Jos saisit nyt tyttövauvan, niin mitkä olisi nimiehdokkaat top5 hänelle? Peukutellaan samalla!
Eli jos pitäisi miettiä 5 nimiehdotusta tyttövauvalle, mitkä ne olisi? Ei tarvitse olla paremmuusjärjestyksessä. Samalla peukutellaan muiden vastauksia :)
Pidetään keskustelu asiallisena. Kiitos!
Kommentit (2791)
Mua miellyttää just nyt semmoset 70/80 -lukuja henkivät reippaat lettipäänimet, joissa on kuitenkin kasvunvaraa. Onneks en ole nimeämässä yhtään ketään, koska niin paljon kuin noista nimistä tykkäänkin, niin lienevät aika vahvassa nosteessa nyt (tai no Emiliahan ei lähde kulumallakaan, ja se on aina ollut mulle se The Nimi). Mutta siis jos olisin antamassa nimeä tytölle:
Elina
Paula
Annika
Emilia
Karoliina
Tykkään myös hirveästi myytillisistä nimistä muunnoksineen, kuten vaikka Hippolyte, mutta jos ei olisi pokkaa laittaa sellaista suorilta etunimeksi niin turha niitä edes miettiä.
Astrid
Edith
Ester
Frida
Tove
Lyyli
Nyyrikki.
Kyllikki.
Hulda.
Amalia.
Mirka Katariina
Isla Akuliina
Fanny Jekateriina
Louna Loviisa
Vilja Vilhelmiina
Heike Amanda
Julia
Heidi
Anna
Tuulikki
Talvikki
Maria
Katarina
Ilona
Aino
Sofia
Sanni. Ripsipiirakka pikkutuhmine rallatuksineen pilasi tuon nimen, jonka olisin tahtonut antaa vauvalleni.
Sanni Isla Emilia <3
Helena
Karoliina
Katariina
Susanna
Rosanna
Etunimi olisi joko Sonja, Maarit, Sanna (joka olisi tullut minun nimeksi jos olisin syntynyt tyttönä), Anni (äitini toisen nimen alkuosa) tai Kerttu.
Toinen nimi olisi minun nimeni yhdistettynä tytär-sanaan, siis esim. Jerentytär (Jere ei ole oikea etunimeni).
Annina, Sofia, Lilja, Mia, Rosa
Sinikka. Minusta suloinen, vanhanaikainen nimi, joka kaipaisi jo uudelleen esiintulemista :)
Muutenkin pidän suomalaisista nimistä, toki kansainväisyys hyvästä, mutta on myös kiva säilyttää omintakeinen nimikulttuurimme.
1. Riina Maija
2. Inkaliina
3. Kamomilla
4. Elma
5. Elina
Hauska ajatus leikki. Mutta ei enää lapsia meille. Ainakaan itse tehtyjä.
nyky punikki nimiä olisi mariina. leniini takaat samalla tulevan koulu kiusaamisen.
Mihin unohtui Pfizeriina?