KKO tuomitsi 10 vuotta sitten Halla-ahon uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Oliko tuomio teidän mielestänne oikea? Perustele.
Tuossa linkitettynä tuomion tuonut kirjoitus mielen virkistämiseksi.
Kommentit (15)
Tämä täytyy poistaa kun vastaukset menee ihan väärään suuntaan.
Eihän se ollut. Poliittinen ajojahti missä nähtiin että suomen oikeuslaitos ei ole riippumaton.
Ihmiset ovat luoneet mielipiteensä lukematta koko tekstiä vain poliittisen suuntauksensa perusteella. Tuo on typerää.
Myös Mona Sahlin on ihmisoikeusrikollinen, sillä hän on syyllistynyt syrjintään
KKO:n päätökset ovat julkisia. Lue itse. Miksi kenenkään mammapalstalaisen pitäisi todistella sinulle yhtään mitään?
Ei ollut oikein.
Kyseessä oli satiirinen ajatusleikki, jonka tarkoitus oli osoittaa kuinka eriarvoisesti eri väestöryhmiä kohdellaan.
Mutta kun juttu erotettiin asiayhteydestään, niin pahaltahan se silloin näytti.
Tuomio oli puhtaasti poliittinen ja osoitti suomalaisen oikeusjärjestelmän mädännäisyyden. Olisin ollut tyytyväinen HA:n tuomioon, mikäli myös alkuperäisen, suomalaisia solvaavan kirjoituksen tekijä olisi tuomittu vastaavaan rangaistukseen. Vaihtoehtoisesti molemmat olisi pitänyt jättää tuomitsematta.
Tämä lopputulema oli erittäin irvokas oikeuslaitoksen uskottavuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
KKO:n päätökset ovat julkisia. Lue itse. Miksi kenenkään mammapalstalaisen pitäisi todistella sinulle yhtään mitään?
Luen mielelläni. Voitko linkata korkeimman oikeuden ratkaisun R2010/1101 minulle? Haluaisin todellakin tietää millä perusteella tuomio tuli.
Kannattaa ehdottomasti lukea tuo alkuperäinen versio Halla-ahon kirjoituksesta. Hänen skripta blogista löytyy sama teksti mutta sieltä on oikeuden vaatimuksesta poistettu nuo pari kohtaa. Vahva lukusuositus. Eli tuon kirjoutuksen parista kohdasta Halla-aho sai tuomionsa:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa linkitettynä tuomion tuonut kirjoitus mielen virkistämiseksi.
"KKO katsoi luonnehdintojen olevan somaleita kansanryhmänä panetteleva ja solvaava. Lausunnot olivat omiaan herättämään suvaitsemattomuutta, halveksuntaa ja mahdollisesti jopa vihaa niiden kohteena olevaa kansanryhmää kohtaan."
Siinä tekstissähän juuri verrattiin sitä miten suomalaisista saa sanoa mitä tahansa, mutta esimerkiksi jos saman sanoo somaleista, tulee tuomio. Ja niinhän siinä tuli ja se todisti Halla-ahin olevan oikeassa. Ei ihme, että persujen kannatus nousee.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksinaismoraali
Vaikka Suomi on väitetysti maailman paras paikka elää, on meillä vielä paljon tehtävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen mielelläni. Voitko linkata korkeimman oikeuden ratkaisun R2010/1101 minulle? Haluaisin todellakin tietää millä perusteella tuomio tuli.
Korkein oikeus, kirjaamo:
Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 3, Helsinki
Vaihde: 02956 40000
Faksi: 02956 40154
Kirjaamo: 02956 40050
Sähköposti: *korkein.oikeus(at)oikeus.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkein oikeus, kirjaamo:
Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 3, Helsinki
Vaihde: 02956 40000
Faksi: 02956 40154
Kirjaamo: 02956 40050
Sähköposti: *korkein.oikeus(at)oikeus.fi
Nimenomaan sinne se on piilotettu korkeimman oikeuden kirjaamoon. Hei oikeasti, me eletään jo vuotta 2018. Eikö olisi jo aika julkaista päätökset sähköisesti netissä kuten muissakin asioissa tehdään?
Ihmisten pitäisi itse ottaa asioista selvää, eikä uskoa kaikkea mitä lukee somessa.
kyseessä ihmisoikeusrikos, ja vastoin kansainvälisiä sopimuksia koskien sananvapautta
syylliset (sos, vas, ateistit) tulee ottaa kiinni ja asettaa vastuuseen ihmisoikeus rikoksista ja rikoksistaihmisyyttä vastaan