Miten hiivatassa teillä on aikaa notkua keskellä arkipäivää vauva palstalla?
Ettekö te käy töissä tai edes opiskele? Lomallakin lienee parempaa tekemistä ihmisellä kuin lojua täällä, varsinkin kun sää on mitä mahtavin. Itsepähän hukkaatte elämänne joutavaan bashkaan.
Kommentit (38)
Koska oon työöötööön. Mutta oisko sulla ap sitä työtä tarjota? Mieluumminhan mä nyt duunia paiskisin, kuin oisin täällä palstalla turhautuneena roikkumassa.
Lisäksi oon yksinäinen. Poikaystävä ja muutama kaveria ois kiva. Mutta se voi olla, että nyt kyllä vaadin elämältä aivan liikaaaaaa.
Kesäloma, mutta täysi tarkoitus päästä työelämästä vaan pois. Miksi elättäisin toisia enempää kuin olen jo tehnyt?
Lukeekohan mulla otsassa, että "synnyin elättämään maailman naisia ja itse tekemään vain töitä"? Tai "maksan eläkettäni, mutta maksan mielelläni myös kaikille muille. Pidentäkää hallitus vain työuria."
Hullua, jos näin on.
Lomalla. AV on minulle rentoutusta. Käyn täällä usein, aina muiden hommien välissä rentoutumassa.
Minä olen masentunut, enkä uskalla kenellekään myöntää. Koti on kuin sikolätti. Nyt olen sairauslomalla, mutta kuumeen takia en masennuksen. En taida päästä tästä muuta kuin itsemurhan tekemällä.
Vastakysymys: millainen ihminen tulee keskustelupalstalle varta vasten kertomaan, että muut on häntä huonompia?
Yritetään profiloida (ja joo, käyn töissä, lopetin tänään työt jo klo 15 ja nyt on sitten aikaa profiloida).
Aloittaja on todennäköisesti nainen, ehdottomasti alle 40v, hänellä menee pintapuolisesti hyvin, vanhemmat ovat onnellisesti naimisissa ja vielä työelämässä, lähipiiri ei ole kärsinyt YT:sta koskaan. Hänellä on pinnallinen mies, lapsia tuskin, hän on juuri päässyt työelämään kiinni ja palkka on ihan hyvä. Asuntoon on panostettu ja siinä on perkeleesti lainaa, mutta ulospäin pitää näyttää siltä, että massia on. Pihassa on melko varmasti iso audi, ehkä toinen pienempikin, lainarahalla hankittu. Elämänkokemus rajouittuu nuoruuden kivoihin poikakavereihin ja opiskeluun ammattikorkeassa. Mitään ongelmia ei ole koskaan tullut vastaan.
Työelämässä hänellä menee hyvin, työkaverit pitävät häntä mukavana, työssään hän on lähinnä keskinkertainen, siksi pönkittää itsetuntoaa täällä olemalla muita parempi. Hän on vielä nuori ja kokematon, hän kuvittelee, että ihminen joka on työtön tai jolla on jonkinlaisia mielenterveysongelmia, on itse aiheuttanut työttömyytensä tai muut ongelmansa. Samoin työkyvyttömyyseläkeläiset. Hän ei voi uskoa, että hyvä tyyppi voisi saada potkut.
Kaikesta pintaliidosta ja omasta täydellisyydentunteestaan riippumatta hänellä on vähän paha olla. Mieheen sitä ei voi purkaa, perustuuhan heidän täydellinen suhteensa siihen, että epäkohtia ei voi olla. Vanhemmat kohtelevat häntä kuin lasta, heille hän ei voi pahaa uloaan purkaa, onhan heillä illuusio täydellisestä tyttärestä. Töissä pitää olla kaikille mieliksi, paha olo ei saa näkyä.
Hän päättää tulla vauva.fi sivustolle purkamaan pahaa oloaan. Haukkumalla muut itseään huonommiksi nimettömänä. Hän saa tästä hetkeksi adrenaliinia, joka hänen elämästään on aina puuttunut. Hän tuntee olonsa hetken vapaaksi ja villiksi. Kunnes illalla tulee paha mieli, että miten minä sanoin toisille ihmisille. IHMISILLE. Olenko todella noin empatiakyvytön ja sokea elämälle. Empatiakohtaus menee heti ohi ja hän näkee unta terassin uusista tuoleista hymy huulillaan.
Joku päivä, ehkä, hän kaikessa keskinkertaisuudessaan sairastuu burn outiin, saa potkut YT:ssa tai mies jättää toisen vielä täydellisemmän takia. Sitten hän alkaa ymmärtää, olenkin vain ihminen. Viallinen, voin hyvin käydä lukaisemassa mitä toiset vialliset mahtaa nettipalstoilla jauhaa, voin ehkä olla jopa ystävällinen. Ajan voi käyttää välillä huonosti, eihän maailmakaan ole täydellinen, miksi olisin itse. On jopa ihan terveellistä välillä pitkästyä ja seilailla netissä siellä täällä muita kuunnellen.
Helposti. Kun tekee töitä tietokoneella, niin voi käydä kerran tunnissa noin 5 minuuttia täällä. Tutkimusten mukaan tälläinen pikku tauko aivoja rasittavasta työstä on työn tehokkuuden kannalta parempi, kuin tehdä töitä esim. 4 tuntia putkeen.
Vapaapäivä. Kaikki eivät tee töitä maanantaista perjantaihin ja kasista neljään. Ulkona tuli oltua eilen koko päivä, nyt rentoudun sohvalla ja vietän pyykkipäivää.
Äitiyslomalla. Vauva nukkuu ja pyykit pyörii, väsyttää mutten itse haluaisi enää nukahtaa. Joten.
Työtön olen, mutta oikeesti työkyvytön (mt-ongelmia ja fyysisiäkin vikoja), eläkkeelle en ole päässyt.
Lapsi on jo iso, ei tarvitse huolehtia, tuolla se on suihkussa nyt.
Keskiviikkona alkaa meillä vasta arjen aherrus, koulut ja mulla taas asioitten hoidot ja muu kökköys.
Nautitaan nyt vielä lorvailusta tämä ja huominen.
Työt loppui kahdelta, hyvin ehtii näin iltapäivällä palstailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos meitä ei olisi, ei olisi tätä palstaakaan.
Vai meinasitkos yksin täällä kysyä ja vastaat sitten itsellesi? 🤔
Useimmiten, kävijät vaan häiriö.
Tämä on kyllä kuin oman perseensä kaivelu, täysin ajan tuhlausta ja tyhmää, mutta jotenkin vaan huomaan täällä taas ihmetteleväni ihmisapinan tyhmyyttä.
Olen lomareissulla neljättä viikkoa. Ei koko ajan jaksa tehdä ja nähdä jotain. Sitä paitsi ulkona sataa. Lekottelen hotellihuoneessa ja mietin, jaksaako huomennakaan tehdä mitään.
Tänä aamuna pääsin yövuorosta. Nukuin vähän, laitoin kodin kuntoon... nyt keitän kahvit ja tällä palstalla... Miksi se sua haittaa????
Olen lomalla. Olen viettänyt liikaa aikaa täällä. Nytkin tarviin jatkaa ikkunoidenpesua. Toivottavasti koko talon ikkunat pärjäisi ensi kevääseen. Syyssateet ja puita ihan ikkunoiden lähellä. Ei taida onnistua.
Onhan tämä enimmäkseen tunkkaista hukkaan heitettyä aikaa.
Jos olisin treenannut puoletkin täällä tuhlatusta ajasta, uskoisin olevani aika timmi. Koti ja puutarha siisti. Lehtokotiloita enemmän kerätty... 🐌
Plus puhelimen säteilystä aiheutuvat haitat. Ei kuulu hurraata, ei.
täällä sitä vaan venkuloidaan. Kyllä joku raskaan työn raataja maksaa teidänkin luxus kolmion vuokran ja kela tuki rullaa tauotta vuodesta toiseen.