Kiinnostavatko toisten vauvat oikeasti, vai miksi pitää ängetä katsomaan?
Oletko oikeasti kiinnostunut näkemään toisten vauvoja? Vai menetkö kylään vain osoittaaksesi olevasi kiinnostunut äidin ja uuden pienokaisen elämästä?
Haluaisitko oikeasti jättää menemättä, mutta et kehtaa?
Kommentit (15)
Olen kiinnostunut kokonaisvaltaisesti läheisteni elämästä.
Ei ne taida kiinnostaa. Mun vauva on nyt 1v 3kk ja appivanhemmat eivät ole vieläkään käyneet katsomassa vauvaa. Se kun ei ole tyttären lapsi, jonka luona ollaan joka päivä.
Minä olen kyllä ihan oikeasti kiinnostunut ystävieni lapsista.
En edes muista koska olisin jotain vauvaa käynyt katsomassa! En vuosikausiin. Ehkä silloin kun omat lapset oli pieniä ja vauvoja syntyi lasten kavereiden perheisiin. Veljeni lasta menisin varmaan katsomaan, en muita.
Ei kiinnosta, siksi en mene kylään vain vauvan takia. Toki jos äiti on hyvä ystäväni, menen katsomaan hänen vointiaan ja tietysti kuuntelen myös vauvakuulumiset. Mitään velvollisuusvierailuja en harrasta. Enkä monia muitakaan asioita, jotka "pitäisi" tehdä, mutta jotka tuntuisivat feikiltä. En ymmärrä, mitä kohteliasta on käydä toisen luona vaivaantumassa vain tavan takia, ellei kiinnosta. Jos toinen huomaa tilanteen, se olisi tosi kurjaa.
En kehannu olla menemättä 😳 iha kauheeta pakkopullaa muutenkin olla sosiaalinen
Kiinnostaa mennä katsomaan se onko isä se ketä väitetään olevan isä.
Kun kerroin raskaudestani töissä, ihmisille tuli joku pakkomielle näyttää lastensa ja lastenlastensa kuvia ja jutella niistä. Joo eipä kiinnosta muiden muksut missään muodossa, yritä siinä kohteliaasti hymyillä ja kuunnella vaikka aivot leijailee kilometrien päässä. Jotkut kuvittelevat että kun oot raskaana tai jo saanutkin sen lapsen niin sitten siirrytään johonkin mammakuplaan 🙄
Juu, toi on kyllä tyypillistä, että puhut mitä vaan, niin eikös ihmiset jo ala selostamaan omia kokemuksiaan.
Voisko tätä " pakko käydä, ettei tuore äiti suutu" kulttuuria muuttaa? Äiti ei välttämättä halua vieraita, mutta ei kehtaa sanoa ei. Vierailija ei kehtaa olla tulematta vauvaa katsomaan, vaikka oikeasti ei haluaisi tulla.
Menen käymään ystävän takia, en hänen lastensa.
Minua kiinnostaa. Vauvat ovat suloisia ja ihania. Lisäksi minua kiinnostaa ystävieni ja lähisukulaisteni elämä ja olen mielelläni osana tukemassa ja auttamassa.
Todellakin kiinnostaa minulle läheisten ihmisten vauvat! Itse kun sain toisen lapsen, niin ei se kauheasti muita tuntunut kiinnostavan, ja se tuntui kyllä pahalta.
Mun kohdalla kyse on vain tavasta. Sama juttu kuin vaikka synttäreinä. En oikeastaan tykkää vauvoista, mutta ystävistäni pidän, joten heidän vuokseen käyn vierailemassa.