosta.
Ap
Tove Jansson: Reilua peliä
Ihana, lämmin, nopealukuinen kokoelma tuokiokuvia kahden aikuisen taiteilijanaisen yhteiselämästä.
Mariette Lindstein: Vit krypta
Aika ankeaa ja ahdistavaa ensimmäisten lukujen perusteella, mutta katotaan mitä siitä tulee. Nimimerkillä Raskasta Kesää
John Irvingin Oman Elämänsä Sankari. Irvingin kirjat on jotenkin jänniä. Ensin sitä ajattelee, että jaksaako lukea loppuun saakka. Sitten, ku pääsee alusta pidemmälle, niin toivoo ettei se koskaan loppuisi. Hahmoista alkaa tykätä ihan tosissaan.
Rosa Meriläisen Hyvät miehet ja herrat.