Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä antoi itsetekemänsä ruman taulun lahjaksi

Vierailija
06.08.2018 |

Ystäväni aloitti maalausharrastuksen pari vuotta sitten. Hän on edelleen tosi innoissaan tästä harrastuksesta ja esittelee uusia töitään aina, kun käyn kylässä. Olen rohkaissut ja tsempannut häntä paljon tässä harrastuksessa, sillä hänellä oli pitkään aika vaikea elämäntilanne, ja maalaaminen on selvästi tuonut hänelle uutta iloa elämään. Rehellisesti sanoen ystäväni ei kuitenkaan ole lainkaan lahjakas taiteellisesti, vaan hänen taulunsa ovat melko kömpelöitä ja jopa rumia.

Vaihdoin äskettäin kotonani olohuoneen järjestystä ja riisuin seiniltä muutamia tauluja, joista en enää pidä. Tarkoituksena olisi siis vähän sisustaa kotia uusiksi alkaen olohuoneesta. Ystäväni oli käymässä pian tämän sisustusprojektin alettua ja totesin hänelle, että aion hankkia ainakin uudet verhot, pari uutta sohvatyynyä ja muutaman taulun.

No, kului pari päivää ja ystäväni soitti. Hän ilmoitti, että hänellä on minulle lahja ja että hän aikoo tuoda sen meille kotiin illalla. Ystävä ilmestyikin illalla oven taakse todella innoissaan ja iloisena ja näytti taulua, jonka oli maalannut kyläilynsä jälkeen. Hänellä oli jopa ehdotus sopivasta paikasta yhdellä seinällä. Olin kauhuissani, koska taulu on oikeasti aivan järkyttävän ruma! Varsinkin värit ovat kaameat. Tyyli on hyvin tyypillinen ystävälleni ja hän luulee minun pitävän siitä, koska olen niin pitkään kehunut hänen töitään rohkaistakseni häntä.

Hätäpäissäni kehuin taulua jälleen ja otin sen muka ilahtuneena vastaan. Ystäväni lähti siinä käsityksessä, että taulu ripustetaan hänen ehdottamaansa paikkaan olohuoneen seinälle.

Siis apua, mitä teen? Ulospääsyä ei taida olla. En raaski mitenkään kertoa ystävälle totuutta ja pahoittaa hänen mieltään. Ja hän oli hirveän kiltti ja huomaavainen, kun maalasi taulun varta vasten minulle lahjaksi. Mutta en oikeasti kestä katsella tuota taulua joka päivä. Ystävän valitsema paikka on vieläpä tosi näkyvä. On vain kaksi huonoa vaihtoehtoa ja jompikumpi on pakko valita. Ääh.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan... :(

Vierailija
2/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että ystäväsi maalaa sinulle vaatteet siihen tauluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Gladys

Vierailija
4/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita taulu seinälle ja pidä verhoja edessä. Kun kaverisi tulee käymään, vedä verhot pois edestä ja sano, että se on "ikkuna" ja siksi siinä on myös verhot sivuilla :)

Vierailija
5/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että ei se sopinut sun silmään, en minä ainakaan siitä loukkaantuisi, korkeintaan tekisin uuden jos taulupaikka on tyhjänä

Vierailija
6/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taulu seinälle vaan silloin kun kaveri tulee kylään.

Vierailija
7/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taulu seinälle vaan silloin kun kaveri tulee kylään.

Turha siihen enää vaivautua.. :(

Vierailija
8/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettei se sopinut tapettiin. Olen kyllä oikeasti nähnyt tilanteen kun kehyksiä valitaan tapetin perusteella, ei taulun.

Vierailija
9/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi kaveri sai kerran taulun lahjaksi 30v synttäriksi. Tämä tekijä on siis aivan alansa huippu. Tekee työksee tatuointeja ja maalaa uskomattomia tauluja. Niin tämä syntsankari myi 1500e sen netissä. Hieno kiitos.

Vierailija
10/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/15 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repskops :D

Vierailija
12/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Taulu on kyllä yksi huonoimmista lahjaideoista. Itse on tarkka, mitä seinilleni ripustan enkä voisi koskaan laittaa sellaista taulua, josta en pitäisi. Siinä tulisi jo semmonen tunne, että en voisi siinä huoneessa edes oleskella. Sun ei auta muu kuin sanoa mahdollisimman diplomaattisesti tälle kaverille, että olet ajatellut jotain muuta tyyliä.

Vierailija
13/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi ripustaa jonnekin, jossa et joudu koko ajan katselemaan sitä? Vaikka makkariin (pimeässä se ei näy) :D Ja sanot sitten että se on niin hieno että haluat katsoa sitä viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa ja ekaksi herätessä..? :) 

Vierailija
14/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

taiteilijana en anna omia tauluja lahjaksi, koska makuasiat on niin henkilökohtaisia,kannattaa olla rehellinen ja sanoa ettei taulu sovi sun sisustukseen ei ole sun värisilmään sopiva esim. laita taulu vaikka autotallin nurkkaan ihan vapaasti ei tarvi selittää asiaa lahjan antajalle.

Vierailija
15/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi pitää ylistää ja kehua, jotain mistä ei oikeasti pidä. Kannustaa toki voi, mutta rehellisesti. Olisit voinut sanoa, että sulla on jo taulu valmiina mielessä tuolle paikalle. Näin olisit päässyt tilanteesta pois ja pääset halutessasi vieläkin. Rehellinen voi olla myös loukkaamatta toista esim. kertomalla, että tosi kiva, kun oot löytänyt sulle tärkeän harrastuksen ja sinulla on persoonallinen, omanlainen tyyli. Ei ylistä, muttei myöskään lyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän