Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vie pienen vauvan päiväkotiin, niin mitä hänelle siellä "tehdään"?

Vierailija
07.08.2018 |

Tarkoitan siis, että miten päiväkodissa toimivat pienen vauvan kanssa. Jos vauva ei edes osaa istua vielä, mutta ei missään vaunuissakaan suostu itkemättä yksin olemaan yhtään, nukkuukin vain muutaman tunnin päiväsaikaan. Mitä ne hoitajat siis tekevät vauvan kanssa? Kotona vauva on ollut kantoliinassa, sylissä ja sellaista. Ollut pelkällä pulloruokinnalla alusta saakka (erään lääkityksen vuoksi ei voi imettää), syö kahden tunnin välein.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä pitäisi ottaa ylimääräisiksi syleiksi pienten ryhmiin sen sijaan, että makaisivat vaan kotona.

Vierailija
42/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan noissa paikoissa oli leikkikehät sitä varten, että pystyi keskittymään esim. juuri siihen sylittelyyn eikä tarvinnut koko ajan niin kovasti huolehtia pienimpien turvallisuudesta. Mutta sitten joku keksi, että ne rikkovat lasten oikeuksia ja niistä luovuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin perhepäivähoitoa suosittelisin.

Minulla ainakin perhepäivähoitajana riittää kaikille aikaa ja syliä. Pienimmät voivat tarvittaessa olla kantoliinassa.

Vierailija
44/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 9kk et voi viedä päiväkotiin.

Kyllä voi viedä. Tiedän, koska olen itse vienyt, ja kyseessä kunnallinen päiväkoti Suomessa.

Vierailija
45/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä pitäisi ottaa ylimääräisiksi syleiksi pienten ryhmiin sen sijaan, että makaisivat vaan kotona.

Ottaisitko Sinä jonku satunnaisen elämänhallintansa menettäneen ja mahdollisesti alkoholisoituneen työnvälttelijän huolehtimaan vauvastasi?

Vierailija
46/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö osasi jo kävellä tuen kanssa 8kk mutta ei olisi tullut mieleenkään viedä häntä päiväkotiin.

Päiväkoti ei ole pienen paikka kun äärimmäisessä pakkotilanteessa.

Itse vedän rajan siihen että pitää pystyä puhumaan.

Eihän kaikki 4-vuotiaatkaan vielä puhu.

Päiväkoti voi olla lapsen puheen kehitykselle todella hyvä juttu.

Vierailija
47/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö osasi jo kävellä tuen kanssa 8kk mutta ei olisi tullut mieleenkään viedä häntä päiväkotiin.

Jaa a. Minun poikani lähti 2,5 vuotiaana päiväkotiin juuri siksi ettei puhunut vielä sanaakaan. Jos olisin odottanut että oppii ensin kunnolla puhumaan,ei hän nyt vielä melkein 4 vuotiaanakaan olisi päiväkodissa.

Vierailija
48/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun psyykkinen tilanne on hankala ja tarvitset itse lepoa kuntoutuaksesi - toivottavasti sinulla on myös muita keinoja, kuten terapia siihen - niin silloin koko perheen kokonaisedun mukaista on, että vauva on päivät tarhassa. Vaikka sen alle 7 tuntia, mikä voisi olla hyvä aika pienelle. Toivottavasti saat apua vuorovaikutukseen vauvan kanssa, jos sellaista tarvitset, koska on tärkeää, millaista huomiota vauva saa päiväkotipäivän jälkeen. 

Vierailija
49/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvaisit sinäkin aikuiseksi ja oppisit että lapsen kehitys ei aina mene tarkkojen pykälien mukaan. Sitä ei kuule tiedä vaikka se sinun oma lapsesi alkaisi puhua vaikka 4-vuotiaana.

T. Äiti, jonka lapsi ei puhu vieläkään ja aloitti juuri hoidon 2v4kk ikäisenä. Ja on muuten juuri hyvänikäinen aloittamaan hoidon.

Vierailija
50/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttavat sittereissä päivät pitkät - päiväkodissa työssä olevat sanovat, etteivät laittaisi omaa pientä lastaan päiväkotiin....

Vierailija
51/51 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki 4-vuotiaatkaan vielä puhu.

Jos 4-vuotias ei puhu, on jo kyseessä joku puheen kehityksen häiriö tai joku muu erityisjuttu, vaikkapa autismi.

Terävää. Kyllä heitä silti on päiväkodissa(puhetaidottomia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi