Kehtaanko ottaa tuntemattomaan naiseen yhteyttä?
Asumme seudulla, josta en tunne yhtään pienen lapsen vanhempaa. Olemme juuri muuttaneet tänne, ja meillä on 4 kk ikäinen vauva. Kävin kerran tämän alueen perhekerhossa, mutta siellä ei ollut ketään muita äitejä! Olin hetken ja lähdin kotiin, en taida toiste mennä. Olen siis aika yksinäinen, ja haluaisin seuraa jostain toisesta pienen lapsen äidistä. Näin facebookin meidän alueen puskaradiossa eilen yhden naisen kirjoituksen, hän ilmoitti siinä nähneenä karanneen kissan ollessaan kävelyllä vauvansa kanssa. Kehtaanko ottaa yhteyttä tähän naiseen ja ehdottaa, että jos hän haluaisi seuraa vaikka vaunukävelylle? En siis tiedä hänestä yhtään mitään enkä ole koskaan ennen kuullutkaan hänestä, mutta hän on nyt sitten ainoa lähiseudun äiti, jonka tiedän täällä edes olevan. Voi olla, että hänellä on täällä paljon kavereita, eikä hän tykkäisi yhteydenotostani. Mutta itse haluaisin ystävystyä täällä edes johonkin suunnilleen samassa elämäntilanteessa olevaan. Kehtaanko siis ottaa tähän tuntemattomaan naiseen yhteyttä ja kysyä haluaisiko hän tutustua?
Kommentit (8)
Miten tuo kissa tuossa tarinan keskellä liittyy tähän?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kissa tuossa tarinan keskellä liittyy tähän?
Siis siten, että hän oli tuon karannut kissa -ilmoituksen laittanut eilen sinne puskaradioon, ja siitä hänet bongasin. Eli että hän ei mitenkään etsinyt siellä kavereita vaan ilmoitti vain jostain kissasta. Ap.
En kyllä itse ottaisi, siis somessa, se on outoa. Mutta jos näet tai jonkun muun samassa elämäntilanteessa olevan kaupassa, leikkipuistossa, tapahtumassa, niin silloin voi pyytää vaunukävelylle. Käy lähialueen erilaisissa tapahtumissa, sieltä löytyy varmasti joku ystävä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse ottaisi, siis somessa, se on outoa. Mutta jos näet tai jonkun muun samassa elämäntilanteessa olevan kaupassa, leikkipuistossa, tapahtumassa, niin silloin voi pyytää vaunukävelylle. Käy lähialueen erilaisissa tapahtumissa, sieltä löytyy varmasti joku ystävä.
Ei täällä ole oikein mitään tapahtumia. Kauppa tietenkin on, mutta siellä olen nähnyt äitejä vain miehensä ja lapsensa kanssa kiireisenä ostoksilla, outoa olisi siinä mennä yhtäkkiä juttelemaan kun ovat keskittyneet ostamaan ruokaa. Leikkipuistoissa täällä on vain vähän vanhempien lasten vanhempia leikki-ikäisine lapsineen, olisin outo jos menisin sinne 4 kk vauvan kanssa ihmettelemään jotain kiipeilytelineitä. Siihen perhekerhoon laitoin toivoni, mutta olin siis siellä ainoa. Ap.
Mikset ottaisi. Mutta lähesty niin ettei hänelle tule pakkoa alkaa ystävystyä kanssasi, esim. sano suoraan tuo tilanteesi ettet tunnu törmäävän kehenkään pienen lapsen äitiin, ja että olit bongannut hänet kissailmoituksesta ja tajuat ettei hän ehkä etsi ystäviä juuri, mutta ajattelit kokeilla kepillä jäätä että olisiko kiinnostusta vaikka lähteä silloin-ja-silloin pienelle vaunulenkille. Voisitte tavata jossain kaupalla tms ja lähteä siitä eteenpäin, ettei tarvitse mitään yhteystietoja vaihdella heti alkuunsa.
Some= sosiaalinen media, miksei sitä voisi käyttää sosiaaliseen kanssakäymiseenkin ;)
Vierailija kirjoitti:
Mikset ottaisi. Mutta lähesty niin ettei hänelle tule pakkoa alkaa ystävystyä kanssasi, esim. sano suoraan tuo tilanteesi ettet tunnu törmäävän kehenkään pienen lapsen äitiin, ja että olit bongannut hänet kissailmoituksesta ja tajuat ettei hän ehkä etsi ystäviä juuri, mutta ajattelit kokeilla kepillä jäätä että olisiko kiinnostusta vaikka lähteä silloin-ja-silloin pienelle vaunulenkille. Voisitte tavata jossain kaupalla tms ja lähteä siitä eteenpäin, ettei tarvitse mitään yhteystietoja vaihdella heti alkuunsa.
Some= sosiaalinen media, miksei sitä voisi käyttää sosiaaliseen kanssakäymiseenkin ;)
Pelkään, että hän kokee minut oudoksi (ja pelottavaksi?) stalkkaajaksi, ja koska olen omalla kuvalla facessa niin minut on helppo tunnistaa, ja sitten esim. kaupassa hän aina suunnilleen säikähtää tai vähintään kiusaantuu kamalasti, jos minut näkee siellä. Ap.
Sähän voit lähestyä niin päin, että kerrot tilanteesi ja kysyt, tietäisikö hän samalla seudulla asuvana jotain tapahtumia tms. jossa voisit tutustua uusiin ihmisiin. On hyvin mahdollista, että hän vastaa esimerkiksi pyytämällä sinua kävelylle tai ihan mihin vaan, ja siitä se sitten lähtee. Jos hän ei ehdota mitään sellaista, niin et ole menettänyt mitään, eikä hän pidä sinua outona stalkerina. Onnea matkaan!
Jos asiallisesti lähestyt ja kerrot, että olet uusi alueella ja yksinäinen, niin tuskin kovin vihamielisesti suhtautuu.