Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi harrastaa enemmän liikuntaa ja syödä vähemmän sekä terveellisemmin

Vierailija
06.08.2018 |

Mistä motiivi. Syöminen on ollut nautinto, mikä nautinto tilalle?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnasta ja kropan kehittymisestä voi kehittää myös sen nautinnon.

Itse ainakin tykkään siitä kun peilin ohi kulkiessa tekee mieli jäädä ihailemaan omaa kroppaa.

Vierailija
2/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pyrin ajattelemaan niin että se sekunttien tai minuuttien kestävä ruokanautinto on vain lyhyt hetki verrattuna siihen hetkeen minkä ajan muut näkevät sinut ja sinä näet itsesi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tilalle, antaa hyvän olon tunteen. Itekkin tullut mässäiltyä.

Vierailija
4/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä yksi ateria väliin. Jos et ole nälkäinen aamulla/päivällä/illalla, älä syö väkisin.

Tee mielenkiintoinen drinkki jossa vissyä, pieni luraus jotain mehua tai muuta maustetta ja marjoja.

Vierailija
5/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vielä keski-iässä täysin utopiaa mikä se euforinen olo on mikä liikunnasta pitäisi tulla. Ei siitä tule kuin hiki, hengästyminen ja korkeintaan iloinen että joku lenkki on ohi. Koskaan ennen lenkkiä ei ole sellaista tunnetta että uuh onpa päästävä lenkille että saa sen mystisen euforian ... mitä ei koskaan tule.

-ap

Vierailija
6/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vielä keski-iässä täysin utopiaa mikä se euforinen olo on mikä liikunnasta pitäisi tulla. Ei siitä tule kuin hiki, hengästyminen ja korkeintaan iloinen että joku lenkki on ohi. Koskaan ennen lenkkiä ei ole sellaista tunnetta että uuh onpa päästävä lenkille että saa sen mystisen euforian ... mitä ei koskaan tule.

-ap

Mä luulen että se tulee sitten myöhemmin kun saat enemmän peruskunnon kohdalleen.

Yritä valita sellainen liikuntamuoto mikä innostaa eniten.

Esim minua ei kiinnosta juoksulenkit ollenkaan tällä hetkellä niin olen korvannut ne porrastreenillä.

Vierailija
7/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mä luulen että se tulee sitten myöhemmin kun saat enemmän peruskunnon kohdalleen.

Esim minua ei kiinnosta juoksulenkit ollenkaan tällä hetkellä niin olen korvannut ne porrastreenillä.

Rapakuntoisena aloitan yleensä reippaalla kävelyllä, 5-10km päivässä.

-ap

Vierailija
8/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnasta ja kropan kehittymisestä voi kehittää myös sen nautinnon.

Itse ainakin tykkään siitä kun peilin ohi kulkiessa tekee mieli jäädä ihailemaan omaa kroppaa.

Niin tykkäisin minäkin ja tämä olisi taatusti se paras motivaattori itselle, mutta kun muutosta ei näy sen enempää peilissä, vaatteissa kuin vaa'allakaan. Itse lisäsin talvella liikuntaa ja tiputtelin kaikki epäterveelliset herkut pikkuhiljaa pois (ensin makeat ja sen jälkeen suolaiset) ja nyt itseasiassa kumpaisiakaan ei tee enää edes mieli, mutta kyllä sitä toivoisi että näin suuri muutos elämäntavoissa myös näkyisi ulospäin.

Vierailija
9/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä yksi ateria väliin. Jos et ole nälkäinen aamulla/päivällä/illalla, älä syö väkisin.

Tee mielenkiintoinen drinkki jossa vissyä, pieni luraus jotain mehua tai muuta maustetta ja marjoja.

Kysyttiin, mistä motivaatio :D Miten tämä liittyy mihinkään?

Vierailija
10/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Rapakuntoisena aloitan yleensä reippaalla kävelyllä, 5-10km päivässä.

-ap

Jos olet rapakuntoinen niin laske rimaa alemmas, esim kolme puolin tunnin lenkkiä viikossa. Eikä tarvitse kävellä täysiä.

Vierailija
11/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain motivaatiota siitä, että kuvittelin olevani tyytyväisempi itseeni ja että mun elämä jotenkin maagisesti paranisi

Vierailija
12/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne liikunnan riemua minäkään. Missään lajissa enkä ikinä ole tuntenutkaan. Jo kersana inhosin märkien luistimien hajua ja naamaräkää mikä liikuntatuntien jälkeen oli yleisnäkymänä. Ei auta hiljaa aloittamiset eikä joogakellot. Kaikki lajit joko haisee, näkyy kuolaa tai ihmiset huutaa.

Vierailija
13/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sun lenkit kuulostaa vähän turhan pitkiltä ens alkuun.Aloita vähemmällä matkalla niin et kyllästy niin nopeasti.

Vierailija
14/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen voi olla nautinto jatkossakin. Kyllä terveellinen ruokakin voi olla hyvin maukasta, ruokavaliota ei kannata vetää millekään totaalikielto-linjalle.

Vierailija
15/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin pyrin ajattelemaan niin että se sekunttien tai minuuttien kestävä ruokanautinto on vain lyhyt hetki verrattuna siihen hetkeen minkä ajan muut näkevät sinut ja sinä näet itsesi..

Ja kun on tarpeeksi vanha (kuten minä), ei tärkeää ole enää miten joku näkee sinut, vaan se, miltä oma olo tuntuu. Että ylipäätään edes pääsee liikkeelle, kykenee kävelemään, nousemaan rappusia muutaman kerroksen, ym.

Vierailija
16/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen voi olla nautinto jatkossakin. Kyllä terveellinen ruokakin voi olla hyvin maukasta, ruokavaliota ei kannata vetää millekään totaalikielto-linjalle.

Ja todellisuudessahan se on terveyden ja painon kannalta ihan sama mitä rasvasokerimättöä sitä välillä vetää silmät kiiluen, kunhan sitä ei tee liian usein. Eli aika typerä ajatus, että syömisen nautinto pitäisi lopettaa. Ei pidä, voi jatkaa.

Vierailija
17/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön terveellistä ruokaa, mutta liikaa, kun se on niin maukasta. Esim. jotain oliiviöljypitoista vihannesmättöä ihan liian isoja annoksia. (En ole ap.) 

Vierailija
18/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todellisuudessahan se on terveyden ja painon kannalta ihan sama mitä rasvasokerimättöä sitä välillä vetää silmät kiiluen, kunhan sitä ei tee liian usein. Eli aika typerä ajatus, että syömisen nautinto pitäisi lopettaa. Ei pidä, voi jatkaa.

Mistä tämä ajatus, että nimenomaan rasvasokerimättö on herkullista? Onko tosiaan niin, että suurelle osalle ihmisistä syominen on pakkopullaa, pois lukin ns. herkut? Että ei edes huvittaisi syödä ns. "oikeaa" ruokaa, väkipakolla pitää?

Minulla ainakin päinvastoin, pidän melkein kaikesta ruoasta. Myös ns. terveellisestä. Ja siksi juuri syön liikaa.

Vierailija
19/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nautinnollisia ja terveellisiä ruokia. Mä nautin nyt kesällä marjoista - mansikoista, mustikoista, vadelmista, jne. Kasvispihvit tai itsetehdyt mausteiset lihapullat yrtti-jogurttikastikkeella salaatin kanssa on minusta herkkua, samoin paistettu lohi. Valitse kevyempiä herkkuruokia. Tiedän ettei kaikkia nautintoja voi noin korvata, mutta useimmat voi, ja jonkin ajan kuluttua siitä tulee tapa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi