HIV pelko vuosia
Täällä kirjoittelee mies joka kävi Thaimaassa 4 vuotta sitten, olen siitä lähtien pelännyt että minulla olisi HIV. Reissun jälkeen muistaakseni 1-2 viikon päästä oli kova flunssa. Annoin tuolloin hetken aikaa baarista mukaan bongaamalleni naiselle suuseksiä ilman suojaa. Muuten käytin kondomia. Olen yleisesti ollut tämän 4 vuotta terve, pari flunssaa ilman kuumetta ollut. Olisiko tämä mahdollinen tartunta ilmennyt jotenkin tämän 4 vuoden aikana vai voiko HIV olla todella näin pitkään 100% oireeton?
Kommentit (6)
Mene testiin. Tosin sen jälkeen jos olet suojaamattomassa yhdynnässä saat pahoinpitelysyytteet.
Tilastollisesti todennäköisyys tuossa kuvaamassasi tilanteessa on kaiketi aika pieni. Mutta ei sitä kukaan voi varmaksi tietää tai sanoa ellet mene testiin. En tiedä mikä niissä testeissä niin paljon hävettää? Ei tarvitse sitten arvailla ja googletella. Terveydenhuoltohenkilökunta tekee niitä työkseen jatkuvalla syötöllä, eivät he ajattele tuosta mitään eikä sitä tarvitse hävetä.
Epätodennäköistä mutta mahdollista, käy testissä ihan vaan että saat itsellesi mielenrauhan etkä mahdollisesti tartuta ketään muita.
Oireettomana voi olla vuosia. Yleensä onkin. Mutta kuvailemassa sitten tapauksessa tartunta riski on todella pieni. Mutta miksi pelätä, kun voi käydä testissä?
Vierailija kirjoitti:
Mene testiin. Tosin sen jälkeen jos olet suojaamattomassa yhdynnässä saat pahoinpitelysyytteet.
Höpö höpö.
Voi olla vuosia oireeton. Mene testiin.