Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12270)

Vierailija
2161/12270 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt ei ole kesken mitään, mutta aloittamista odottaa Eeva Litmasen "Surun suitsima suku". 

Vierailija
2162/12270 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot - ihmeelliset aivot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/12270 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Honkasalo: Sinun lapsesi eivät ole sinun

Ihan mielenkiintoinen ajankuvaus 70-, 80- ja 90-luvun suomalaisen perheen elämästä, etenkin lapsuuden viettämisestä vahvasti taistolaisessa ympäristössä ja hämmennyksestä nuoruudessa, kun aiemmin vankan periaatteelliset vanhemmat hylkäävät entisen vakaumuksensa ja alkavat elää keskiluokkaista elämää.

Tässäkin kirjassa on liikaa kirjoitusvirheitä. Mikä siinä on, ettei kirjoja ole enää aikoihin oikoluettu?

Vierailija
2164/12270 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlotte Brontë - Kotiopettajattaren romaani

Vierailija
2165/12270 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristin Hannah, Satakieli

Natsien miehittämässä Ranskassa kaksi sisarta yrittää selvitä, mukana vastarintaliikettä, yhteistyötä miehittäjien kanssa ja sota-ajan selviytymistä päivästä toiseen. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tänä vuonna ilmestynyt.

Nyt olen melkein lopussa. Todella hyvä kirja. Olen lukenut paljon historiaa ja partisaani- ja vastarintakirjoja. Tämä on niiden joukossa hieno sekoitus inhimillistä tragediaa, historiaa ja selviytymistarinoita. Juutalaisten lähettäminen leireille, ranskalaisten pakkonöyrtyminen valloittajanatsien alla, sodan kauaskantoiset seuraukset ihmisluonteelle ja sisarusrakkauden vaikeudet.  Kaikki eivät alistuneet. He pelastivat toisia oman henkensä uhalla. Rakastaa voi niin monella tavalla.

Suosittelen lukemaan. Ei ole mässäilty väkivallalla, vaikka siitä kerrotaankin.

Vierailija
2166/12270 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeampi oikeus -dekkari. Vaikuttaa hyvältä. Olen puolivälissä. Tämä sarja kannattaa lukea järjestyksessä.

Vierailija
2167/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Bowen: Bobin maailma

Jatko-osa kirjalle Katukatti Bob

Uskomaton, koskettava tosikertomus narkomaanin taistelusta irti huumeista apunaan kadulta adoptoimansa kissa. Hieno kertomus ihmisen ja kissan ystävyydestä.

Lemmikit saavat ihmeitä aikaan.

Vierailija
2168/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enid Blyton: Seikkailujen linna.

Vierailija
2169/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton David Benioffin Varkaiden kaupunki. Onks kukaan lukenut? Ihan hirvee kertomus Leningradin piirityksen ajoilta, mut mukana on paljon veijariromaanin piirteitä. Suositus.

Vierailija
2170/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margaret Atwood, Orjattaresi

Puolessa välissä olen ja kiinnostava tulevaisuuden kuva kirjassa luodaan.  Mitä, jos vanhoilliskristityt saavatkin vallan? Alkavat noudattaa Raamatun sanaa kirjaimellisesti? Orjatar Bilha teki lapsettomalle emännälleen lapsia tämän pyynnöstä. Amerikassa on sota vanhoillisten ja muiden välillä. Niillä alueilla, joilla vanhoilliset ovat vallassa,  enkelit eli vartijat vartioivat konepistoolien kanssa järjestystä. Lapset on riistetty oikeilta vanhemmiltaan, puolisot erotettu ja vain oikeauskoiset saavat elää normaalisti. Heillä on marttoja eli palveljoita ja orjattaria eli lapsentekonaisia. Näiden tarkoituksena on ainoastaan tulla raskaaksi isännälle ja antaa lapsi pois ja siirtyä palvelemaan seuraavaa lapsetonta paria. Mielenkiintoinen tulevaisuudenkuva. Nythän pelätään islamin vaikutusta, mutta voi se olla toisinpäinkin. Vai onko Atwood luonut tahallaan peilikuvan oikeasta vaarasta?

Vierailija
2171/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajulinnun huuto. Päivi Alasalmi

Mystinen kertomus 1600-luvun saamelaisista ja pirkkalaisista.

Vierailija
2172/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tess Gerritsen Tappava salaisuus ja Gabaldonin Sydänverelläni kirjoitettu

Vierailija
2173/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Lindgrenin Vihainen leski. Jäi vähän ristiriitainen olo... toisaalta ehtaa chick litiä toisaalta erinomainen kuvaus siitä, kuinka vanhuksiin suhtaudutaan.

Vierailija
2174/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vargasin toiseksi viimeinen Adamsberg-sarjan kirja (Hyisiä aikoja).

Taustaa: luin tammikuussa vahingossa sarjan viimeisen kirjan ensimmäisenä, kun en tajunnut että kyseessä oli sarja. Jäin heti koukkuun ja luin alusta asti kaikki, nyt siis toiseksi viimeinen menossa. Tosi hienoja, vinkeitä, erilaisia "dekkareita" Pariisista, suositteluni niille, jotka eivät yleensä dekkareita lue, koska eivät pidä niitä riittävän oikeana kirjallisuutena. 

Vierailija
2175/12270 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimlandia, kirjoittajana toimittaja Mika Mäkeläinen, YLEn ulkomaankirjeenvaihtaja.

Suosittelen lämmöllä.

Vierailija
2176/12270 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua että mua naurattaa, en vaan käsitä että jotkut katsoo tarpeelliseksi alapeukuttaa toisten lukemia kirjoja. Haluaako joku selittää mikä tässä on ideana? Jos ette itse lue sen tyyppistä niin kukaan muukaan ei saa?

Eiköhän tähän maailmaan mahdu ihan kaiken tyyppistä kirjallisuutta ja jopa sama henkilö saa lukea monenlaista, dekkareiden tai viihderomaanien lukeminen ei poissulje ns. laatukirjallisuuden lukemista.

Vierailija
2177/12270 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena Ferrante: Ne jotka lähtevät ja ne jotka jäävät. Napoli-sarjan kolmas osa. Olen edelleen yllättynyt, miten tämä sarja tempaa mukaansa. Jotenkin menee ihon alle. Tulee melkein sellainen olo, että on itsekin siellä mukana.

Vierailija
2178/12270 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki Kännön Sömnö. Kiinnostavaa tekstiä! En viitsinyt aikaisemmin osallistua tähän ketjuun, kun minulla oli viikkoja aloitettuna kirja, jonka lukeminen ei vain jaksanut edetä. Pelkäsin, että netti on lopullisesti rapauttanut lukutaitoni.

Vierailija
2179/12270 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Kauppinen - Monimuotoisuus: kertomuksia katoamisista

Vahva suositus! Ajankohtainen aihe Suomessakin, ja on muutenkin hyvä kirja.

Vierailija
2180/12270 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elonmerkki kirjoitti:

Voi apua että mua naurattaa, en vaan käsitä että jotkut katsoo tarpeelliseksi alapeukuttaa toisten lukemia kirjoja. Haluaako joku selittää mikä tässä on ideana? Jos ette itse lue sen tyyppistä niin kukaan muukaan ei saa?

Eiköhän tähän maailmaan mahdu ihan kaiken tyyppistä kirjallisuutta ja jopa sama henkilö saa lukea monenlaista, dekkareiden tai viihderomaanien lukeminen ei poissulje ns. laatukirjallisuuden lukemista.

Minusta on kyllä näyttänyt siltä, että lähinnä niitä viestejä alapeukutetaan, joissa ei ole vaivauduttu kertomaan kirjailijan nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi